Учени откриха мутацията в COVID-19, повишаваща неговата устойчивост

Тя го прави и по-уязвим към атаки на антитела
18 апр 2021 07:30, Петя Славова
Учени откриха мутацията в COVID-19, повишаваща неговата устойчивост
Снимка:Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Американски молекулярни биолози установиха, че първата голяма промяна в генома на коронавируса, мутацията D614G, не само повишава неговата заразност и устойчивост на студ, но и го прави по-уязвим към атаки на антитела, съобщи БТА, позовавайки се на ТАСС. Резултатите от изследването са публикувани в сп. "Сайънс адвансис".

"Нашите експерименти показаха, че мутацията D614G променя структурата на протеините на обвивката на коронавируса по такъв начин, че шансовете за успешна адхезия към ACE2 рецептора и проникване в клетката са значително увеличени. От друга страна, същата тази промяна дава на антителата повече време и възможности за свързване с частици на SARS-CoV-2", пишат изследователите от Националната лаборатория в Лос Аламос (САЩ).

Първата голяма промяна в генома на коронавируса настъпи в началото на март миналата година, когато в Европа започнаха да се разпространяват нови щамове на коронавируса, притежаващи обща мутация в така наречения ген S, който кодира тази част от обвивката му, която е пряко свързана с проникването му в тялото.

Сега тази мутация D614G е налична при почти всички варианти на коронавируса, циркулиращи сред населението на всички континенти на Земята.

Група молекулярни биолози, водена от Сандрасегарам Гнанакаран, изследовател в Националната лаборатория в Лос Аламос (САЩ), проучи подробно последиците от тази мутация и разкри неизвестната й досега черта, която може да увеличи ефективността на ваксините и естествения имунитет срещу ТОРС -CoV-2.

Тази характеристика на вируса може да обясни защо всички съществуващи ваксини, чието разработване е започнало още преди появата на мутацията D614G, въздействат върху носителите му толкова ефективно, колкото и при първите версии на SARS-CoV-2. Тази ахилесова пета на коронавируса може да бъде използвана при разработването на нови ваксини и моноклонални антитела, предполагат изследователите.

Така или иначе нас не ни касае, тука новите управляващи от ИТН и ДБ не признават че има вирус, закриха щаба махнаха всички мерки, сега спират напълно и ваксинацията (пак сме последни (

Аз пък открих, че учените имат калпави ваксини, ако имаха читави ваксини дето не предизвикват тромбоза вече да сме забравили за вируса. СЗО са измамници президента Тръмп дори им спря финансирането, света вместо да подкрепи президента Тръмп нарина една камара със финанси и не получи дозите дето им обещаха.

Нищоцне се разбира от статията. Моля автора да си я редактира, защото в момента е свръх двусмислена

Мнение преди 3 години
Да спрат да произвеждат отровни ГМО бройлери,крави,прасета,чушки и домати и ГМО вируса ще изчезне!

;) преди 3 години
Е защо така с лошо? Хубавата новина е, че се повишава уязвимостта му от антитела, а не че става резистентен на студ. Ако лечението беше студотерапия, тогава би звучало така.