IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Най-младото поколение пазарува онлайн, застрашени ли са физическите магазини?

Доверието в търговеца и цената са основните критерии и в онлайн пазаруването

Bloomberg TV Bulgaria

Bloomberg TV Bulgaria

Хората, които пазаруват онлайн, все повече разширяват спектъра на стоки, които закупуват през интернет. На първо място остават дрехите и облеклата и домакинската електроника. Доверието в онлайн търговеца и цената са основните фактори, които определят поведението на потребителите. Това каза Габриела Руменова, създател на онлайн платформата "Ние потребителите", в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria с водещ Роселина Петкова.

Пазаруващите онлайн са склонни да отделят доста време, за да намерят най-изгодното съотношение цена-качество. Доверието може да дойде от различни места. От една страна, информираността и познаването на потребителските права са важна част от този микс. От друга страна, коректността на търговеца също са значим фактор. Нелоялната конкуренция е друг казус, който вълнува хората.

„Голяма част от потребителите пазаруват през мобилните си устройства, което е голямо удобство“, коментира гостът. Все по-често се пазарува от електронни магазини, а не от физически. Не бива обаче да се пренебрегва фактът, че не малка част от потребителите предпочитат да видят артикула на място преди да го закупят.

Според събеседника електронните търговци започнаха да си дават сметка колко са важни лоялните програми. Тези преференции не винаги обаче  са най-добрата сделка.  Правото на отказ от 14 дни е нещо, към което потребителите продължават да са скептични, макар и делът им да намалява.

По-възрастните поколения предпочитат физическите магазини, но най-младото поколение избира директно онлайн. То се влияе много от клиентските отзиви и потребителските видеа, които се създават от инфлуенсъри. „По-младите имат по-малко опит и потребителска култура, което ги прави уязвими“, отбеляза Руменова.

Бъдещето на физическите магазини не е застрашено. Въпрос на подход и стратегия е от страна на търговците. Технологичните иновации – изкуствен интелект, виртуалната реалност и новите начини на плащане – са сред основните тенденции в онлайн и физическата търговията.

„Истинските сделки се предлагат от реални магазини, а не в социалните мрежи“, категоричен е гостът.

Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Бизнес
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата