Компанията призна: Капитанът на кораба е виновен за трагедията

Много висок е рискът от екологична катастрофа за остров Джилио
Обновена: 16 яну 2012 18:48 | 16 яну 2012 18:48, Елка Василева
21
Компанията призна: Капитанът на кораба е виновен за трагедията
Снимка: Reuters

Човешка грешка на капитана е причина за корабокрушението на заседналия на скали италиански туристически кораб, заяви председателят на управителния съвет и изпълнителен директор на компанията Коста Крочиере.

"Компанията ще остане в тесен контакт с капитана и ще му осигури цялата нужна помощ, но трябва да признаем фактите и не можем да отречем, че става дума за човешка грешка", каза Пиер Луиджи Фоски на пресконференция в Генуа.

Той заяви, че корабът е покрил всички тестове за безопасност и технически тестове при оценката през 2011 г., а капитанът е извършил неразрешена маневра за промяна на зададения курс на кораба.

Още по темата

От материалите по следствието става ясно, че капитанът не е подал сигнал за бедствие SOS веднага след удара в рифа, а също така е напуснал кораба, преди да приключи евакуацията.

Фоски каза още, че главната грижа на компанията са безопасността и благополучието на пътниците и екипажа, както и да се гарантира, че няма да има изтичане на гориво във водите около остров Джилио.

В петък вечерта корабът "Коста Конкордия" се удари в скали, заседна и се наклони в пристанищната зона на остров Джилио.

Последва паническа евакуация на намиращите се на борда 4200 пътници и екипаж.

Представители на бреговата охрана по-рано изразиха опасения, че корабът може да се подхлъзне по скалите, където в момента е заседнал.

Говорител на пожарната заяви, че спасителните операции са преустановени, след като корабът се е приплъзнал по скалите.

Ще следим стабилността на кораба и не знаем кога ще възобновим операциите, каза говорителят Лука Кари.

Междувременно италианският министър на околната среда Корадо Клини заяви по повод опасността от изтичане на гориво от катастрофиралия кораб "Коста Конкордия", че има много висок риск от екологична катастрофа за остров Джилио.

"Целта е да не допуснем това гориво да изтече от кораба. Работим по въпроса", подчерта министърът.

Корабът с тегло колкото 110 самолета Боинг е бил зареден с 2390 тона гориво и ако то се разлее, това ще предизвика тежко замърсяване на острова и ще навреди на екосистемата му години наред.

"Рискът за острова е много висок и е необходима спешна намеса. Намираме се в извънредна ситуация", подчерта Клини.

Джилио е част от архипелаг от седем острова, сред които и Елба. Той се намира в зона, известна с невероятната си природа в областта Тоскана. През лятото там отдъхват множество туристи.

"Всичко ще зависи от морските течения. Заплахата тегне със сигурност над острова, но може да надвисне и над останалите острови от архипелага и дори над крайбрежието. Всичко зависи от теченията в морето и от ситуацията там", заяви министърът.

"Резервоарите на кораба са пълни с дизелово гориво, което е плътно и тежко и може да се утаи върху морското дъно. Ако подобно нещо се случи, това ще бъде катастрофа", подчерта министърът.

Засега не е регистрирано изтичане на горивото от резервоарите на кораба, отбелязва БТА.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


21
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
0
 
7
 
! Отговори
МАЗУТаджия преди 12 години
До номер 9 и 10:Ти ако наистина си морски,сериозно те съветвам да си смениш професията и да станеш ГОРСКИ:-))))))))))).Разбира се че флотския мазут е тежко гориво.В случая говорим за нефт No.6-така се нарича Heavy Fuel Oil(HFO).За различните марки мазут от тоя тип специфичното тегло варира от 0.969 до 0.980kg/m3.Получава се като най-тежката фракция при атмосферната(фракционна) дестилация на суровия петрол барабар с гудрон(битум) и асфалт.В самия мазут номер 6(т.е. флотския мазут) има голямо съдържание на тежки метали!Ето ти,*** малко данни:Желязо(Fe)-35.0 PPMMагнезий(Mg)-23.9 PPMВанадий(V)-42.0 PPMPPM e parts per million,т.е. части на милион.Разбра ли сега кухо главо що при разлив на мазут в морето става утаяване на същия по дъното след време..?
16
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
РАЗБИРА се, че от компанията ще хвърлят вината на капитана. Да не са луди да си признаят, че те също имат вина?
15
2
 
1
 
! Отговори
moreplavatel преди 12 години
Превода не е бил точен... не може кораб които е 93 тона е бил зареден с 2390 тона гориво...
14
1
 
