Потвърдено: Най-големият самолет в света ще бъде възстановен

Русия унищожи украинската "Мрия" в началото на инвазията
16 ное 2022 20:02, Нели Христова
87
Потвърдено: Най-големият самолет в света ще бъде възстановен
Снимка: БГНЕС

За феновете на авиацията унищожаването на най-големия търговски самолет в света беше едно от ключовите изображения в началото на руската инвазия в Украйна. През февруари Антонов АН-225 беше нападнат в базата си в Хостомел, близо до Киев.

"Мечтата никога няма да умре", написаха в Twitter производителите, когато самолетът беше унищожен. И изглежда, че те са останали верни на думата си - компанията обяви, че плановете за възстановяването му вече са в ход.

Още по темата

С прякор "Мрия" ("мечта") - масивният самолет е построен през 80-те години на миналия век, за да носи съветската космическа совалка.

Неговият по-късен живот, макар и по-малко бляскав, беше също толкова емблематичен - той беше най-големият товарен превозвач в света, с около два пъти по-голям капацитет от Boeing 747, спечелвайки култов статус сред самозваните авангарди. Той се простираше на 84 метра, с най-дългия размах на крилата от всеки напълно работещ самолет. Към днешна дата това е най-тежкият самолет, създаван някога.

Унищожаването му беше обявено на 27 февруари 2022 г., като украинският външен министър Дмитро Кулеба написа в Twitter, че "Русия може да е унищожила нашата "Мрия", но тя никога няма да може да унищожи нашата мечта за силна, свободна и демократична европейска държава".

Компанията "Антонов" заяви тогава, че не е в състояние да провери състоянието на самолета, докато журналистът от CNN Васко Котовио отбеляза, че носът очевидно е получил "директно артилерийско попадение" и е бил "напълно унищожен", когато го е видял по време на посещение през април.

"Имаше големи щети по крилата и някои от двигателите. Задната част беше пощадена от всякакви големи удари и има няколко дупки, причинени или от шрапнели, или от куршуми", каза той по това време, прогнозирайки, че ремонтът ще бъде малко вероятен .

В понеделник обаче компанията Антонов обяви в Twitter, че проектът за реконструкция вече е започнал, като "дизайнерската работа" вече е в ход. Въпреки че имаше прогнозни разходи за ремонт, компанията прогнозира сметка от над 500 милиона евро, за да го върне във въздуха, обещавайки повече информация "след победата".

Компанията вече разполага с около 30% от компонентите.

Първоначално украинската държавна отбранителна компания "Укроборонпром", която управлява "Антонов", беше издала изявление, оценяващо възстановяването на над 3 милиарда долара и обеща да накара Русия да плати. Възстановяването ще отнеме най-малко пет години, казаха от компанията тогава тогава.

Впоследствие Антонов потвърди пред CNN, че работи по проекта.

"Процесът на възстановяване на "Мрия" се разглежда като международен проект с участието на авиационни предприятия от различни страни по света", се казва в имейла. "Разглежда се възможността за привличане на финансиране от различни източници и се разглеждат предложения от много организации, които са готови да се включат в проекта."

Компанията казва, че ще координира проучването, проектирането и сглобяването и потвърди, че все още има основни модули на корпуса на нов самолет, които не са унищожени.

"Програмата се развива в посока на извършване на експертна оценка на тези агрегати за последващи изчисления и проектни работи", пише в изявлението им до CNN. "Изграждането ще се проведе „веднага след победата на Украйна".

Съобщението съвпада с откриването на изложба, посветена на самолета на летище Лайпциг/Хале в Германия, което е дом на пет други самолета Антонов. "Светлина и сянка: Историята на Антонов" показва снимки на самолета преди и след унищожаването му, като се фокусира върху инженерната мощ, която е загубена, когато е бил атакуван. Тя ще бъде там до края на декември.

При откриването Олексий Макеев, посланикът на Украйна в Германия, обяви, че въпреки че е летял на "почти всички самолети "Антонов" "Мрия" си остава мечта за мен".

"Надяваме се да бъде възстановен и отново да видим тази могъща птица в небето", добави той.

Междувременно, ако ви липсва "Мрия", можете да изградите свой собствен - или поне свой собствен модел. Украинският стартъп Metal Time продава работещи комплекти за механичен дизайн на AN-225. Всеки струва 99 долара, а печалбите отиват направо при "Антонов" за финансиране на реконструкцията на "Мрия", както и пренастаняването на служители на Антонов, чиито домове са били разрушени от руската инвазия, и обучение за нови украински пилоти и авиационни инженери

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


87
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
25
14
 
9
 
! Отговори
Кекъл преди 1 година
До Fena / Добре русоробе, като гледам и твоето дупенце е руско също, отивай да радваш Кадировците с отворени бузки и широка усмивка.
24
9
 
26
 
! Отговори
Fena преди 1 година
Всяко технологично решение, устройство, технология, автоматизация или производство над чушкопека и производството на лютеница - както в БГ, така и в Украйна е руско! Всичко! Военна техника, заводи, газификация, електрификация, барабар с компресорните станции и ядрените централи - всичко е руско! Дори инженерите използват руски език, защото цялата документация е руска! Украински самолет...... Леле мале!
23
11
 
30
 
! Отговори
Teo преди 1 година
Страхотен самолет беше ... беше ... дори и да го възстановят, никога няма да бъде същото. По-добре да си го оставят както е, и да го сложат в музей. По този начин би било показано нагледно човешкото безумие - безумието на войната. На всички е известно, че това е политически трик. Нищо няма да възстановят. Най-много едни пари да потънат. Има държави, в които трябва чатала на врата. Украйна е такава държава. Просто иначе е корупция до небесата!
22
9
 
37
 
! Отговори
Ми да го възстановят преди 1 година
ама кой ще посмее да лети на самолет със закърпен нос? Пък и какво ще възстановят? Мечтата по изгубената съветска власт ли, която им даваше крила? Или своята нова мечта за "независимост", която вече се крепи на "крилата" на Щатите и техните съюзници?
21
36
 
15
 
! Отговори
Оня преди 1 година
Цяла Украйна ще бъде възстановена , изостаналата азиатска държава ще се отправи към дъното . Там при карабъл масква
20
10
 
45
 
! Отговори
Въх! преди 1 година
"Изграждането ще се проведе веднага след победата на Украйна" Кога това? В някой друг живот мейби!
19
35
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Дано, дано! Откъдето мине голташка Русия само бедност, водка до откат от отчаяние и простотия. За разрухата да не говорим.
18
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Гостомел се казва на български казваме гост.
17
28
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Като се перчат толкова колхозниците /нашенските им близачи/, нека да направят поне един пътнически самолет дето е икономически рентабилен. Няма, нямаа. Всички тия приказки минават пред колхозниците и им вдигат самочувствието ама - дотам. Няма продукт, няма стока, няма пари. И като решат да откраднат и се вижда, че и това не могат качествено Е затова ще ядат бой
16
30
 
13
 
! Отговори
фф преди 1 година
Значи всички са бачкали за тоя пуст СССР, но разбираш ли за всичко хубаво все руснаците единствено имат заслуги, другите народи кучета ги яли. Брао ***, за това никога няма да схванете защо се бият украинците и защо побеждават.
15
6
 
32
 
! Отговори
Самолетът е най преди 1 година
Малкия проблем! Големият е, че ако искаш да бъдеш член на ЕС и НАТО, си признаваш грешките като попадението с ракета в двора на съседите, а не си измиваш ръцете! Щом като каза че е случайно попадение на укр пво, значи е вярно! Наглостта има граници даже и в политиката!
14
7
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Няма проблем - ЕС плаща. Хахахах. След като ни прехвърлиха всички укрита на издръжка - сега ще им плащаме и да си имат самолети.
13
7
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Самолетът беше унищожен при украински обстрел срещу руските пехотинци окупирали летището.... А какво общо има Антонов с Украйна, освен че тя наследява завода след разпаденто на СССР - не знам. Мисирките на днес бг - най-гнусните както винаги.
12
3
 
26
 
! Отговори
до 10 преди 1 година
Олег Константинович Антонов е руски авиоконструктор, доктор на науките и академик в Академията на науките на СССР от 1981 г. Отличен с медал Герой на социалистическия труд през 1968 г. УикипедияДата на раждане: 7 февруари 1906 г., Voronovskoye, Poseleniye, Москва, Русия
11
11
 
24
 
! Отговори
THOMAS LINKE преди 1 година
УКРАЙНА Е СОБСТВЕНОСТ НА РУСИЯ....УКРАИНСКИ ЕТНОС = НЯМА..ТОВА СА ПОВРЕДЕНИ В МОЗЪКА РУСКИ ДЕГЕНЕРАТТИ .
10
3
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ан 225 е построен от Съветския Съюз, но в днешно време даже и мисирките заварят титанови крила....и строят все едно си взимат парите за платените копирани статии
9
8
 
24
 
! Отговори
Истинска старина преди 1 година
Истината беше - укрите сами разрушиха този самолет "за да не попаднел в ръцете на рaшистите". Те си го разрушиха, но едва ли ще могат да ги възстановят някога.
8
8
 
10
 
! Отговори
СССР преди 1 година
В СССР Украйна по икономически потенциал се намираше сред 5те top страни в света, не в Европа, в света. Повече от Германия. Украйна правеше самолетоносачи в корабостроителниците в Николаев, проект който Китай успя да повтори и да построи самолетоносач едва 20 години след Украйна. Произвеждаще пътнически самолети и ракети от тежък клас, които САЩ и до днес не могат да направят.
7
11
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Самолетът е руски, конструкторът му Олег Антонов също. Въпреки, че украинските крадльовци на история се опитаха и него да си го припишат.
6
23
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Самолета е проектиран, правен и подържан от украинците. Ще им се на дъртите червенухи самолета да е правен от руснаци, но не е!