Готови ли сме да произвеждаме коли у нас? Властта казва да!

Експерти: Без политически спорове, може да повлияят
141
Готови ли сме да произвеждаме коли у нас? Властта казва да!
Снимка: архив, БТА

България има готовност да произвежда автомобили, каза икономическият министър Емил Караниколов по повод възможността у нас да заработи завод на "Фолксваген". Той изтъкна обаче, че всеки стратегически инвеститор трябва сам да обяви решението къде ще направи нови вложения.

Работниците и бизнесът в България стигнаха до ниво, когато могат да правят цели автомобили, допълни пред журналисти министърът след участието си в конференцията на Българската петролна и газова асоциация, предаде БТА.

Преговорите между България и автомобилния производител продължават. Решението на компанията къде да изгради бъдещия си завод в Източна Европа ще е ясно най-късно през октомври, съобщи изпълнителният директор на "Аутомотив Клъстер" арх. Любомир Станиславов пред БНР.

Още по темата
"Имаше създадено едно фалшиво усещане за това, че се очаква да има решение в рамките на вчерашния или днешния ден. Но, ако се следят много внимателно документите на самата компания, ще се види, че има процедура, която продължава. Преговорите с потенциалните локации всъщност тепърва преминават на завършваща фаза", коментира той.

По думите му решението къде ще бъде новият завод се очаква в периода от юни до октомври и всякакви спекулации с по-ранни дати или предварително одобрени или избрани локации са "меко казано неуместни".

Станиславов призова да се спре с говоренето по темата, което би попречило на продължаващите преговори. Той прогнозира, че в следващите години в страната ни ще бъдат изградени най-малко още 2 автомобилни завода.

За инвестицията се конкурират България, Сърбия, Турция и Румъния. Концернът търси място за новия си завод в региона още от миналата година за инвестиция на стойност 1,5 милиарда евро.

Заводът трябва да заработи през 2022 г. и да създаде 5000 работни места. Предвижда се той да произвежда автомобили от различни марки под шапката на групата "Фолксваген". Терените, които са оглеждани у нас, са Индустриална зона "Раковски" и производствената площадка на "Кремиковци".

Сред изискванията на инвеститора е най-вече подходящата инфраструктура: индустриален ток, газопреносна мрежа и железопътен транспорт. Политическите спорове в последните дни обаче за приноса към инвестицията могат да компрометират страната ни и да повлияят на решението, коментираха експерти.

Тези дни настоящият и предишният президент Румен Радев и Росен Плевнелиев спориха задочно през медиите кой всъщност е довел германските инвеститори у нас.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


141
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
64
1
 
11
 
! Отговори
Факт преди 4 години
Ясно че заплатите няма да са големи,но се създава търсене на работна ръка и конкуренция на тоя пазар и това после вдига заплащането.Все е нещо.
63
13
 
4
 
! Отговори
привет от Германия преди 4 години
Аз ако съм на мястото на шефовете на Фолксваген няма да откривам завод в рубладжийска държава членка на ЕС ! Ако не бяхте рубладжии и ако бяхте приели предложението на западните държави отдавна щяхте да произвеждате шистов газ с помощта на западните държави и сега Европа нямаше да е зависима от руски газ ! Но да са живи и здрави евреите , скоро Израел ще наруши руския монопол !А руснаците да открият завод в България , произвеждайте Лади и Москвичи !
62
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Сега се подържат пътища за 10 човека и това не е рентабилно. Всичко е с главата надуло в тази "република".
61
1
 
9
 
! Отговори
0тCиднейAвcтpалия преди 4 години
заводи за коли има в Индия. И то не един. За камиоьни също. И какво от това? Никъде не е казано че като имате завод за талиги непремено ще станете бели хора. Индийците бели хора ли са станали?
60
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 60Как на минимални, нали разправят, че ниските заплати в България били резултат от ниската производителност на труда. В завода на фолксфаген производителността трябва да е точно както ако го построят в Германия, така че заплатите ще трябва да са равни на германските.
59
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Сегашното кисело мляко се прави основно от украинско сухо мляко и палмово масло! Нема как да е здравословен хранителен продукт! Абсурд...
58
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До До "помня"То май по-добре да ядем развален натурален продукт пред вечните ябълки от гмо. :)
57
6
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
60, то тия работници, ако се съгласяват да работят на минималната, значи толкова и умения имат.
56
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Аве, откакто е демокрация има ли един нов работещ завод????Има, Бай Тоше. На ти банан и лягай.
55
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
На минимални заплати обаче ще търсят пак работници и ще обясняват колко сме "просперирали" и няма безработица....
54
2
 
9
 
! Отговори
До "помня" преди 4 години
Сегашното кисело мляко не съдържа Лактобацил Булгарикум! А това че ще изкара 6 месеца без да се развали - изобщо не е добре! Уверявам те! Нарича се консерванти. Главна причина за рак и други подобни "убости"
53
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
"Той прогнозира, че в следващите години в страната ще бъдат изградени най-малко още два автомобилни завода"Това ми прили ча на оня дето разправял "тая година пак ще ходя в чужбина". Питали го "а ти кога си ходил". "Миналата година пак щях да ходя" - отговорил. И нашата работа със заводите така - още два, като че ли вече има един.
52
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 47Това е вярно чакаме от къде ще ни приберат парите след ТОЛ таксите. Пътищата на бай Тошо вече са на поне 30+ години и гербавите ще трябва да измислят още такси.
51
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Аве, откакто е демокрация има ли един нов работещ завод????
50
8
 
6
 
! Отговори
Помня преди 4 години
До Анонимен 48 Ааа, не! Хич не ми трябва киселото мляко от едно време. Кога сквасено , кога не /течно / , на третия ден плесенясало. Никакво качество , че и не достигаше. Пазара гладен. А сега 100 марки кисело мляко с прекрасно качество.
49
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
52,Ако им е малко, да не работят там. Не вярвам да ги карат под въоръжен конвой.
48
4
 
6
 
! Отговори
ERICH преди 4 години
""има работещи хладилници на Саратов от 60-те (без смяна на компресор).""Е не е нещо невъзможно.На вуйна ми изхвърлих хладилник Мраз 140 произведен 1968 и го изхвърлих в работещо състояние,даже уплътнението на вратата беше още меко.То такава продукция не трябва да се произвежда,защото затворите ще фалират,е нашите ги фалираха демократите
47
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Абе, властта казвала да! "Властта" (ББ и С-ие) не за първи път "докарва инвестиции" след всяка екскурзия в чужбина. То не бяха кувейтски, то не бяха катарски, саудитски, азербайдански, китайски инвестиции ... Само турските инвестиции идват, и то без да ги докарват ...
46
6
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Плачат тука че нямало работа, а ако има дори някаква илюзорна вероятност някой да открие завод, почват да го плюят - студен бил, надменен бил, не плащал. Извинявам се, но какви точно искате да работите? Като при соца - задължително се водиш на ведомост някъде, кафенце осем часа, клю-клю с колежките на фасче и после 25-о число? Знам, че така би ви било най-добре, но тая свърши.
45
7
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
...ние вече кисело мляко не можем да правим хубаво, а за автомобили - по-добре да не пробваме! Предишните опити завършиха катастрофално.