Лекарите не правят нищо за "главата на пилотите"

Прегледите са малко, твърдят пилоти и експерти
27 мар 2015 17:33, Александър Попов
27
Лекарите не правят нищо за "главата на пилотите"
Снимка: Reuters, архив

Въпреки че международните разпоредби изискват пилотите да бъдат преглеждани и следени за психически проблеми, истината е, че действителните и ефективни прегледи са малко, отбелязва Асошиейтед прес, като цитира пилоти и експерти по сигурността на полетите.

Катастрофата с германския самолет във Франция във вторник, в която загинаха 150 души, повдигна въпроса за психическото състояние на втория пилот. Властите смятат, че 27-годишният Андреас Лубиц нарочно е разбил самолета в планински масив.

Още по темата

В САЩ Федералното управление за гражданско въздухоплаване изисква пилотите да бъдат подлагани на медицински преглед веднъж на годината или веднъж на шест месеца в зависимост от възрастта им. Международната организация за гражданско въздухоплаване (ИКАО) - агенция на ООН, която налага глобални стандарти в авиацията, изисква също пилотите периодично да бъдат подлагани на медицински преглед, включително за психическото им състояние.

Принципно лекарите трябва да проверяват пилотите за психически проблеми, но според самите пилоти нещата не се развиват точно така.

Истината е, че няма прегледи за психическото състояние, казва Джон Гадзински, командир на екипаж в голяма американска авиокомпания и бивш пилот от американските военноморски сили. За 29-те години, през които той е минавал на медицински прегледи при лекари на компанията, никога не е бил разпитван за психическото му състояние.

Боб Кудва, бивш пилот и изпълнителен директор в авиокомпанията Американ еърлайнс, който и днес има разрешително за управление на граждански самолети, казва, че лекарите обикновено проверяват зрението, слуха, сърцето на пилотите - все неща, които се влошават с възрастта. Той добавя обаче, че лекарите не правят нищо във връзка с "главата на пилотите".

Според Джон Гадзински, ако имат психически проблеми, пилотите със сигурност няма да ги споделят с личния си лекар, защото той веднага ще докладва на Федералното управление за гражданско въздухоплаване.

Пилотите са задължени по принцип да уведомяват лекарите, ако имат психически проблеми, както и да дават информация за медикаментите, които приемат. За целта те попълват формуляри, които се предават на Федералното американско управление за гражданско въздухоплаване. Ако пропуснат да споменат подобно нещо във формулярите, пилотите може да бъдат глобени с до 250 000 долара.

Във формулярите има въпроси дали пилотът е депресиран и дали е правил опит за самоубийство, казва Гадзински. Той обаче пита дали това е най-добрият начин за откриване на пилот с психически проблеми, защото ако човек с подобни проблеми бъде запитан дали е психически болен, той ще отговори "не".

Европа има единен стандарт за медицинските прегледи на пилотите. Тези медицински оценки се правят от лекари, специализирани в авиационното здраве. Те знаят какво да проверяват у пилотите, както във физически, така и в психически план, казва Ричард Тейлър, говорител на британското Управление за гражданско въздухоплаване.

Засега Луфтханза, която е компанията-майка на Джърмануингс, не знае какво може да е тласнало пилота Андреас Лубиц да извърши ужасяващото деяние. Авиокомпаниите обикновено задължават пилотите да се подложат на преглед за психическо състояние, когато кандидатстват за работа. Но после, когато са наети, проследяването на психическото състояние е в най-добрия случай повърхностно.

Когато голяма компания има 12 000 или 15 000 пилоти, винаги може да се случи сред тях да има и "странна птица".

Тогава колегите, които летят с този човек, рано или късно ще подадат сигнал до шефа си, казва Кудва. После специалист ще лети заедно с него, за да провери дали действително той има проблем. Този специалист - така нареченият инспектор-пилот, наблюдава уменията и поведението на останалите пилоти, като лети с тях. Но подобни проверки са редки, допълва Кудва.

Пилотите в американските авиокомпании обикновено посещават курсове на всеки шест месеца, за да опресняват познанията си. Тогава главният пилот или инспектор пилотът наблюдават как се представят пилотите и задават въпроси за тяхната емоционална стабилност, казва Джон Голия, бивш член на Националното бюро за безопасност на транспорта и консултант по безопасност на въздушния транспорт.

(БТА)

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


27
Още по темата: пилоти
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До АнонименНе, бе Костов е виновен!
16
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Пилотите трябва да се обучават във военно училище, както бе преди, там най-добре става подборът кой може и кой не може--------- Глупости. Само единици от военните пилоти се сработват в цивилния живот. Военните пилоти (ако имате предвид изтребителите) са единаци с огромно его и изобщо не стават да работят в екипаж. Второ, маниера на летене на военния пилот и на гражданския е нещо като карането на пилот от Формула 1 и шофьор на междуградски рейс.
15
2
 
5
 
! Отговори
Тихомир Томов преди 9 години
Относно проверките - в нашата резервна територия на всеки три години тестват шофьорите на автобуси, а тези над 60 год. всяка година , а гражданите ги тестват ежедневно ..........
14
2
 
4
 
! Отговори
Тихомир Томов преди 9 години
До Тервел Там текат демократични процеси и още не са се решили да ни зарадват !
13
1
 
4
 
! Отговори
иеиие преди 9 години
Стига, стига, сте ни убеждавали! Вече стана ясно че замазвате нааканото
12
1
 
9
 
! Отговори
До 17 преди 9 години
Инструктор-пилота обучава а инспектор-пилота не се намесва в работата на пилотите а само прави заключения
11
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Професията на пилотите е много секси, както всички знаем е в топ класацията за най-секси мъжки професии, заедно с професията рок-звезда, та не само стюардесите се грижат за главите на пилотите.:))Няма жена, която да не е готова да не обгрижи един пилот.
10
5
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Реклама на Лудханза: "Кацаме в планините, сред невероятна природа."
9
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Оправете си статията няма никъде в авиацията инспектор пилот , има инструктор -пилот, това са само най-добрите пилоти, златната флотилия, принципно те оценяват колегите си и правят толкова проверки, колкото лиценза го изисква.Дали са чести тези проверки или не пак зависи от парите , защото много ясно, че когато се правят такива проверки те също струват пари.
8
1
 
14
 
! Отговори
Първично животно преди 9 години
Не знам за лекарите, ама стюардесите много добре се грижат за главите на пилотите.
7
3
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Лудханза с нов рекламен слоуган: "Летим като луди. Транспортираме туристите директно на ски пистите."
6
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Медицинските прегледи се заплащат, а днешните лекари са изнудвачи.Всичко това не се връзва с евтиния билет, който всички пътници искат. Пилоти, които са минали само курс на обучение не са никакви пилоти и катастрофите напоследък го показват. Пилотите трябва да се обучават във военно училище, както бе преди, там най-добре става подборът кой може и кой не може. Защото да вдигаш във въздуха многотонен самолет със стотици хора зад гърба си не е работа , която е по силите на всеки.
5
4
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Всички искат евтини билети и опитни пилоти - няма как да се случи едното и другото.Затова ценете българските авиокомпании, защото там все още самолетите се управляват от перфектно подбрани летци,които са завършили военно училище,което е с курс на обучение цели 5 години - тези хора са не просто с желязна психика, те самите са направо перфектни и железни.За съжаление днес нито една авиокомпания няма пари да обучава пилотите си по толкова скъп начин и повечето по-млади пилоти са необучени/негодни
4
14
 
2
 
! Отговори
Веселин Узунов преди 9 години
То луди е пълно и повечето са християни. Има една незряща в махалата и както съм пилМужик корен за 5 лева ще смже кавала :))) Ох котио !Бисмиллях ! Само да се стъмнои и ще ида по нужда в двора на черквата.
3
1
 
2
 
! Отговори
tania преди 9 години
Viarno e. V dneshno vreme triabva poveche mai da se bezpokoim za psihicheskoto si zdrave, oshte poveche ako se priemat antidepresanti....opasno e,kato naprimer Prozak ....na osnovata na fluor,koito moje sled izvesten priem da otkluchi nepredvidimi emozionalni reakzii. I malko po-malko polzvaiki pasta za zabi obiknovenna....nared sas vsichki drugi otrovi vav vazduha,vodata i hranatata ......tova e efekta,jalko samo che horata,politizite ne si davat smetka i ne predpriemat merki za sigurnost
2
6
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Западът е толкова прогнил и разяден морално, че луди и хомосексуалисти карат самолети. Пази, боже, от такава "демокрация ".
1
1
 
19
 
! Отговори
Реалност преди 9 години
Тя каруцата като се обърне,пътища много ... За съжаление такъв риск има,имало е и винаги ще има,не само във авиацията,а навсякъде.Да пази Господ