Напоследък се появиха някои интересни факти, на които трябва да обърне внимание всяка компания, желаеща сериозно присъствие в интернет. Те касаят навлизането на RSS и маркетинг стратегиите, свързани с него.
Според скорошно проучване на Нийлсен/НетРейтингс, близо 3/4 от активните интернет потребители ползват високоскоростен интернет (за САЩ), а е известно, че при такива потребители е три пъти по-вероятно да използват RSS като метод за доставка на тяхното предпочитано съдържание, в сравнение с Dial-Up потребителите. (За България по последни данни процентът на потребителите с високоскоростен интернет е близо 90%).
Ето някои интересни резултати от скорошни проучвания на ползата от RSS:
W.Atlee Burpee & Co фирма за разсади и семена е въвела една единствена пробна RSS емисия - "семе на деня", в резултат на което продажбите им са се увеличили 4 пъти в рамките на 1 месец.
USAToday.com пък съобщава, че техният RSS трафик се покачва месец след месец в пъти, дори при положение, че те слабо рекламират своите RSS емисии.
Travelocity пък изпраща на всички свои абонати на имейл бюлетина си предложение да се абонират за тяхната RSS емисия с лесните за ползване "My Yahoo!" и "MyMSN" бутони. 2/3 от отворилите писмото с предложението се абонират за RSS емисията им.
Това показва несъмнено, че вкарването на RSS четци и емисии в персонализираните страници и браузърите е извело ползването на RSS далеч извън "хай-тех" обществото.
Според друго проучване на потреблението на MyYahoo, над 80 процента въобще не знаят какво е RSS, но използват RSS емисии, за да четат новини и друга информация.
За България навлизането на RSS като че ли не е достигнало до този етап все още, но определено вървим в тази посока и скоро ще наблюдаваме подобно широко навлизане на RSS емисиите.
Ако сте собственик на сайт и не можете да предложите пълен набор RSS емисии, то поне започнете с една, в която да има основните неща.
Ако сте потребител, вижте това ръководство за RSS
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.