Големите автомобилни производители могат да се справят с митата на президента Доналд Тръмп върху вноса на автомобили от САЩ по различни начини, но всички те водят до по-високи цени, по-малък избор на модели или ограничения на характеристиките за потребителите, казаха експерти от индустрията, цитирани от Ройтерс.
Тръмп обяви 25% мита върху автомобили и авточасти в сряда, изпращайки акциите на глобалните производители на автомобили надолу и повишавайки страховете от загуба на работни места в големите страни износители на автомобили. Той казва, че налозите в крайна сметка ще стимулират производството в Съединените щати, но анализатори казват, че незабавният ефект ще бъде върху избора на автомобилните производители, което ще удари портфейлите на потребителите.
„Повечето производители на автомобили не могат да ядат 25%, те просто не могат“, каза Анди Палмър, бивш изпълнителен директор на Aston Martin. „Това означава, че производителите на автомобили ще прехвърлят толкова голяма част от цената на тарифите, колкото могат“, включително чрез премахване на функции, за да намалят разходите си, като същевременно повишават цените.
Автомобилните производители могат да разпределят тази цена между произведените в САЩ и вносните модели, да намалят характеристиките и в някои случаи да спрат да продават достъпни модели, насочени към купувачите на автомобили за първи път, тъй като много от тях са вносни и по-малко привлекателни, ако имат по-висока цена.
Промените може да изместят повече американци от пазара. S&P Global Mobility изчисли в четвъртък, че митата ще доведат до спад на годишните продажби на превозни средства в САЩ до диапазон от 14,5 милиона до 15 милиона през следващите години от 16 милиона през 2024 г. Cox Automotive изчислява, че митата ще добавят 3000 долара към цената на автомобил, произведен в САЩ, и 6000 долара към превозни средства, произведени в Канада или Мексико без изключения.
Докато продавачите на луксозни стоки като Bentley или Ferrari казват, че ще прехвърлят разходите, типичните маржове на големите автомобилни производители от 6% до 8% оставят малко място за колебания.
„Производителите на автомобили знаят, че имат определени превозни средства в своето портфолио, които могат да понесат по-ниски маржове на печалба“, каза Кийтинг. „Някои превозни средства може просто да се окажат твърде скъпи и повечето от тях са достъпни модели, произведени извън САЩ“
След като 10% от населението, купуващо автомобили, беше изтеглено от пазара по време на пандемията от коронавирус, достъпността все още остава в съзнанието на потребителите, каза Кийтинг.
Американските търговци на автомобили в момента разполагат с много наличности - на стойност около 90 дни - но цените може да започнат да се покачват след това. През последните седмици Ерик Ман, мениджър продажби в дилърството на Szott M-59 Jeep в Уайт Лейк, Мичиган, на 45 минути северозападно от Детройт, забеляза повече клиенти да купуват от страх от по-високи цени.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Естония гради отбранителна индустрия по собствени правила
Американският пратеник Кийт Келог: Мирното споразумение за Украйна е много близо
Китайската централна банка увеличава златните си резерви за 13-и пореден месец
ИПИ: Рязкото повишение на дълга е гаранция за вдигане на данъците
Акция на седмицата: „Доверие обединен холдинг" АД
AI треската води до криза с доставките на чипове за памет
Букурещ гласува: Решаващ сблъсък за бъдещето на Румъния
Свлачище блокира прохода Троян-Кърнаре
Спецоперация в Бобов дол: Откриха 8 кг марихуана
Тънкостите на красивата везба - урок от майстор Даниела Вълкова
Вертолет "Пантер" ще достави на екипажа на блокирания танкер хранителни провизии
Живко Тодоров към ПП-ДБ: Да отменим Коледа, за да запазим площада за вашия протест?
Този път без точки за Никола Цолов от основната надпревара
Кой се маха? Салах предизвика спешна среща в Ливърпул!
Леден вятър, но 1000 бяха там: ЦСКА поздрави феновете си + ВИДЕО
Гуардиола хвали френски младок след класиката
Салах изригна: Слот ме хвърли под автобуса! Вече нямам връзка с него
Веласкес обърна каруцата в Левски
ИГРА: Участвайте и можете да спечелите страхотни награди от „Нощна смяна във „Фреди“ 2“
Коледни подаръци, които означават повече от парите
Дневен хороскоп за 7 декември, неделя
Седмична нумерологична прогноза за 8 – 14 декември
20 цитата на Габор Мате, с които да опознаем себе си
8 златни правила за плосък корем
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Почистването на орбитални отломки може да се превърне в печеливш бизнес
Съоснователят на Neuralink стартира проект, който може да промени човешката еволюция
Роботът Optimus е усвоил бягането, движейки се почти като човек
Открита е уязвимост в механизма за възстановяване на ДНК на раковите клетки
Blue Origin представи проектиран с AI източник на енергия за Луната
Учени разгадаха мистерията на радиационните пояси на Уран