· Ново проучване, поръчано от Монделийз Интернешънъл, производител на шоколадите Milka, разкрива, че 47% от анкетираните българи смятат, че ако не проявяваме повече нежност днес, то това ще има отражение върху бъдещите поколения
· 66% от българите в анкетата споделят, че им липсва нежно отношение в сравнение с времето, когато са били деца
· 14% признават, че не проявяват нежност, тъй като не са били възпитавани в това
· Брандът Milka насърчава малките жестове на нежност, за да покаже смисъла и положителното въздействие, което нежността може да окаже върху хората и обществото
Ново изследване, публикувано у нас, разкрива, че изглежда сме загубили нежната си страна, тъй като 61% от анкетираните европейци смятат, че светът около тях е бил по-нежен, когато са били деца. Тази липса на нежност кара близо 4-ма от 10-ма от всички участници в проучването да се чувстват самотни, а 26% да изпитват безпокойство. Необходимостта от повече нежност и добро отношение е допълнително акцентирана, тъй като 37% от запитаните в отделните страни, вярват, че свят без нежност би имал последици за бъдещите поколения, а 32% споделят, че това ще се отрази негативно и на света като цяло.
В проучването, което включва 20 000 анкетирани (18+) от 10 различни страни, включително и България, е поръчано от Монделийз Интернешънъл, производител на шоколадите Milka, за да изследва значението, което нежността оказва върху човешката природа. Основан през 1901 г., брандът Milka е създаден именно в момент на нежен жест, когато изобретателят Филип Сушард търси да закупи шоколад за болната си майка, за да я накара да се почувства по-добре. След двучасово лутане, той най-накрая успява да намери, макар и да му струва цяло състояние. Това му се сторило изключително несправедливо, тъй като той вярвал, че шоколадът трябва да е достъпен за всички, за да носи наслада на всеки, който пожелае. Именно тогава Филип Сушард решава да стартира производството на собствен шоколад с обещанието, че той ще бъде достъпен за хората. Днес, 120 години по-късно, Milka продължава да бъде нежно топящият се шоколад, насърчаващ всички към мили жестове в ежедневието и вдъхновяващ хората да проявяват повече доброта, като ни напомня колко добър е вкусът на нежността.
Въпреки че данните показват, че нежността е поведение, което носи комфорт на мнозина, някои от нас изглежда изпитват липса на нежност. Макар и тревожно, почти 1 на всеки 5 от анкетираните (17%) в България заявява, че не вярва в доброто у другите, а 61% смятат, че светът сега е по-малко нежно място, отколкото когато са били деца.
Какво мисли българинът за нежността?
56% от анкетираните българи вярват, че мислим твърде много за себе си, за да бъдем нежни към другите, а 43% смятат, че забързани в ежедневието си, нямаме достатъчно време, за да покажем това поведение. Близо 14% дори заявяват, че не са били отгледани и възпитавани да бъдат нежни.
Николас Кристакис, професор по социални и естествени науки в Йейлския университет коментира изводите от проучването: „Нежността улавя нещо основно за човешкия опит, нещо вродено, а именно способността ни за любов, доброта и приятелство. Тя обхваща няколко дълбоки човешки качества, включително съпричастност и състрадание от проявата на щедрост към някого или моментите, когато сте слушател. Повечето хора осъзнават, че ежедневието ни е по-добро, когато проявяваме нежност към другите. Доколкото хората в сложните съвременни общества всъщност полагат усилия да бъдат нежни един към друг, действайки алтруистично, изследването показва, че това може да спомогне за обвързването на хората и да донесе само ползи за обществото."
И допълва: „Липсата на комуникация лице в лице може да затрудни това поведение, поради което ние наблюдаваме липса на нежност и емпатия в социалните медии. Затова е важно да полагаме усилия и онлайн, може би още по-големи, предвид това каква голяма част от нашия живот са социалните медии."
Именно тези предизвикателства се очертават в изследването, като 6 от 10 от респондентите изпитват или са свидетели на не до там нежно поведение в социалните медии, а 42% са свидетели на липса на такова между непознати.
Пандемията също е повлияла на проявите на нежност, като 42% вярват, че светът проявява липса на нежност след появата на коронавирус, а 2 на 10 смятат, че вирусът е направил обществото по-малко грижовно. Въпреки това, 28% от анкетираните в изследването са споделили, че в този период хората са мислили повече за своето семейство и другите около тях.
Обнадеждаваща тенденция е, че все по-често се предпочита проявявата на нежност към другите, отколкото към самите нас. 66% от анкетираните българи признават, че са най-нежни към децата си, а 62% най-вече към партньорите си. Сред най-често изразяваните признаци на нежност са грижата, моментите на изслушване и насърчаване, даването на съвет, като 42% от българите в анкетата споделят, че проявяват нежност, за да накарат другите да се чувстват по-добре, докато за голям процент от тях (70%) да показват нежност ги прави щастливи.
Въпреки че българите предпочитат да проявяват нежност, те също се радват да получават подобно отношение - близо половината от анкетираните са отговорили, че подобно добро отношение ги е накарало да почувстват подкрепа, а 55% са споделили, че се чувстват оценени, когато към тях е проявен жест на нежност.
Професор Кристакис заключва: „Когато постъпвате любезно с непознати, които са ваши съграждани, особено когато това е неочаквано или изненадващо и вдъхновено от истинско чувство на симпатия, това помага да се създадат чувства на съпричастност. Хората искат да получат, но - още повече - хората искат да дадат нежност, тъй като осъзнават, че колкото по-нежни са към другите, включително не само семейството си, но и към останалите около тях, толкова по-добър може да бъде светът. "
Нежността е поведение, което искаме да виждаме все повече около нас. 69% от анкетираните българи вярват, че нежността води до едно по-щастливо общество. Над 50% (55%) казват, че повече нежност означава по-добро психично благосъстояние за всички. Въпреки че данните показват, че наблюдаваме средно четири нежни акта на седмица – мили съобщения, проява на любов, прегръдка и целувка, изглежда, че все още има място за повече грижа, честност и прошка, които биха утвърдили вярването, че светът може да бъде едно по-нежно място, според респондентите.
Лилия Борисова, търговски директор на Монделийз в България: „Milka вярва, че както в живота, така и в шоколада нежният вкус има значение. Ето защо сме развълнувани да стартираме кампанията „Вкусът на нежността“ през 2021 г., с която искаме да вдъхновим повече моменти на нежност около нас. Като част от тази кампания ще стартираме лимитирана серия „Нежни послания“, приканвайки хората да създават свои собствени такива, както в реалния живот, така и онлайн. Нашите изследвания показват, че нежността има своята огромна роля за обществото, предвид и годината, която имахме, и само едно малко действие на нежност всеки ден може да промени света към по-добро. Присъединете се към нас и направете 2021 „най-нежната“ година досега!"

Последвайте Milka в социалните мрежи, за да научите повече:
Facebook: https://www.facebook.com/milka.bg
Instagram: https://www.instagram.com/milka.bg/
За Монделийз Интернешънъл:
Монделийз Интернешънъл (регистрирана на NASDAQ: MDLZ) дава възможност на хората да хапват правилно в повече от 150 държави в целия свят. С нетни приходи от приблизително 26 милиарда долара през 2019, Монделийз управлява бъдещето на продуктите за похапване с емблематични глобални и местни марки като бисквити OREO, belVita и LU; шоколадите Cadbury Dairy Milk, Milka и Toblerone; бонбоните Sour Patch Kids и дъвките Halls и Trident. Компанията е горд член на Standard and Poor’s 500, NASDAQ 100 и Dow Jones индекс за устойчивост. Посетете: www.mondelezinternational.com или следвайте компанията в Twitter: www.twitter.com/MDLZ.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Прогнозата за ново намаление на лихвите в САЩ окрили Wall Street
Виктор Орбан се притеснява от финансова криза, а инвеститорите не разбират защо
Asos отчита спад в продажбите, но смята, че не промоциите са решението
Н. Стойков: Мултифондовете биха променили съществено резултатите за осигурените
Потреблението и вносът на мебели в България са отбелязали рекорд през 2024 г.
Черният петък плавно се слива с коледните намаления и в България
Тригонът Меркурий - Юпитер носи късмет на три зодии
Рецепта за туршия от зеле, моркови и червено цвекло
Късна емисия
Пожар пламна в ресторант в Благоевград
Буря с проливен дъжд и градушка наводни Петрич (ВИДЕО)
Барселона - Атлетик Билбао
Байерн Мюнхен - Фрайбург
Истинска катастрофа! ЦСКА е кошмарът на Херо
Обрат! Ето какво се случва по делото за корупция срещу наш олимпийски шампион
Наша тенисистка гази и е на крачка от финал в Бока Ратон
ФИФА потвърди ключова новина на плейофите за Мондиал 2026
Дневен хороскоп за 22 ноември, събота
10 билки за понижаване на холестерола по естествен начин
Тенденции в офис пространствата: новата роля на ергономичния комфорт
Какви промени ви носи новата 2026 според датата на раждане
МЕГА Черен петък от VITAGOLD! Отстъпки, които не са за изпускане!
Бързи трикове за подреждане на дома
Ново изискване в ЕС паникьоса производителите на автомобили
Наказателен съдия и консултант по зависимости разговаряха с ученици от Аксаково
Шофьори продължават масово да отказват дръг тестовете на КАТ
Great Wall ще прави кросоувър в Баховица (СНИМКИ)
Европрокуратурата разследва далавери със селскостопански субсидии у нас
Спартак не можа да победи Берое с човек повече
Пилот на United Airlines: Самолетът бе ударен от космически отпадъци
Съществуването на НЛО „вече не е под въпрос“, твърди американски режисьор
Спорите на мъха оцеляват 9 месеца в космически вакуум
Морските костенурки притежават мистериозна суперсила
Алтернатива на SLS: Blue Origin ще създаде по-мощна версия на ракетата New Glenn
Ракетата на Илън Мъск постави рекорд по изстрелвания от космодрума във Флорида