IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec Megavselena.bg
BGONAIR Live

Рекламата на Сидни Суини е привлякла 1 млн. нови клиенти на American Eagle

И то само само за около 3 месеца

Снимка: БГНЕС

Снимка: БГНЕС

Главният изпълнителен директор на American Eagle Outfitters отказа да се поддаде на натиска в социалните мрежи да изтегли рекламната кампания с актрисата Сидни Суини – въпреки обвиненията, че брандът популяризира расистки и сексистки клишета.

Решението обаче се оказа златен ход: Според Wall Street Journal само между юли и септември компанията е привлякла близо милион нови клиенти.

Търсенето на продуктите от кампанията буквално експлодира – дънковото яке Sweeney Cinched Waist се разпродаде за един ден, а моделът Sydney Jean изчезна от магазините за седмица. В резултат акциите на American Eagle скочиха, а продажбите на дрехи тръгнаха рязко нагоре.

"Не можеш да бягаш от страха. Заставаме зад това, което направихме", каза 71-годишният изпълнителен директор Джей Шотенстийн пред Wall Street Journal.

В рекламите Суини – звездата от „Еуфория“ и „Белият лотос“ – позира в дънките на марката, а слоганът гласи: „Sydney Sweeney Has Great Jeans.“

Във видеата актрисата прави игра на думи: „Гените се предават от родителите на децата им, определят черти като цвят на косата, характера и очите. Моите дънки/гени (genes/jeans) са сини.“

Именно този двусмислен израз предизвика буря в интернет. Някои обвиниха кампанията, че намеква за „евгеника“ и расово превъзходство.

Шотенстийн категорично отхвърли критиките. Той напомни, че тъстът му е израснал в нацистка Германия и е видял със собствените си очи как горят синагоги.

„Напълно съм наясно с този термин. Ако някой в компанията беше помислил, че може да обидим хората, изобщо нямаше да стартираме тази кампания“, заяви той.

Доналд Тръмп също се включи – и то с похвала.

В социалната си платформа той написа: „Сидни Суини, регистрирана републиканка, има най-ГОРЕЩАТА реклама в момента.“

Шотенстийн дори пошегува, че мисията му е „да сложи по един чифт дънки на всяко "tuchis" (з*дник) в Америка“.

Компанията е възложила на малък екип да следи реакциите в социалните мрежи, а също така е наела външна фирма, която е проучвала нагласите на клиентите. Резултатите очевидно са били в полза на кампанията.

Шотенстийн, който е известен като силен мрежов играч, се гордее и с приятелството си с баскетболната легенда Леброн Джеймс – още от времето, когато звездата е играл ученически мачове в залата, носеща фамилията на бизнесмена в Охайо.

След успешната кампания със Суини, American Eagle стартира и нова – този път с футболиста на Kansas City Chiefs Травис Келси, който наскоро обяви годежа си с поп певицата Тейлър Суифт.

„Като останаха твърди в позицията си, те спечелиха клиенти“, коментира Сюзън Кантър, изпълнителен директор на Sterling Brands.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Свободно време
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата