IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Тийнейджърите са най-капризната онлайн аудитория

Само през април, 6,4 милиона младежи на възраст между 12 и 17 години са посетили популярния сайт eBay; конкурентите от Amazon отчитат 3,5 милиона тийнейджъри за същия месец

Тийнейджърите са най-капризната онлайн аудитория

Около 80% от тийнейджърите, които са онлайн, посещават сайтовете за електронна търговия. Това показват последни проучвания на Интернет аудиторията, изнесени от компанията ComScore, съобщава technews.bg.

Само през април, 6,4 милиона младежи на възраст между 12 и 17 години са посетили популярния сайт eBay. Конкурентите от Amazon отчитат 3,5 милиона тийнейджъри за същия месец, а Apple, производителят на Mac и iPod – 3 милиона.

В тази статистика има парадокси, смятат анализаторите на пазара. Първо, голяма част от тийнейджърите нямат собствени кредитни карти, за да пазаруват онлайн. Вероятно те ползват картите на своите родители, което също е изненада, свързана с финансов риск за богатите татковци.

Втори парадокс - въпреки че са най-активни в онлайн сърфирането, в масовия случай тийнейджърите не са носители на висока технологична култура. Но явно те са много по-смели от възрастните и технологиите не ги плашат изобщо.

Това обяснява обичайната ситуация напоследък младежите да стоят непрекъснато включени в Интернет и да извършват няколко онлайн действия едновременно.

Например да чатят, като в същото време слушат онлайн музика или теглят филм.

Поведението на тийнейджърите е от особен интерес за уеб бизнеса. Тъй като са най-активната аудитория в Интернет, техните предпочитания налагат правилата, по които се конструират сайтовете.

Ако младежите срещнат нещо в Интернет, което не работи според техните очаквания, просто го прескачат.

Проучвания показват, че сложните, комплексни сайтове отблъскват младежката аудитория, а екстравагантният дизайн я привлича. Забавление и провокация искат тийнейджърите, иначе много бързо им доскучава. Интерактивност, динамика и движение грабват за по-дълго вниманието на тази претенциозна интернет аудитория.

Младите хора обичат да комуникират с медията, която използват. За тях Интернет не е като телевизора в къщи – пасивно средство за информация и забавление. Именно интерактивността е в основата на успеха на редица сайтове с милионна аудитория.

Грешно е да се твърди, че анкетите са отживелица. Тийнейджърите искат да изразят своето мнение и с охота участват в анкети и форуми. И ненавиждат регистрацията! Затова експертите препоръчват на сайтовете, търсещи младежката аудитория, да избягват регистрацията или да я направят максимално опростена.

И всичко в сайта трябва да бъде лесно достъпно, на момента. Ако говорим за он-лайн продажби, младежите искат веднага да видят цената на продукта – това е определящо, защото те не разполагат с много пари. Така че сортирането по цена е ключов елемент за успеха на един он-лайн магазин.

Картинките също хващат окото. Текст, допълнен с графика и картинки, се възприема много по-добре от тийнейджърите. И за разлика от възрастните, младежите харесват и рекламите, или най-малкото нямат нищо против тях.

И не на последно място – скоростта на зареждане на сайта е изключително важна. Бавният сайт отблъсква всички посетители, но при тийнейджърите негативният ефект е най-голям. Което важи и за сайтове с малки букви на текста. Младежите се занимават обикновено с няколко неща едновременно и не искат никакви затруднения, особено при разчитане на информацията. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Технологии
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата