Европа вече официално е зона на технофили, като потребителите на Стария континент, независимо от възрастта си, осъзнават важната роля на технологиите в живота си. Три четвърти от европейците (75%) заявяват, че са ентусиазирани от ускоряването на техническите иновации и промени, показват данните от проучване на Intel Corporation.
Най-комфортно с новите технологии се чувстват италианците (83% от запитаните), следвани от гражданите на Великобритания и Холандия – с по 81%.
Проучването показва степента, в която технологичните нововъведения оказват влияние на начина на живот – начина, по който хората се забавляват и се радват на свободното си време, проучват нови пътища да се образоват и да търсят романтични преживявания. Оказва се, че технологиите отговарят на основни човешки потребности. Те помагат на хората да общуват повече, да изграждат отношения и да имат по-голям избор и всичко това сред спокойствието и сигурността на собствената си среда.
Преди пет години 15% от жителите на Европа не се доверяваха на никакви технологични продукти и ги избягваха. Този дял днес се е свил наполовина до 7%, се казва в изводите от изследването. Във Великобритания се наблюдава най-голям бум на развитието и приемането на технологиите през последните пет години – увеличение с 27%.
Сега европейците прекарват също толкова време в Интернет, колкото отделят да слушат музика и радио взети заедно (11 срещу 13.7 часа седмично). Италианците прекарват повече време в Мрежата, отколкото в гледане на телевизия (14 часа срещу 13 часа).
Повече от двама от всеки пет човека в Европа (43%) са уверени, че ако компютърът и дигиталните им технологии им бъдат отнети, техният живот ще се промени драстично – 54% от британците ще са най-засегнати.
Един от осем жители на Европа (12%) твърди, че не би могъл да оцелее без дигиталните и компютърните си технологии – 20% от британците отговарят по този начин, докато само 5% от италианците мислят така.
28 милиона европейци (43%) ползват интернет, за да проучват медицинско състояние или здравословен проблем. Когато става дума за романтика, един от шест (18%) европейци казва, че възможността да изпрати SMS или е-мейл го кара да се чувства по-уверен да направи първата крачка. 44% от европейците пък използват Интернет, когато си търсят работа. Холандците са най-склонни да използват Интернет като средство за търсене на работа (57%) и са най-ентусиазирани на тема търсене в интернет (94%).
Проучването показва, че европейците сега притежават повече потребителски технологии от всякога. Мнозинството от европейските домове имат седем от четиринадесетте основни технологични устройства или нововъведения и е все по-вероятно „технологичният хаос” да се превърне в проблем за европейските собственици на домове. В отговор на това се появява нова „порода” домашни технологии, която размива линията между телевизията и персоналния компютър. РС-то за развлечение, или ‘E-PC’ ще предоставя централизиран, ефективен, елегантен и опростен център за всички потребности от аудиовизуално развлечение в дома – музика, филми, телевизия, Интернет, email и снимки.
В резултат на нарастващата популярност на домашното кино повече хора си стоят у дома – един от всеки четирима (25%) посещава по-малко киносалоните. 31% от италианците казват, че излизат по-рядко, докато по-често у дома си остават 19% от французите.
Всяка седмица 36% от европейците използват чат – французите са най-запалените чатъри (46%). Цели 20% от испанците пък се наслаждават на блоговете – повече отколкото във всяка друга европейска страна.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.