Евростат класация: България е на дъното по възраст на автопарка

2018-та: Само 35 000 нови коли регистрирани у нас, в ЕС - 15 млн.
10 авг 2019 10:05, Анисия Иванова
205
Евростат класация: България е на дъното по възраст на автопарка
Архим: Булфото

През миналата година у нас са регистрирани около 35 хиляди нови автомобила при първа регистрация за около 15 милиона броя в страните на ЕС, което за страната ни е дял едва от 0,2 процента. Това показват данни от анализ на Евростат за автомобилния парк и регистрацията на нови коли сред 28-те страни-членки през 2018 г.

Регистрираните нови коли у нас на възраст до 2 години за миналата година са били около 1,7 на сто от общия брой на автомобилите у нас, при показател за Люксембург от 25 на сто.

Страната ни е в дъното на класацията и по възрастов дял на автопарка - до 5 години са около 5 на сто от автомобилите у нас /около 160 хиляди/, до 10 години - 10 на сто /около 400 хиляди коли/, между 10 и 20 години 60 на сто /близо 2,4 милиона броя/ и над 20 години - около 25 процента /близо 1 милион автомобила/.

У нас има регистрирани между 3,5 млн. и 4 млн. броя автомобили, но тези цифри търпят корекции, тъй като всяка година в страната ни се внасят по около 100 хиляди коли втора употреба, както и се дерегистрират в КАТ няколко десетки хиляди автомобила.

Само за първите 6 месеца на тази година в България са регистрирани 18 323 нови автомобила, докато за същия период в страните на ЕС са регистрирани 8,1 млн. броя нови автомобили, което като пазарен дял е също 0,2 процента от всички новорегистрирани коли в ЕС за половин година.

Страната ни е на едно от последните места в ЕС и по регистрирани автомобили на 1000 жители - едва 393 коли, което е близо два пъти по-малко от лидера Люксембург - 670 коли на 1000 жители, сочи европейската статистика.

Най-висок дял регистрирани нови автомобили на възраст до 2 години е отчетен в Люксембург - 25 на сто. Следват Дания - 24 на сто, Белгия - 22 на сто, Швеция - 20 на сто, Австрия - също 20 на сто и др.

На другия полюс - най-висок процент стари автомобили на възраст над 20 години е регистриран в Полша - 40 на сто, Естония - 28 на сто, България - 25 на сто, Малта, Литва и Румъния - по 20 на сто и др.

В категорията "най-моторизирана нация", тоест брой леки коли на 1000 жители, лидер отново е Люксембург - 670 автомобила на 1000 жители, следват Италия с 625 автомобила на 1000 жители, Финландия /617 автомобила/, Малта /613 автомобила/ и Кипър /609 автомобила на 1000 жители/.

В другия край на скалата, с особено ниска "степен на моторизация", е позиционирана Румъния - 261 автомобила на 1000 жители, Унгария - 355, Латвия - 360, Хърватия - 390, България - 393 автомобила на 1000 жители. При съседите ни данните са следните: Гърция - 500 автомобила на 1000 жители, Северна Македония - 200, Турция - 150 на хиляда жители.

Топ 5 на страните с най-висок брой регистрирани автомобили в ЕС за миналата година се оглавява от Германия - 3,4 млн. нови регистрации, Великобритания - 2,3 млн., Франция - 2,1 млн., Италия - 1,9 млн., Испания - 1,3 млн., съобщава БТА.

Данните на регистрираните нови автомобили по вид гориво сочат рязък скок на колите на бензин - промяна от 50 на сто до 57 на сто в рамките на една година. Делът на колите на дизел е паднал драстично от 45 на сто до 35 на сто, отчита още Евростат.

Като цяло по брой продадени автомобили през миналата година лидер на пазара в ЕС е групата VW /включваща марките VW, Шкода, Ауди, Сеат, Порше и др./ с общ брой продадени 3,6 милиона автомобила, от които 1,6 милиона с марката VW.


