Позната картинка, нали. От посещенията в класическите “не-електронни” магазини, където учтиви млади хора ви поемат от входа и ви съпровождат през щандовете до... изхода (макар и кошницата ви да остане празна).
Прийомите от реалната търговия навлизат и във виртуалната. Наскоро популярният аукцион eBay въведе гласова комуникация в своите електронни услуги, съобщават от technews.bg. Идеята е при интерес към някои стоки потенциалните купувачи да могат да си поговорят с търговците в eBay и да получат консултация на момента.
Целта, разбира се, е увеличение на продажбите в Интернет, като за нейното постигане се използват изпитани “рецепти” в търговията. Миналата година еBay закупи Skype – услуга за безплатни разговори през Интернет, с над 100 милиона потребители в целия свят. Предизвикателството пред аукциона сега е как да оползотвори инвестиция от 2,6 милиарда долара!
Една възможност е новият бутон „Skype Me”, който посетителите на eBay ще открият в секцията “Задай въпрос на продавача” в някои от страниците с по-скъпи продукти. Когато кликнат върху него, потенциалните клиенти ще могат, с помощта на технологията Skype, да си поговорят в реално време с експертите – гласово или като си пишат на момента, т.е като чатват.
Пилотният вариант на услугата стартира от 19 юни. Тя е безплатна и за да я ползват, на потребителите са необходим единствено софтуер Skype, достъпен безплатно за изтегляне от Интернет, и комплект слушалки с микрофон.
Моментната комуникация между клиенти и търговци вероятно скоро ще стане стандартна възможност в сайтовете за електронна търговия. Освен гигант като eBay, и най-малките е-магазини могат да предложат подобна функционалност.
На пазара вече се предлагат достатъчно евтини продукти, които улесняват търговците в Интернет. За два от тях TechNews.bg писа миналата седмица. Единият е на американската компания Genius, а другият е разработка на българската фирма E-card.
Тези програми дават пълна статистика на момента за това кой и какво разглежда в сайта за електронна търговия. И позволяват на експертите да инициират чат сесии с потенциалните клиенти.
Българският софтуер има възможност и за гласова комуникация между експерти и клиенти. Друга интересна негова възможност е отваряне на прозорец от търговеца на монитора на клиента по време на чат или гласова сесия. Целта е да се спести време за търсене на подходящите страници.
Самият начин на предлагане на тези програми е иновативен и отразява тенденцията софтуерът да се превръща в услуга. Клиентите плащат месечен наем, в зависимост от функционалността, която ползват.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.