Инструктори по авто и мото поготовка стягат протести с настояване за ревизия в Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“, съобщи БГНЕС. Повод за недоволството им е и прекъснатия диалог с Агенцията, след като изменения в Наредба 37, регламентираща дейността им, бяха определени като "лобистки". Текстовете в настоящият им вид блокира работата на инструкторите.
Утре предстои да се проведе двустранна среща със служебния министър на транспорта. Ако на нея не бъде постигнат консенсус, браншът е категоричен, че ще предприеме ефективни протестни действия.
Преди дни в интервю министърът съобщи, че е готов да бъдат увеличени часовене по кормуване. Именно този казус застана в основаната на спора между автоинструкторите и Министерството. Според председателя на Съюза на преподавателите по автомото подготовка Йонко Иванов "това, което каза министърът, не може да се случи по този начин".
В неделя инструкторите се събират на Национален съвет, и една от точките, които са включени в дневния ред на заседанието, е подготовка за национален протест, съобщи Йонко Иванов, председател на Съюза на центровете по автомото подготовка в България.
"Единственото министерство, в което до момента не се случва нищо, е Министерство на транспорта. Видяхме, че във всяко едно министерство са открити някакви нарушения, за съжаление, в това министерство десетки години назад работят едни хора, които не правят нищо друго, освен да създават едни калпави текстове в нормативни документи, които затрудняват и обучението на водачи на МПС, и съответно хората, които водят това обучение", каза той.
Иванов посочи още, че в изпитните тестове за младите шофьори има допуснати грешки, на които вече десет години никой не обръща внимание.
"Най-фрапантният случай за това е, че от Нова година паднаха санкциите за отнемане на свидетелство за управление на МПС, ако не сте си платили глобите. Дори и след промяната в Закона, тази санкция все още стои в листовките и никой не ги е актуализирал към днешна дата", посочи той. По думите му капката, която преляла тяхното търпение, е изменение на Наредбата 38 за изпитите. Така, ако минете на червен светофар и ви късат на втората минута, изпитът продължава да тече.
"Едно возене, което е безсмислено, същото е и за стопове и т. н. което означава, че в министерството има едни хора, които изобщо не си разбират от работата и те трябва да си отидат", заяви Йонко Иванов.
Автоинструкторът коментира и недоволството на бранша по отношение на увеличаването на часовете по кормуване.
"Сега се заговори в общественото пространство, че ще има увеличение на часовете по практика. Да, има учебна документация, в което това нещо е разписано, но то е свързано с един лобистки текст, че това увеличение може да влезне само ако има т.н. електронна система за следене на часовете по практика. Това е един лобистки текст, което нарушава правата на хората – трябва да има заснемане, селфита, GPS-системи и ред други неща, които първо не са необходими. Второ, никой не си задава въпроса: навсякъде в България има ли покритие с интернет, кой ще го плаща, с колко ще се утежни и с какво това ще повлияе на безопасността на движение", каза той.
По думите му през последните години няма диалог с Министерство на транспорта, а с Изпълнителната агенция „Автомобилна администрация“ – абсолютно никаква комуникация.
Утре след срещата с министъра ще стане ясно дали браншът ще предприеме ефективни протести и в какво ще се изразяват те.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.

Оценката на ByteDance нарасна до 480 млрд. долара след напрегнат търг
Първият от новите чешки метровлакове пристигна в София
Германия няма да постигне целта си за разходите за отбрана към 2029 г.
ЕС проучва допълнителни санкции срещу сенчестия флот на Русия
Не се продава: Китай влезе в сблъсък със САЩ за гръцкото пристанище Пирея
Мартин Търпанов: Инвеститорите леко изтрезняват след треската по изкуствения интелект
Чипсът и надениците ни разболяват: Любимите закуски повишават риска от 12 болести
Три зодии ще имат късмет през седмицата от 24 до 30 ноември
Трудовата борса в Стара Загора - над 20 щанда с възможности за работа
19-годишна украинка скочи от блок на общежитие във Варна
Делото "Симона Радева": Започнаха пледоариите за укривателството на Семерджиев
НС прие бюджета на ДОО, депутатите се скараха за заплатите и пенсиите
Парагвайски национал изгоря за два мача заради... изпрана виза
Националният на България до 15 години с нова победа, този път мачка с 5:1
Алекс Грозданов изригна и ощастливи Богданка
Не ни чака нищо добро след пировата победа над Грузия
Голяма радост в Ливърпул!
Да говори по-малко? Хамилтън се сопна на боса на Ферари
Пълна зала и дълги аплодисменти на премиерата на „Оставам за малко“
6 знака, че някой е нещастен
Black Week стартира в Практикер
Тенденции в офис пространствата: новата роля на ергономичния комфорт
„Където и да избягам, аз не мога да избягам от себе си“ – Откровено за борбата със зависимостите
Поверия и обичаи за 21 ноември, Деня на християнското семейство
По коефициент на заетост Варна е на второ място в страната след София
Полицията във Варна с акция за по-голяма сигурност в селата в областта
Адвокатът на Благомир Коцев: Прокуратурата използва "шмекерски номер"
Най-младото читалище основано във Варненска област се нуждае от помощ
Служители на НСИ във Варна на протест: Без стабилна администрация държавата не може да функционира
Различна гледна точка за Зелената зона в кв. "Чайка": Празни паркоместа - кеф голям!
В недрата на Земята са открити загадъчни гигантски аномалии
Как галактиката Андромеда поглъща своите съседи
НАСА показа снимка на 3I/ATLAS от марсианската камера HiRISE (видео)
Откриха две геоложки структури в Италия, които могат да предизвикат силни трусове
НАСА е готова да прекрати договора си със SpaceX в полза на Blue Origin
James Webb откри агресивна черна дупка в ранната Вселена