Volkswagen най-после представи официално Atlas - първия модел в историята си, създаден специално за северноамериканския пазар. Това е колата, която трябва да обърне негативната тенденция на марката в САЩ, където продажбите на VW спаднаха чувствително в последните години и където ефектът от Дизелгейт се усеща най-силно.
Това е "най-големият и най-смелият" автомобил, който компанията е създавала за Америка, обяви изпълнителният директор на Volkswagen Group of America Хинрих Вьобкен. До момента VW се опитваше да пробие на американския пазар с европейските си кросоувъри, но Tiguan бе твърде компактен за американските вкусове, а Tuareg - твърде скъп.
Седемместният Atlas е изграден върху новата MQB платформа - същата, която е в основата и на Golf. Тук обаче дължината на автомобила надхвърля 5.02 метра. Това е повече от машините, които според Вьобкен ще са основни конкуренти - Honda Pilot и Toyota Highlander, и точно колкото Ford Explorer.
По разбираеми причини VW са се отказали да налагат дизеловите си технологии на щатския пазар и базовият Atlas ще бъде оборудван с двулитров турбобензин с 240 конски сили. По-високата версия предлага 3.6-литров шестцилиндров мотор с 284 коня. И двете версии се предлагат с 8-степенен автоматик с два съединителя. Стартовото ниво е само с предно предаване, по-високото може да бъде поръчано и с 4motion система.
Atlas ще предлага системата за свързване Mirror Link като серийно оборудване и ще взаимства дигиталните уреди, наложени първо в Audi A4. Eдинствената неяснота за момента са цените. При всички случаи обаче новата кола, която ще се сглобява в Чатануга, щата Тенеси, ще стои на пазара доста под Tuareg.
Още снимки на Volkswagen Atlas вижте в AutoMedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Wall Street записва трети пореден ден с ръстове в очакване на ход от Фед
Бизнесът търси все повече интердисциплинарно подготвени специалисти
Петър Чобанов: Позитивите от еврозоната няма да дойдат автоматично като подарък
Жени в армията – Европа се подготвя за новите предизвикателства за отбраната
Съоснователят на "Лукойл" Леонид Федун продаде дела си в компанията
1 млрд. лв. ще бъдат инвестирани в развитието на въглищните райони в България през 2026 г.
Трикове, с които да намалим вечерната тревожност
Дългът на "Руските железници" достига 50,8 млрд. долара
Сигнали от София: Плащаме данъци, а няма елементарни нужди и удобства
ChatGPT срещу сервизите: Да спестиш 3 хил. долара с помощта на изкуствен интелект
Земетресение удари остров Крит
Квартал в София: Разбити настилки, занемарени площи, липса на кошчета...
Спортът по телевизията днес, 26 ноември
Мачовете по телевизията, днес 26 ноември
Ковънтри продължава да мачка, дръпна с 10 точки в Чемпиъншип
Трилър в Ботевград! Реал излъга Апоел в Евролигата
Арсенал - Байерн Мюнхен
Извънземна класа: Магията на Кенан Йълдъз донесе първа победа на Юве в Шампионска лига
Дневен хороскоп за 26 ноември, сряда
ИГРА: Участвайте и можете да спечелите страхотни награди от "Зоотрополис 2"
Задължителни ястия за Андреевден
Фитотерапевт: Черен бъз с мащерка е златна комбинация за имунитет
3 мандали разкриват какво ви очаква през декември
6 жени, които доказват, че успехът е възможен на всяка възраст
Разкриха нови факти за трагичното потъване на "Титаник"
Желязков: Всяка държава трябва да e равно представена при преговорите за нейното бъдеще
Пета титла за бадминтонистите на Ракетлон (Варна)
Тръмп: Споразумението за край на войната е все по-близо
Трагедията е огромна! Втора жертва на катастрофата край Шумен
Макрон: Мирните преговори за войната са в решаващ момент
Три ключови тенденции, които определят бъдещето на електроенергията
Учени предлагат на Луната да се създаде „резервно копие на живота“
Революционно откритие: Нивото на тревожност се контролира от имунни клетки
Препарат се провали във финалната фаза на изпитванията срещу болестта на Алцхаймер
Лек като алуминий, здрав като стомана: Създадоха нов материал, подходящ за летателни апарати
Китай изстреля безпилотния „Шънджоу-22“ към станция „Тянгун“