Евростат класация: България е на дъното по възраст на автопарка

2018-та: Само 35 000 нови коли регистрирани у нас, в ЕС - 15 млн.
10 авг 2019 10:05, Анисия Иванова
205
Евростат класация: България е на дъното по възраст на автопарка
Архим: Булфото

През миналата година у нас са регистрирани около 35 хиляди нови автомобила при първа регистрация за около 15 милиона броя в страните на ЕС, което за страната ни е дял едва от 0,2 процента. Това показват данни от анализ на Евростат за автомобилния парк и регистрацията на нови коли сред 28-те страни-членки през 2018 г.

Регистрираните нови коли у нас на възраст до 2 години за миналата година са били около 1,7 на сто от общия брой на автомобилите у нас, при показател за Люксембург от 25 на сто.

Страната ни е в дъното на класацията и по възрастов дял на автопарка - до 5 години са около 5 на сто от автомобилите у нас /около 160 хиляди/, до 10 години - 10 на сто /около 400 хиляди коли/, между 10 и 20 години 60 на сто /близо 2,4 милиона броя/ и над 20 години - около 25 процента /близо 1 милион автомобила/.

У нас има регистрирани между 3,5 млн. и 4 млн. броя автомобили, но тези цифри търпят корекции, тъй като всяка година в страната ни се внасят по около 100 хиляди коли втора употреба, както и се дерегистрират в КАТ няколко десетки хиляди автомобила.

Само за първите 6 месеца на тази година в България са регистрирани 18 323 нови автомобила, докато за същия период в страните на ЕС са регистрирани 8,1 млн. броя нови автомобили, което като пазарен дял е също 0,2 процента от всички новорегистрирани коли в ЕС за половин година.

Страната ни е на едно от последните места в ЕС и по регистрирани автомобили на 1000 жители - едва 393 коли, което е близо два пъти по-малко от лидера Люксембург - 670 коли на 1000 жители, сочи европейската статистика.

Най-висок дял регистрирани нови автомобили на възраст до 2 години е отчетен в Люксембург - 25 на сто. Следват Дания - 24 на сто, Белгия - 22 на сто, Швеция - 20 на сто, Австрия - също 20 на сто и др.

На другия полюс - най-висок процент стари автомобили на възраст над 20 години е регистриран в Полша - 40 на сто, Естония - 28 на сто, България - 25 на сто, Малта, Литва и Румъния - по 20 на сто и др.

В категорията "най-моторизирана нация", тоест брой леки коли на 1000 жители, лидер отново е Люксембург - 670 автомобила на 1000 жители, следват Италия с 625 автомобила на 1000 жители, Финландия /617 автомобила/, Малта /613 автомобила/ и Кипър /609 автомобила на 1000 жители/.

В другия край на скалата, с особено ниска "степен на моторизация", е позиционирана Румъния - 261 автомобила на 1000 жители, Унгария - 355, Латвия - 360, Хърватия - 390, България - 393 автомобила на 1000 жители. При съседите ни данните са следните: Гърция - 500 автомобила на 1000 жители, Северна Македония - 200, Турция - 150 на хиляда жители.

Топ 5 на страните с най-висок брой регистрирани автомобили в ЕС за миналата година се оглавява от Германия - 3,4 млн. нови регистрации, Великобритания - 2,3 млн., Франция - 2,1 млн., Италия - 1,9 млн., Испания - 1,3 млн., съобщава БТА.

Данните на регистрираните нови автомобили по вид гориво сочат рязък скок на колите на бензин - промяна от 50 на сто до 57 на сто в рамките на една година. Делът на колите на дизел е паднал драстично от 45 на сто до 35 на сто, отчита още Евростат.

Като цяло по брой продадени автомобили през миналата година лидер на пазара в ЕС е групата VW /включваща марките VW, Шкода, Ауди, Сеат, Порше и др./ с общ брой продадени 3,6 милиона автомобила, от които 1,6 милиона с марката VW.


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


205
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
171
1
 
12
 
! Отговори
ХХХ преди 4 години
Всеки ден сме на дъното на някаква класация или първенци по корупция смъртност и т.н.Нооо за това сме важен партньор на ЕС ето сега вместо да си хвърлят хилядите тонове старо месо .....тие ще им го купим и то на по висока цена !
170
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
От ЕС, трябва да ни отпуснат пари, за изкупуване на старо желязо.Кой ти мери кислода във въздуха?
169
6
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В Италия още през 50-те години на миналия век, осъзнаха, че колата не е лукс, а необходимост и проведоха успешна политика всяко семейство да има кола. В България 60-70 години по-бързо, по-малко от половината семейства имат кола, а някакви философстват, че който нямал пари, да нямал кола. То като няма пари, според дървения философ значи не трябва и да яде.
168
4
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Стари самолети може, коли не може!?
167
6
 