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


205
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
151
1
 
15
 
! Отговори
До 154 преди 4 години
И колко опасна може да бъде една 10 годишна кола на 20000 км, или на 30000, или на 40000, ... или на 100000 хиляди? Защо във цял свят продължават да си карат коли на над 20 години, или на над 30 години? Изобщо осъзнаваш ли какви ги приказваш?
150
1
 
5
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 4 години
До ГРАД КОЗЛОДУЙ Земляк, то пунктвете за ГТП са всички лицензирани и с камери, проблем са автосервизчетата. те-90% са нелегални или полулегални в нашия край. Особенно в градска част. Знаеш ли, има изискване, на 15 метра от сервиза да няма жилищна сграда, има изисквания за квалификазция, а колко от сервизчетата ги спазват? Но, те не са виновни.както цялата икономика-и те са поставени пред почти неизпълними някои условия.Другото-ако си 20-30 годишен, и искаш такъв бизнес, как се почва легално?
149
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Бедна Тиквена страна от Третия свят!Умретe българоубийци!
148
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Масовия българин е безработен и емигрира те ми пишат за разни автопаркове
147
14
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
А защо да няма забрани след като не ви увират главите да не карате ръждясали пушещи таратайки, които като напече малко слънцето и се запалват. Само забрани за хората, които сами не разбират колко опасна може да една 10 годишна стара кола!
146
3
 
6
 
! Отговори
ГРАД КОЗЛОДУЙ преди 4 години
ПРАВЕТЕ СИ ТЕХНИЧЕСКИ ПРЕГЛЕДИ ПРИ ЛИЦЕНЗИРАНИ ОРГАНИ И КАРАЙ УМНО СТИГНИ ЖИВ
145
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 137Определено!!П.П. Когато не можеш да адресираш дори един въпрос като хората е време някой да ти каже че нещо не ти е наред!!
144
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
до 146И докога все със забрани бе?Защо все насила и на въпреки?Забрани,глоби,наказания и какво?Едно голямо нищо!Забрана ама който внесъл да може да си кара,а не като с номерата за колите.
143
1
 
7
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 4 години
До Анонимен Напротив, Додо, друго трябва, но ако напиша какво-ще ме баннат за подстрекаване към саморазправа, хайдушко движение или революция.Но-няма да стане.Робско племе сме, видим ли дебелия край.А те, управляващите го знаят много добре, и балансират на ръба-от време на време изпускат парата я с показно уволнение, я с показна акция, я с показен процес,а нещата си остават същите.***-ск-я начин на управление-ако мине-мине, ако не-Вожда се явява и коригира.Сега ще купи на всички по еди ФВ .
142
5
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В другите страни от източния блок нещата се случват и там вече взимат 4,8 пъти, даже 4,5 пъти по ниски заплати от западните, а при нас защо нещата не се случват и взимаме цели 5 пъти по-ниски заплати от западните?
141
4
 
6
 
! Отговори
ГРАД КОЗЛОДУЙ преди 4 години
ВСЕКИ СПОРЕД ВЬЗМОЖНОСТИТЕ СИ
140
4
 
11
 
! Отговори
Петър Първи преди 4 години
И същевременно сме сметището на европа за старите им таралясници
139
10
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Просто трябва да се забранят таратайките над 10 години. Просто е.
138
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Не бе не схващате какво е посланието.Просто са много хората и трябва да намалеят още,тогава статистиката ще излезе.Властта ще затегне още нещата емиграцията ще се увеличи и ще изпреварим Люкембург по брой нови коли на глава от население.Има човек има проблем,няма човек няма проблем!:)))
137
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Да дойде Нинова да дава мерезета по 3 хил лева и да ни освободи от тероризма на Борисов!
136
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До ОхобохоЗа мен тези коли клас лимузини са за да се возиш в тях не да ги караш и винаги ми е смешно като видя поредния балкански новоизлюпен богаташ гол до кръста като ми излезе от такава...
135
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
На каквото дередже са ни колите на още по-лошо е народа, май не било като приказките на лапачите около Борисов колко много пари имали българите ,магистралите били задръстени от хора с пари пътуващи за Гърция,само дето забравя ,че тези дето ходят до Гърция през ден са от тях -лапачите а вътре в страната -само трошки,щото сме много богати,богатите българи прескачаха до роднините си по селата я за яйчица,я за месце и домати но и селото умря!Комари,чума по кози,оце,*** всичко се затри само сиромаш
134
1
 
10
 
! Отговори
Истината преди 4 години
Второто важно нещо е, че вноса на стари коли обновява все пак автопарка в България. Старата кола на 25-30 години отива за скрап и се заменя с друга 10-15 годишна. Ако се забрани вноса на коли по-строги от 10 години, автопарка ще остане още повече.
133
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
ТЕРОРИЗЪМ Е 10 ГОДИНИ БОРИСОВ ДА Е ПРЕМИЕР, А ФАНДЪКОВА КМЕТ
132
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До ДодоМи така ще е като не спазвате елементарни ветеринарни и хигиенни норми при отглеждането на животните.