Пазарът на малки автомобили у нас най-активен

Автомобилният парк обаче е преобладаващо втора ръка
16 дек 2015 17:07, Анисия Иванова
8
Пазарът на малки автомобили у нас най-активен

2015 г. беше добра за автомобилния пазар, обяви в ефира на телевизия Bloomberg TV Bulgaria генералният директор на Рено Нисан България Оливие Жан.

България се нареди на второ място в ЕС по ръст на регистрация на нови автомобили през ноември. Според него причината за този ръст е преходът от регулацията Евро 5 към Евро 6. Последният задава повече ограничения на производителите и цените се увеличават. Специфична особеност за България е, че огромна част от бизнеса редовно обновява автомобилния си парк.

По думите му все още пазарът на малки автомобили води. Двата сегмента, които наистина напредват, са бизнесът с камионите и малките SUV. Това виждаме и в цяла Европа. Става дума за модели като Qashqai, в България все по-често търсят този тип автомобили, които са 4x4, имат добър дизайн и пасват отлично на климатичните и пътни условия, обясни той.

Оливие Жан отбеляза все пак, че у нас автомобилният парк е преобладаващо втора употреба. България получава стари автомобили от всички страни в Европа. И докато пазарът на нови автомобили е 25 000 на година, пазарът на стари автомобили е 10 пъти по-голям, което е огромен проблем. За съжаление, нищо не се прави от властите, за да се ограничи малко този бизнес и емисиите въглероден двуокис.

Много страни са въвели различни мерки, каза Оливие Жан и даде пример с Румъния, която не е с по-различен стандарт. Те са въвели екологична винетка, която е с намаляваща цена в зависимост от емисиите. Електрическите автомобили там не плащат данъци, а колкото повече замърсяваш, толкова повече плащаш. Освен това те въвеждат политика за третиране на старите коли по улиците. Правителството инвестира за определено количество билети, които дава на населението, като предоставя 20 000 билета по 1500 евро. От една страна, контролира разходите, от друга - получава ДДС, което е солидна сума, обясни Жан.

Хората започват да са по-загрижени за емисиите, посочи още той. Преди няколко дни разговаряхме с правителството, че трябва да субсидира покупките на по-екологични автомобили и администрацията е позитивно настроена, съобщи мениджърът.

Целият разговор чуйте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


8
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
6
0
 
4
 
! Отговори
до 4 преди 8 години
На дърти години се наложи да си извадя книжка, защото вечер нямаше как да се прибирам от работа. И става дума не за малките часове, а за около 8 часа вечерта през зимата. Около нас обикаляше една глутница "мили кученца" с размери на понита, заради които се прибирах вечер с такси. Но в последните години взеха да преобладават едни миризливи бакшиши, които задължително си предлагаха към транспортната услуга и "мъжки ласки". След едно подобно предложение доста се поизплаших и се записах на курс.
5
0
 
11
 
! Отговори
koko преди 8 години
Кой не иска да кара нова кола? Но 25 години политики за разграбване от 20-30 фамилии от БКП не им трябват мислещи хора и свободни!
4
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
докато не свърши петрола и не вземат и последната стотинка за него няма да пуснат технологии за масово потребление на други източници,така,че избирайте малолитражки,само това можем да направим,за да не ни оберат съвсем
3
1
 
13
 
! Отговори
do 1 преди 8 години
te i na velosipeda 6te slojat danak kvo si misli6 4e 6te im se izplazne6 li
2
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Най-рационален избор за града е малкият автомобил. Най добре 2 - един малък за градско и един голям за дълъг път.
1
0
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Кат стане лилетката 300лв и на велосипеди ще се радвате!