4
 
! Отговори
Бобчо преди 4 години
И тук очаквам да чуя - като нямате пари хващайте автобуса. Само за сравнение - Великобритания, град Ковънтри(на площ почти колкото София), карта за градски транспорт за една година за всички линии, включваща града и околностите(на площ колкото София област) цена 732£. 732 паунда са около 60% от минимална работна заплата. 60% от минимална работна заплата в БГ - 336лв. В София колко ви беше автобуса за година(с много условности и уловки, разбира се), че не се сещам?
166
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ейййй, след някоя и друга година ще ни забранят и старате самолети да си караме. Тея ефчета направо в музея ще влезнат
165
1
 
16
 
! Отговори
Бобчо преди 4 години
От статията излиза, че българина умира да кара таралясници. Да, ама не. Ако имаше нормални доходи тая статия въобще нямаше да съществува. И това няма да го променят с никакви забрани. Когато хората започнат да получават нормални заплати, тогава ще започнат и да купуват нови коли. Ясно като бял ден. А дотогава - скрап от западна Европа, щот за повече пари няма.
164
10
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
При социализма си купувахме нови коли, а сега след 30 години демокрация и пазарна икономика караме над 20 годишни стари коли, десета употреба. И ме ми пишете басните за 10-15 години чакане за кола. Чакаше се месец-два до следващата доставка и само за Лада след 1985 година се чакаше малко повече. Аз моята кола я купих през 1986 г. на 35-ия ден след като направих вноската за кола.
163
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Някой хора правят ретро автомобили, американците правят ретро самолети. Те затова са и толкова скъпи. Я си купи запазено ферари от 60-те, а....
162
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Да, ама имаме 8 самолета, нищо че още не съществуват. Платили сме си ги
161
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 162Веднага ти отговарям!!По-нова е шестгодишната която технически е на около 1 година.Тази на 150 хил е технически на 10 години.Следва че десетгодишната трябва да се спре от движение.
160
2
 
23
 
! Отговори
чичо Гошо преди 4 години
Приятелю от Северозапада,няма никакъв шанс човек да започне нормален бизнес в Боковата мутроландия!Не се лъжете и не теглете никакви кредити,защото ще загубите и покрива над главите си!Много трагични съдби на приятели и съграждани съм видял.Една част от тях си заминаха от притеснение и болести причинени от стрес,а други посегнаха на живота си.Един мой градски си беше въобразил че ще е номер 1 в региона,а сега е на улицата,заедно със възрастната си майка.Просто го смачкаха герберастките фирми.
159
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Стари коли няма. Има менте некачествени части на баснословни цени и корумпирани управници които си затварят очите. Как в Европа дават гаранция на ангренажен ремък 125 хиляди км. а в българия фирмени сервизи 60 х. и то на повисоки цени. Всичката помия от Европа се влива *** с любезното съдействие на власт имащите и комуниктическите новобогаташи.
158
1
 
13
 
! Отговори
Fallschirmspringer преди 4 години
"България е на дъното по възраст на автопарка""Стига бе,сериозно.Няма как индустрията да е базирана на шиенето на *** и потници,но с чужди суровини,както и няколкото ограбващи полезните изкопаеми концесиики,но в замяна на това силно замърсяващи околната среда ,да искаме да вървим бурно напред.Но има разведряване на хоризонта и това е миража на завода на "фолксваген".
157
0
 
13
 
! Отговори
+++ преди 4 години
Ако една кола е поддържана и технически изправна, какъв е проблема, че е по-стара? По-новите коли са предимно в по-голямите населени места, а по-старите са предимно в по-малките населени места, така че и проблем със замърсяването няма. За да има такъв проблем, колите трябва да са два пъти повече и да се използват поне 10 пъти повече от сега.
156
1
 
18
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 4 години
"Масовия българин е безработен и емигрира те ми пишат за разни автопаркове"Това е малкокато подготовка и сондиране на общественото мнение. Както при свинската чума.Видя се, че на 2-3 места протестират хората, другите-безропотно си мълчат, въпреки че са няколко пъти повече от полиция, жандармерия и армия.Се га очаквайте забрана за регистрация на коли над 10 години, и тихомълком спиране от пунктовете за ГТП на останалите стари, и народът ще си мълчи.Вносителите втора ръка и на нови ще спечелят .
155
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Коя кола е по-стара? Една шестгодишна кола на 18 хиляди км или една тригодишна кола на 150 хиляди км?
154
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Добре, че са боковистите, та дърпат малко нагоре със свойте лимузини, закупени с народна пара
153
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Добро утро,добър вечер
152
1
 
8
 
! Отговори
оцелял българин преди 4 години
Не е вярно!Цвък Молитвата си има даже асансьор,а джендърите европейски не го взимат предвид!Я кажете,колко джендъра могат да се похвалят с асансьор,освен Цвъки Кауня!?