Проверяването на лична информация за кандидатите за работа вече не е иновативен подход, а нещо задължително и напълно нормално за повечето специалисти по човешки ресурси, става ясно от доклад на социалната бизнес мрежа Viadeo.
Т. нар. „интернет репутация“ се изгражда на базата на онлайн дейности – писане на блогове, качване на клипове в YouTube или участие в социални мрежи като Facebook.com, Zip.bg, MySpace.com.
Тя може да окаже значително влияние, когато човек кандидатства за работа, се твърди в доклада.
Оказва се обаче, че повечето хора не осъзнават ефекта, който тяхната интернет репутация има върху кариерното им развитие, като този ефект може да бъде както много положителен, така и доста отрицателен.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.