IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec Megavselena.bg
BGONAIR Live

Пари за страдащите в Япония, но с малко маркетинг

Технологични гиганти събират дарения

Снимка: Reuters

Снимка: Reuters

Двата технологични гиганта Microsoft и Apple побързаха да организират благотворителни акции за подпомагане на пострадалите от зловещото бедствие в Япония, но не мина без рекламни трикове, уточнява mashable.com.

От Microsoft обявиха в Twitter акаунта на своята търсачка Bing, че са готови да дарят 100 хиляди долара за семействата на жертвите на земетресението с магнитуд 8,9 по Рихтер. Имаше обаче едно условие: парите ще бъдат дарени, ако 100 хиляди души отговорят на съобщението в канала на Bing. И така по долар на съобщение до обещаната крайна сума.

Тази идея не беше приета особено добре от потребителите. Скоро след стартирането на инициативата срещу Microsoft бяха отправени обвинения, че използват трагедията за евтин маркетинг. Съвсем скоро от софтуерния гигант спряха кампанията и просто обявиха, че ще дарят 100-те хиляди долара.

От друга страна, Apple не заяви готовност за даване на директни дарения. Вместо това хората на Стив Джобс изградиха специална секция в своя iTunes онлайн магазин, където всеки може да дари сума от 5 до 200 долара. 100% от парите ще бъдат предоставени директно на Американския червен кръст.

Така всеки, който иска да помогне, задължително трябва да се спре в iTunes. За сметката на Apple остават разходите за трансфера на парите от дарителската страница към хуманитарната организация.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Технологии
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата