Полина Нинова, Филип Морис България: Разширяваме нашето бездимно портфолио и започваме мащабна програма за рециклиране – солидни стъпки към бъдеще без дим в България

Обновена: 14 май 2024 09:15 | 14 май 2024 09:00, Красимир Ангелов
Полина Нинова, Филип Морис България:  Разширяваме нашето бездимно портфолио и започваме мащабна програма за рециклиране – солидни стъпки към бъдеще без дим в България

През месец май Филип Морис България прави ключови стъпки в посока устойчиво бъдеще без дим в България, а именно, към портфолиото от бездимни алтернативи се добавя нова вейпинг категория и се дава старт на програма „Рециклираме заедно“ за устройствата и компонентите. За да ни разкаже повече за това как компанията изгражда общност, която участва в изграждането на бездимно бъдеще и за резултатите на водещата бездимна алтернатива на Филип Морис Интернешънъл, се срещаме с Полина Нинова, ръководител "Маркетинг и потребителско изживяване за категория бездимни продукти".
 
Стратегическото разширяване на портфолиото ви е вече факт. Какво означава това за изпълнението на вашата мисия да изградите бъдеще без дим в България?

Всяка нова бездимна алтернатива, която предложим на българския пазар ни доближава до целта да превърнем България в страна без тютюнев дим. Водещата бездимна алтернатива в нашето портфолио е IQOS и за 7-те години от нейното начало в България вече над 350 000 потребители в страната са оставили цигарите в миналото и са преминали към живот без дим. Това са десетки хиляди пълнолетни пушачи, които иначе биха продължили да пушат, но са разбрали разликата и са избрали да намалят вредата както за себе си, така и за близките си.

Възможно ли е да говорим за един продукт, който би могъл да отрази нуждите на потребителите в България и да ги провокира да променят навиците си?

Като компания иноватор в сектора ние осъзнаваме, че няма една единствена бездимна алтернатива, която да удовлетвори предпочитанията на всички пълнолетни потребители. Затова предлагаме портфолио от бездимни алтернативи за различни начини на употреба и с различни технологии, от различни ценови категории. Безспорно вярвам, че бездимната алтернатива, която потребителите приемат като флагман на цялата категория е именно IQOS, който за първи път се появи на световния пазар преди 10 години в Япония. С това устройство и с ясния фокус пушачите да оставят цигарите в миналото, компанията ни преобърна представите за цяла една индустрия. С помощта на науката и иновациите, водени от обратната връзка на пълнолетните потребители, ние непрестанно подобряваме продуктите в нашето портфолио.  
 
Оповестихте за старта на програмата „Рециклираме заедно“. В какво се изразява тя?
 
Да, с разширяването на портфолиото си дадохме начало и на новата програма за рециклиране в синхрон с глобалната стратегия на компанията за устойчиво развие. „Рециклираме заедно“ цели да намали замърсяването на околната среда, включително с пластмаса и електроника, а също така и да подсигури правилното изхвърляне на критични компоненти, каквито са батериите на устройствата. Дейностите по рециклиране на вейпинг устройствата, както и устройствата за нагряване на тютюн, включват изпращане на част от тях в център за рециклиране в Унгария, където материалите от събраните устройства се преработват с цел добиването на суровина, която да бъде използвана за производство на нови продукти, а материалите, които няма да могат да се рециклират, ще се използват за производство на енергия. А друга част от нашата програма е базирана на партньорството ни с българската компания EcoSafe, специализирана в управление на отпадъци, с които заедно ще рециклираме устройства и техните компоненти, като до 82% от всяко устройство и компонент могат да бъдат напълно рециклирани, а останалата част да се ползва за производство на енергия.  Потребителите имат възможност да връщат старите си неизползваеми устройства в специални кошове в специализираните IQOS обекти.  

Какви са инструментите във вашата маркетинг стратегия за изграждане на ангажираност и усещане за общност сред пълнолетните потребители на бездимни алтернативи?

Ние ценим потребители си, защото заедно създаваме общност от хора, които вярват в силата на науката и технологиите, в иновациите и в концепцията за намаляването на вредата. Нашата общност е много пъстра и многообразна. Наше проучване, проведено в специализираните IQOS магазини, показа ясно, че един доволен потребител препоръчва бездимните алтернативи от нашето портфолио на десетки свои приятели и познати пълнолетни пушачи. Това се дължи не само на безупречното ни обслужване, но и на факта, че потребителите на нашите алтернативи осъзнават, че те, макар и не без риск, са по-добър избор в сравнение с цигарите. Без дим, без пепел и неприятна миризма, и с намалено излагане на вредни вещества. Категорично в основата на най-силната маркетингова стратегия е удовлетвореният потребител.
 
Потребителите са все по-взискателни и в днешното, затрупано с информация ежедневие сякаш рядко могат да бъдат изненадани. Какво правите вие, за да оставите усещането за… нещо повече, нещо специално и неочаквано за своите потребители?
 
Изненадваме ги. През изминалата седмица направихме страхотно събитие, на което ни гостуваха повече от 400 гости, сред които много потребители на водещата бездимна алтернатива, част от нашето портфолио. Концепцията на събитието беше да е вълнуващо във всяка една минута, да поднесе изживяване, изпълнено с неочаквани моменти. Вярвам, че постигнахме истински успех. На сутринта получих десетки съобщения от хора, които с любопитство искаха да разберат кога ще е следващото ни подобно парти. С него доказахме, че нашите потребители са част от общност, която избира свят без дим, и и в нея всеки настоящ пълнолетен пушач, който не се отказва напълно, а би продължил да пуши, е добре дошъл.
 
Коя, според вас, е обединяващата линия между тези над 350 000 потребители?  
 
Прогресивното мислене и промяната, което включва търсене на по-добри алтернативи, желание за усещания на друго ниво, духът на новото начало, намаляването на вредата, грижата за себе си и околните.  
 
Материалът се публикува с подкрепата на Филип Морис България

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase