Редовната консумация на кафе, дори ако то е в умерени количества, може да предпази от поява на болестта на Алцхаймер, сочат резултатите от изследване, цитирани от сп. "Сианс е авнир".
Учени под ръководството на Давид Блум от Френския национален институт за здравеопазване и медицински изследвания установили в експерименти с мишки, че кофеинът може да има защитен ефект срещу някои мозъчни заболявания, включително срещу болестта на Алцхаймер.
Наблюдаваното при тази болест намаляване на умствените способности се дължи на натрупване на анормални протеини tau в мозъчни клетки, които са в процес на дегенериране. Известно е, че редовното приемане на кофеин забавя отслабването на умствените способности с възрастта и намалява риска от деменция. Ефектът от кофеина върху заболявания, свързани с протеина tau, обаче не бе изяснен.
В изследвания с мишки учените констатирали, че редовното приемане на кофеин - 0,3 грама на 1 литър вода, предотвратява загубата на паметта и някои модификации на протеина tau. В рамките на изследването млади трансгенни мишки, които с възрастта прогресивно развили невродегенеративно заболяване, свързано с tau, в разстояние на 10 месеца приемали кофеин по орален път.
Гризачите, които приемаха кофеин, развиха по-малко значимо заболяване, що се отнася до загубата на паметта и модификациите на протеина tau, отбелязаха учените.
Резултатите от изследването са публикувани в Neurobiology of Aging, съобщава БТА.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Кадър на деня за 16 август
АЕЦ "Козлодуй" работи без промяна в графика, предприети са мерки заради ниското ниво на Дунав
Спортните залози набират популярност в плановете за забогатяване на поколение Z
Горещините в Европа показват пропуски в застраховането с нарастването на загубите за бизнеса
Румъния намали временно акциза върху дизеловото гориво заради поскъпването му
КЗП ще се намеси при нелоялни практики в офертите за наеми в Бургас заради Евровизия
Километрични колони по "Тракия": "Изморително е, пътуваме с деца"
100 дни власт: Опозицията поиска отговорност от кабинета "Радев" (ВИДЕО)
АЕЦ "Козлодуй" работи по график въпреки рекордно ниското ниво на Дунав
Какво е гореща вълна и какви са рисковете за здравето
5 зодии привличат богатство и успех на 17 август 2026 г.
25 години по-късно: Стилияна Николова покори света на бухалки
Славия се разделя с халф, той ще се съсредоточи върху … образованието си
Грациите от ансамбъла: Чувствахме много по-уверени и по-сплотени на килима
НА ЖИВО: ЦСКА – Ботев Враца, Иту стартира мача - СЪСТАВИ
Китай отново е щастливо място за Марк Селби
Великолепната Стилияна Николова грабна още един медал от Световното
Весела Димитрова: Много съм доволна, момичетата минаха през доста трудности
Дневен хороскоп за 17 август, понеделник
Седмичен хороскоп за 17 - 23 август: Емоции за Лъва
От една мечта до собствен бранд – историята на Силвия и Studio REFORMER Vibe
5 насекоми, които са полезни за градината
Седмична таро прогноза за 17 - 23 август
Късмет за 3 зодии в седмицата от 17 до 23 август 2026
Отити при децата през лятото – рискови групи, профилактика и клинични особености
УМБАЛ „Лозенец“ представя преживелищни подходи в психотерапията
Билки-репеленти срещу насекоми
Първа двойна трансплантация у нас: Лекари от ВМА присадиха черен дроб и бъбрек
МЗ намали заплатите на директорите на държавни болници
ББА поиска анализ и обществен дебат преди административната реформа в здравната система
През това лято във Варненска област данъчните са разкрили над 250 нарушения на търговци
Идват резки обрати на времето
Бордът по туризъм очаква забележителен старт на сезон 2027 заради Евровизия
Варненци се ядосват във Фейсбук: Изтървахме зарята, пуснаха я 10 минути по-рано
Район Одесос - Варна с благодарност към заведенията, които за своя сметка почистиха кслед празника на града
Паламудът заля турските пазари, 400-грамова риба е едва 1,81 евро, а в България - 12 евро на кг