IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec Megavselena.bg
BGONAIR Live

"Боинг 747-8 Интерконтинентал" направи дебюта си


Обратно в новината

Коментари

Напиши коментар Коментари

37
Рамбо
преди 14 години
Харесвам 11 Не харесвам 3
Машината е супер. Което ни поставя въпроса: Защо българите не си развихме своето самолетостроене, като още в Балканската война си имахме собственно летящо конче? Кои ли ни тласнаха отново в мрака на самоунищожението? Ако не бяха смазали това, сега щяхме да имаме не по-лоши самолети, дори и може би някои прототипи и по-добри? Доста кадърни инженери изчезнаха на запад и работят за такива фирми, а ние ахкаме от тяхната продукция?
отговор Сигнализирай
36
Анонимен
преди 14 години
Харесвам 2 Не харесвам 0
До 35 Точно затова говоря, за неясно поведение на този род материали при продължителни динамични натоварвания. Лесно се правят твърди и свръхтвърди материали, по-трудно се правят здрави и еластични .
отговор Сигнализирай
35
Анонимен
преди 14 години
Харесвам 3 Не харесвам 0
До 34Счупил се е в основата. Поради недостатъчна еластичност цялото динамично натоварване се предавало на "ушите", през които минават болтовете за свързване с фюзелажа. Били се образували микропукнатини.
отговор Сигнализирай
34
до 33
преди 14 години
Харесвам 3 Не харесвам 2
Композитите не са виновни. Има сплави, по-твърди и от диаманта, при това на каменна въглеродна основа, а не твърдорежещи пластини. Това е нов самолт, с нови двигатели и какъвто и да е, ако е направен качественно, няма причина да не е последен писък на модата. Композитите са доста здрави и издръжливи, при това. При тях риска е най-вече от резки сътресения, нарущаващи монолитността на структурата, но едва ли при самолетите ще използуват нещо непроверено по всички показатели?
отговор Сигнализирай
33
Кольо
преди 14 години
Харесвам 5 Не харесвам 2
Специално композитите, усилени с карбонова оплетка са доста изследвани и свойствата са ясни. Според изискванията, се определя и дебелината им. Вертикалният стабилизатор най-вероятно е паднал заради крепежните елементи. Едва ли се е счупил по средата...
отговор Сигнализирай
32
Анонимен
преди 14 години
Харесвам 2 Не харесвам 2
Като чуя за композити се сещам за онзи Еърбъс, който му падна вертикалния стабилизатор и се разби в жилищен квартал на Ню Йорк. Само благодарение на пилотите , че насочиха самолета на относително по-празно място , нямаше много жертви на земята. Да, има композити всякакви. На повечето съвременни хеликоптери от такива материали правят носещия винт примерно. Във всеки случай трябват още много изследвания , а и катастрофи за да се изучат свойствата им напълно.
отговор Сигнализирай
31
Кольо
преди 14 години
Харесвам 7 Не харесвам 0
:-))))))Инж, РЕЕК е поликондензат. Не се топи. Устойчив е до 1800 градуса
отговор Сигнализирай
30
ИнжИнер
преди 14 години
Харесвам 4 Не харесвам 3
До Кольо,#28Не съм специалист по композити и признавам, че съм от "старата школа". Но ще признаеш, че с цел по-евтино, композити се блъскат къде ли не, дори и в детайли, които са движещи се части, т.е. подложени на повишено износване. Алуминиевите сплави се топят при средно 1200 F/650 C, . А при твоята "пластмаса" колко е този показател? ;)
отговор Сигнализирай
29
Анонимен
преди 14 години
Харесвам 1 Не харесвам 1
:)))) Някой си играе да генерира минуси. Сси ***!
отговор Сигнализирай
28
Кольо
преди 14 години
Харесвам 12 Не харесвам 8
ИнжИнер, я обясни как точно гори композитна сплав от карбонова оплетка с матрица PEEK (поли-етил-етер-кетон), че май тръгна да ми оборваш докторатурата :-)Вътрешната облицовка обикновено е с ABS. Теоретически горим материал, освен ако не набухаш малко антипирени... Вече и в Сомалия се произвежда..., да не говорим за фирми като Байер, дето го работят от 100 години. В самолета горят само седалките, а отровата идва от окабеляването. Меко PVC. Не гори с пламък, но отделя HCl и погиваш.
отговор Сигнализирай
Новини