0
 
! Отговори
bo преди 12 години
Интересно как МДО или мазута имат по-голяма маса от водата, че да потънат. Снощи по БТВ шефа на Булстрат сподели че този кораб струва може би около 100 млн $. Егати компетентния шеф. Този кораб струва поне 500-600 млн, ама нейсе...
13
7
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Корабът с тегло колкото 110 самолета Боинг е бил зареден с 2390 тона гориво и ако то се разлее, това ще предизвика тежко замърсяване на острова и ще навреди на екосистемата му години наред.+++Следващата седмица се организира протест срещу корабите и шистовия газ, защото замърсяват природата ! Всички на Протест! България срещу корабите, защото иначе нашите деца ще се къпят в мазут!
12
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
"110 самолета Боинг"- Боинг имат от малкия 717 до Джъмбото 747, така че пак някаква глупост сте написали
11
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
сигурно няма и рул а огромен цветен тъч скрийн с 3D.----------------- Сигурно вместо рул има Колело на късмета...
10
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
През лятото там отдъхват множество туристи.-------------- Пак сте превеждали от буквално от руски, неграмотници...
9
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Пускат няколко маркучи в резервоарите и почват да източват горивото във плаващи кораби-цистерни.2400 тона не е много ако имаха желание откакто това плаващо недоразумение дълго почти толкова колкото високо щеше вече да е с почти празни резервоари.Сигурно са се стиснали да изпратят специализирани кораби-помпи и плаващи цистерни.Не е възможно да не е предвидено аварийно източване на резервоарите на тоя кит.Все пак коритото е последен модел-даже сигурно няма и рул а огромен цветен тъч скрийн с 3D.
8
1
 
11
 
! Отговори
Морски преди 12 години
Относителното тегло на водата е 1. Поради същата причина разливите на гориво покриват бързо големи площи и са толкова опасни. Ако горивата се утаяваха на морското дъно, всичко би било много по-лесно, но не е. За обработката на плаващи горива с цел разграждане и утаяване има разработени специални скъпи химикали, които се ползват при разливи.В този смисъл изречението "Резервоарите на кораба са пълни с дизелово гориво, което е плътно и тежко и може да се утаи върху морското дъно" е пълна глупост.
7
3
 
8
 
! Отговори
Морски преди 12 години
Мазутаджия, МАЗУТ си и МАЗУТ ще си останеш. Това последното дето си го написал с главни букви и да го крещиш, се отнася точно за тебе. Повтаряй си го по-често! Относителното тегло на ползваните в корабоплаването леко дизелово гориво(МDO-Marine Diesel Oil) е от порядъка на 0,83 - 0,88. За Тежкото корабно гориво-мазута относителното тегло може да достигне до 0,991-0,995. И в двата случая то е по-ниско от относителното тегло на водата, тоест горивата и маслата винаги изплуват над водата.
6
2
 
4
 
! Отговори
до 8 преди 12 години
Единственният начин мазут да се утаи на дъното генийче е да се слепи с пясък, или някакъв друг по-тежък от водата фрагмент, тъй като има нисък вискозитет и е много гъст. Вярно, че е с близко относително тегло до водата, но все пак е с по-ниско. Още повече солеността на Средиземно море е доста висока. Така че ти върви да обесиш ШЕФЕ.
5
5
 
8
 
! Отговори
МАЗУТаджия преди 12 години
До номер 3:На корабите има леко и тежко кoрабно дизелово гориво.Лекото дизелово гориво(МDO-Marine Diesel Oil)се използва за спомагателните корабни системи и механизми-дизелгенератори,котли,смомателни машини.Тежкото корабно гориво-мазута се използва за главният корабен двигател,който най-често е дизелов,двутактов,кръстоглавен,нискооборотен(200об/мин.).Мазута се получава като най-тежката фракция при крекинг-процеса на суровия петрол,поради което е доста тежък и се приближава по специфично тегло до асфалта.Мазута е най-евтин и затова се използва по корабите!Така,че при разлив на мазута от горивните танкове ще стане замърсяване на околната среда с последващо утаяване на мазута по морското дъно.И следователно написаното в статията е напълно вярно!А ПЪК ТИ,ВЗЕМИ И СЕ ОБЕСИ НЯКЪДЕ ПРЕДИ ДА ПИШЕШ ВРЕЛИ-НЕКИПЕЛИ!
4
1
 
23
 
! Отговори
Швейк преди 12 години
затова италианците имат най-добрата армия в света с най-малко убити. като се зададе опасноста изотзад се предават на момента. никакъв героизъм. за сравнение американския пилот който приземи самолета в хъдзън и няма какво повече да говорим. сресани *** са италианците.
3
6
 
5
 
! Отговори
... преди 12 години
каква е тая нафта дето е по-тежка от водата ве...
2
1
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Капитана го хванало шубето и си бил камшика
1
3
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Горивото щяло да се утаи на дъното. Е по-голяма глупост не бяха писали. Това ще да е някъв нов дизел 2012 модел.