Дългоочакваните планове на Tesla за достъпна кола включват произведена в САЩ, съкратена версия на нейния най-продаван електрически SUV, Model Y, но стартирането на производството е отложено, споделиха пред агенция Ройтерс сигурни източници, започнати с въпроса.
Tesla обеща достъпни превозни средства през първата половина на годината, предлагайки потенциален тласък на слабите продажби. Глобалното производство на по-евтиния Model Y с вътрешно кодово име E41 се очаква да започне в САЩ, казаха източниците, но това ще бъде поне месеци по-късно от публичния план на Tesla, добавиха те, предлагайки набор от ревизирани цели от третото тримесечие до началото на следващата година.
Причината за забавянето не беше ясна.
Двама от запознатите споделят, че Tesla има за цел да произведе 250 хиляди от по-евтиния Model Y в САЩ през 2026 г. Новото превозно средство също е планирано за евентуално производство в Китай и Европа, съобщи Ройтерс по-рано. Забавянето на производството в САЩ и производствената цел не са докладвани по-рано.
По-евтините превозни средства за масовия пазар бяха широко очаквани от феновете и инвеститорите на Tesla, които се надяват, че ще привлекат нова група клиенти и ще обърнат спада в продажбите на производителя на EV и ерозиращия пазарен дял. Tesla също освежи своя оригинален Model Y с промени в екстериора и интериора. Версията със задвижване на всички колела за дълги разстояния в САЩ струва около $49 000, преди $7500 федерален данъчен кредит.
Ройтерс съобщи миналия месец, че пускането в Китай на E41 ще се случи през 2026 г. Електрическият автомобил ще бъде по-малък и ще струва 20% по-малко за производство от обновения Model Y, споделиха запознати с китайските планове на компанията. Времето за пускане в Европа не е ясно.
Tesla също така планира да пусне обикновена версия на своя компактен седан Model 3.
В началото на годината компанията отчете първия си спад на годишните доставки миналата година и анализаторите очакват продажбите да паднат отново тази година поради няколко причини, включително увреждане на репутацията на марката от тясната работа на главния изпълнителен директор Илон Мъск с президента Тръмп и подкрепата на крайнодесни европейски политици.
Друго предизвикателство за Tesla е, че нейните превозни средства остаряват и няма относително евтин модел.
По-рано Мъск обеща нова, по-евтина EV платформа с автомобили, които се очаква да бъдат на цена от $25 000, но се отказа от това, за да даде приоритет на разработката на роботиксита.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.