Джулия Робъртс и режисьорът Лука Гуаданино се оказаха в центъра на остри въпроси за подкопаване на феминисткото движение по време на пресконференцията за "After the Hunt" на кинофестивала във Венеция.
Филмът отвежда зрителя в академичните среди, където Робъртс играе уважавана професорка по философия. Сюжетът тръгва от обвинение в неподобаващо поведение – героинята на Айо Едебири посочва като виновник близък приятел и колега на професорката, изигран от Андрю Гарфийлд. Сценарият на Нора Гарет нарочно избягва лесните отговори и черно-белите решения.
Журналист попита Робъртс дали според нея филмът не обезсилва посланията и подкопава напредъка на феминисткото движение и #MeToo.
"Не мисля, че това е връщане към стария спор за противопоставяне между жени", отговори тя спокойно.
"After the Hunt" беше показан пред журналисти още в четвъртък вечерта, преди официалната си премиера в петък, и веднага разпали дебати. За едно обаче имаше пълен консенсус – играта на Робъртс е впечатляваща. След премиерата публиката я аплодира на крака цели шест минути.
Робъртс, която се пошегува, че „обича лесните въпроси рано сутрин“, подчерта, че смисълът на филма е в разговорите, които той провокира.
Дори рекламният слоган гласи: "Не всичко е създадено, за да ти е удобно."
„Точно това целим. Всеки излиза с различни емоции и гледни точки. И тогава разбираш кои са истинските ти убеждения, защото ние нарочно раздвижваме всичко вътре в теб. Така че – пак заповядайте“, каза актрисата, цитирана от АР.
Гуаданино допълни: „За нас това е сблъсък на различни истини. Не е манифест, не е връщане към стари ценности.“
Робъртс добави, че не са искали да правят декларации с филма: „По-скоро е като камера, паднала от небето, която улавя тези герои в момент, в който всички си затварят очите и се лъжат – и себе си, и другите.“
„Все повече губим изкуството на разговора. Ако този филм постигне нещо, то е да накара хората да говорят помежду си – и това е най-ценният ни успех“ ,категорична е тя.
Филмът ще излезе по кината в Северна Америка на 10 октомври с дистрибутор Amazon MGM Studios. Началните надписи привлякоха внимание заради избора на шрифт Windsor – същият, който Уди Алън направи емблематичен във филми като „Annie Hall“ и „Crimes and Misdemeanors“.
Попитан за решението, Гуаданино се усмихна: „Защо не?“
После поясни, че докато са работили по филма, непрекъснато са мислили за „голямото творчество на Уди Алън“ от края на 80-те и началото на 90-те години.
„Беше интересен начин да напомним за един артист, който самият е подложен на съмнения и спорове – и да се запитаме каква е нашата отговорност, когато работим с творец, когото обичаме“, допълни режисьорът.
Филмът не участва в основния конкурс, така че няма да се бори за награди на 6 септември, но за Гуаданино Венеция е добре познат терен. Миналата година той представи „Queer“ с Даниел Крейг, а преди това – „Bones & All“ с Тимъти Шаламе. Неговият филм „Challengers“ със Зендея трябваше да открие фестивала през 2023 г., но беше свален заради стачките в Холивуд.
За Робъртс това е първо участие на самия фестивал, макар вече да е работила във Венеция.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.„Мястото е магическо, но този път не съм имала време за нищо извън работата“, призна тя.