Метеоритен дъжд в Русия рани над 100 души

Пострадали са и ученици от Челябинск от счупени стъкла
Обновена: 15 фев 2013 14:58 | 15 фев 2013 09:15,
Метеоритен дъжд в Русия рани над 100 души
Снимка: Reuters

Метеоритен дъжд причини днес силни експлозии в долните  слоеве на атмосферата над Урал и някои региони от Централна Русия. Има ранени, предаде Франс прес. Изпочупени са стъклата в много сгради.

Четирима ученици от училище в уралския град Челябинск с порязвания от счупени стъкла при падане на метеорит в района получават необходимата помощ.

В 7.30 ч. местно време над Челябинск припламна яркобяла светлина. След секунди хората чуха силен гръм, предаде местният кореспондент на агенцията.

Очевидци видяха в небето "опашка" от облаци бял дим. Имаше смущения в мобилните връзки, добави репортерът.

По данни на вътрешното министерство метеоритът вероятно се е пръснал на парчета и е паднал на 80 километра от град Сатка в Челябинска област. Едно от парчетата е открито в труднодостъпен район. Полицията в областта действа при повишена готовност.

Засилена е охраната на жизненоважните обекти. Метеоритът е минал от Казахстан през южната част на
Тюменска, Курганска и Свердловска област в Русия. Ресорните ведомства следят развоя на ситуацията, за да предоставят на населението необходимата помощ.

"Получихме много обаждания за травми, порязвания и контузии", заявиха местните власти. Над 100 души от района са потърсили медицинска помощ заради порязвания със счупени стъкла, но тежки травми не е получил
никой. Това, сочат предварителни данни на полицията, цитирани от пресслужбата на руското МВР, предаде ИТАР-ТАСС.

Всички пострадали от метеоритния дъжд ще получат обезщетения, увери местното управление на Министерството на извънредните ситуации.

Метеоритните дъждове представляват падане на малки метеорити, образували се при пръсване на голям метеорит над Земята. През 19 и 20 век наблюдатели са регистрирали няколкостотин явления от този род, допълва, предаде БТА.

bon4o преди 11 години
АЛОО Вие дето не знаете как ви се пише името на "РК" палете си гоуфъ и недеите много да знайте...шото гоуфу на гас май дава дефекти!!!!!!!!!! КАТ СА УБРАЗОВАТИ МАЛКУ - ПИШЕТИ МОЛЯ!!!!!!Празнуващите 14 февруари приятели на Мишо Бомбата от Перник са прекалили с фойерверките по случай празника. Последният им изстрелян фойерверк е бил забелязан днес над Челябинск. да бе преди 10 часаДа бе да , това е пернишки бенгалски огън!АЛО "РК" май *** огън пернишки ще ви грее скоро!!!!!!!!!!!!!!!!

Житель Челябинска преди 11 години
Аз живея във Челябинск. Сега аз виждах всичко. Това не беше метеоритен дъжд, беше фрагментът от астероид.е паднал на 80 километра от град Сатка в Челябинска област. Това е грешка. на 80 километра от град Чебаркуль в Челябинска област. Падна в езерото.

TankoBG_ преди 11 години
Новини: Празнуващите 14 февруари приятели на Мишо Бомбата от Перник са прекалили с фойерверките по случай празника. Последният им изстрелян фойерверк е бил забелязан днес над Челябинск.

да бе преди 11 години
Да бе да , това е пернишки бенгалски огън!

TVA NE SA NIKAKVI METEORITI . TVA SA OSTATACI OT FOEVERKITE PO POVOD KITAISKATA NOVA GODINA

!!!!!!!!!!!!!!!!!!! преди 11 години
МОСКВА, 15 февраля. /ИТАР-ТАСС/. Упавший в Челябинской области метеорит не связан с приближающимся к Земле астероидом. Это подтвердила в разговоре с корр. ИТАР-ТАСС заведующая отделом космической астрометрии Института астрономии РАН Лидия Рыхлова. "Там абсолютно разные орбиты, никак не связанные между собой, - заявила она. - У астероида, который мы ждм, есть определнная орбита, давно рассчитанная, известная. Он давно наблюдался, год назад его открыли. Там вс наблюдаемо и предсказуемо".По данным НАСА, астероид, имеющий порядковый номер 2012DA14 приближается к Земле, и примерно в 23.25 мск

Добре, че няма тежко пострадали! А какви обезщетения, тези метеорити струват в пъти повече от златото на грам. Има хора, които обикалят цял свят да търсят тези камъчета и с това се препитават.

НСС преди 11 години
Дори на английски името се използва като Матушка Россия, а не като mother...

Mother Russia преди 11 години
Иначе трябва да отбележим, че на всички руски клипчета някой безкрайно образован младеж коментира с академичната реплика "Ни **** себе" или "Е*ать"...

a сега преди 11 години
Камъните падат Live

Един метеорит е изгорял близо до земята в Урал, над 500 души са ранени.Незначителни фрагменти от метеорита са достигнали земята и са паднали в слабонаселени местности около град Сатка в Челябинска област на Русия. По предварителни данни в резултат на счупени от взривната вълна стъкла са пострадали над 500 души, състоянието на поне петима от тях е тежко. Едно от парчетата е открито.Продължават смущенията в мобилните връзки. Изпочупени са стъклата в много сгради. Изпочупени са прозорците в много домове в областния център, в едно от училищата има пострадали. По предварителни данни, у

TankoBG_ преди 11 години
Новини:След падането на метеорита в Челябинска област се оказа, че има 474 души леко пострадали и един безследно изчезнал Брус Уилис. Той не се е върнал от мисията си в космоса и е вписан като безследно изчезнал.

NASA преди 11 години
nasa.gov/multimedia/videogallery/index.html?collection_id=77341&media_id=159813511-------------------Вижте клипа на НАСА , бая застрашаващо ни доближава , според тях , ще минеме метър

NASA преди 11 години
Малкият астероид 2012 DA14 ще мине много близо до Земята на 15 февруари, 2013. Asteroid 2012 DA14 ще бъде най-близо до Земята около 11:24 часа PST (14:24 EST и 19:24 UTC) или 21:45 българско време на 15 февруари, когато той ще бъде на разстояние от около 27700 километра (17.2 хиляда мили) над повърхността на Земята.

Николов преди 11 години
Обаче пък на едно от видеата се вижда целият и се вижда как изгаря в атмосферата.Но пък каква е красота.

Николов преди 11 години
Виждал съм мноооого метеори.От видеата които изгледах до момента мога да кажа,че това си е баш метеорит.

НСС преди 11 години
Мерси за 'момче'. Явно нямаш прдстава какво е да се работи с ядрени материали, а си теоритик любител. 400 км наюг в Казахстан е пълно с десетки, стотици дори кратери от атомни взривове и не са засегнати милиони хора. Още по на юг-изток са полигоните пък на Китай, които *** южната граница на Монголи с радиоактивна зараза и пак не са пострадали милиони хора. Много филми гледаш..

VINO преди 11 години
Нека се разберем: Виновен за този метеоритен дъжд е Иван Костов!Мисля, че няма две мнения по въпроса

Въобще не е така мойто момче, в момента 400 души са потърсили медицинска помощ в засегнатия район. Ако беше ударен ядрен завод или централа засегнатите щяха да са милиони.

НСС преди 11 години