КЗП: Високите цени да са нелоялна търговска практика

Условието е да са изкуствено завишени
29
КЗП: Високите цени да са нелоялна търговска практика
Снимка: Pixabay

Всяко едно завишение на цените на стоките, което не може да бъде разумно обяснено и за което не може да се докаже, че е следствие на пазарни процеси, да бъде санкционирано като нелоялна търговска практика. За такава промяна в законодателството настояват от Комисията за защита на потребителите. Предложението е взаимствано от Хърватия, където вече работи като част от мерките срещу спекулата след приемането на еврото.

Председателят на Комисията за защита на потребителите Стоил Алипиев коментира пред БНТ мерките, които обмисля правителството срещу скока на цените.

"Цени, които са повишени в следствие на нормални икономически процеси, не могат да бъдат контролирани нито от комисията, нито от други регулаторни органи. В компетенциите ни обаче е да контролираме нелоялни търговски практики - това, което е предпоставката за изкуствено завишение на цените. Нелоялните практики, присъстващи в даден сегмент на пазар, надминаващи 50%-60% неминуемо завличат всички участници и изкривяват пазара. Ако тези практики бъдат пресечени, това би рефлектирало върху ценообразуването на хранителните стоки", заяви Алипиев.

Нелоялните търговски практики са най-разнообразни, поясни той. Сред тях е и невярната или подвеждаща информация за намаление на определени стоки. Към момента КЗП е направила около 1200 проверки на съобщения за промоции.
Санкциите за нелоялна търговска практика стигат до 50 000 лв.

За да има потребителя по-коректна информация, се обмисля създаването на онлайн платформа, която да описва подробно маржа на цената на един продукт от производителя до щанда в магазина.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


29
Още по темата: цениКЗП
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
7
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Затова днес в Билла 10 яйца са 7.19 лв , може би немските или испанските кокошки ядат по-малко или заплатите там са по-ниски и яйцата са на половин цена .
6
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
В такъв случай кога ще се санкционират фирмите, рекламиращи в Ютуб намаления от МИНУС еди си колко процента? Те очевидно рекламират ОТРИЦАТЕЛНО намаление, тоест УВЕЛИЧЕНИЕ на цената, като така въведат в заблуждение потребителите, които не се замислят много-много върху чутото и прочетеното и очакват намаление, което може и хич да го няма, а може и да им се пробута направо увеличение. Да не говорим, че подобна рекламна практика е много лесен начин за измъкване от актове за фалшиви намаления.
5
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Дреме му на търгаша Х, че държавната агенция Y го била сложила в сайт с нелоялна практика с цел да му "бори", надценката , видиш ли ти...Ще си жули надценката и ще реве за намаление на ДДС ,за да жули още повече и да стриже овцете с три пъти по високи от европейските цени...
4
0
 
6
 
! Отговори
Зозо преди 1 година
........За такава промяна в законодателството настояват от Комисията за защита на потребителите........... Хахаааа, ами без парламент кой ще я гласува тази промяна, а?
3
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Самият пазарен прозес е нелоялна практика. Всеки гледа да прецака другия - както във вътрешната, така и във външната търговия, където се стига дори до открита война.
2
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
И тъй като "пазарни процеси" са законите на търсенето и предлагането, то ако цената е завишена над това, което НЯКОЙ би платил за нея (не всички, а някой) трябва да се санкционира. И веднага идва собственикът на магазина и казва, че той точно такава цена би платил - пазарният принцип е спазен и няма санкция. Иначе се претопля старата манджа за фалшивите намаления... Колкото и да е актуално, то не е днешният ценови проблем.
1
0
 
13
 
! Отговори
Qwerty преди 1 година
Да бе, той тариката направил половин милион печалба докато го хванат и те ще го глобят с 50к... Ако разбира се изобщо се стигне до санкция.