През 2010 година интернет е станал предпочитан източник на новини в сравнение с вестниците в Съединените щати. Това обяви институтът Poynter, цитиран от mashable.com.
Освен това повече пари са били налети в онлайн реклами в новинарски сайтове, отколкото са средствата, постъпили в печатните издания.
40 на сто от анкетираните са посочили световната уеб мрежа за първи източник на новини в сравнение с 31%, залагащи на вестниците. Във възрастовата граница от 18 до 29 години дори се стига до 65% в предпочитанията към онлайн новините.
И докато телевизията все още държи първото място като източник на новини, интернет медиите са единствените, които бележат ръст на потребителите си.
Според редица анализатори данните на института Poynter показват, че прогнозите за бавен, мъчителен и същевременно неизбежен залез на вестникарската индустрия вече започват да се оправдават.
Mashable.com дори сравнява печатните издания с музикалните плочи, които от основен музикален носител постепенно се превърнаха в реликва за колекционери.