Официално: След 16 години България отново произвежда коли

Бойко Борисов откри завода за автомобили край Ловеч
Обновена: 21 фев 2012 15:57 | 21 фев 2012 15:50,
276
Официално: След 16 години България отново произвежда коли
Снимка: AutoMedia.bg

От днес официално в България след 16-годишно прекъсване отново се произвеждат автомобили.

Те са китайски на автомобилния гигант Great Wall Motor (GWM), който е партньор на българската компания Литекс моторс.

По-рано през деня се състоя официалното откриване на новопостроения завод за автомобили в ловешкото село Баховица.

Серийното производство на автомобилите стартира на пълни обороти веднага след откриването. Първоначално в Баховица ще сглобяваме три модела на Great Wall Motor, които ще се продават както у нас, така и в чужбина.

Моделите са сертифицирани във Великобритания, покриват нормата Евро 5 и европейските стандарти за безопасност.

Още през следващата година, заедно с компактният Voleex С10, кросовърът Hover H5 и пикапът Steed, на поточните линии в Баховица ще бъдат качени моделите Voleex С30, Voleex C20R и Hover H6.

Планът предвижда произведените у нас коли първоначално да задоволяват търсенето в България и околните страни, а след това и останалите страни в Европа.

В завода към момента са заети над 120 души, като средната възраст на операторите е 19 години, а на инженерите е 25 години.

Плановете предвиждат през 2012 година в завода да бъдат произведени около 2000 коли. До 2014 година, когато в Баховица ще работят около 2000 души, капацитетът на завода трябва да достигне производството на 50 000 автомобила. Те ще се продават в цяла Европа. Ще се произвеждат и автомобили Great Wall с десен волан, които ще се изнасят за пазара на Великобритания.

До момента в предприятието са инвестирани 55 000 000 лева, като тази сума не включва земята, на която е изградено. През следващите две години инвестицията трябва да достигне 150 - 170 000 000 лева.

Марката вече има 17 дилърски центъра в България, а клиентите й са над 300 (автомобили доставени от Китай). Дилърства има още в Албания, Черна гора и Македония, а в момента се изгражда и шоурум в Сърбия.

По повод бъдещото конкуриране c Dacia, маркетинг директорът на Литекс Моторс Иво Деков заяви:

"Убеден съм, че българчетата в нашия завод могат да правят по-качествени автомобили от румънските или сръбските си връстници".

Той допълни, че България е избрана, тъй като се намира на стратегическо място, има сравнително евтина работна ръка и е част от ЕС.

На събитието присъстваха Ван Фън Йн, президент и изпълнителен директор на GWM, Гуо Йеджоу, посланик на Китай в България, министърът на икономиката Трайчо Трайков и премиерът Бойко Борисов, който преряза лентата на първият произведен у нас автомобил Great Wall.

"Поне милиард евро китайски инвестиции ще влязат в България, а този завод е първата стъпка. Най-хубавото е, че от всеки изнесен навън автомобил държавата ще печели", заяви Борисов и допълни:

"Това, което от нас се искаше - да построим пътя и администрацията да помага бързо да става, сме го направили".

GWM е единственият китайски автомобилен производител с типово одобрение на продуктите си за продажба на територията на Европейската общност. Компанията е най-големият частен производител на автомобили в Китай и износител от азиатската страна.

Оперира на най-големия автомобилен пазар в света, като реализира автомобилите си Great Wall в над 120 страни по целия свят – Европа, Близкия Изток, Африка, Централна и Южна Америка, Азия, Австралия и др.

Още снимки от откриването вижте само в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


276
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
172
4
 
0
 
! Отговори
ОТ 209 преди 12 години
Гледам някои неандерталци са недоволни от японското Сони и Панасоник. Що така бре? да не би да са ви пробутали китайско Сони и Панасоник, което се е скапало за няколко месеца че да ми цъкате минуси? Хахахахахааа...
171
5
 
9
 
! Отговори
до 200 преди 12 години
Предпочитам оригиналното ЯПОНСКО Sony, Pаnasonic и SHARP ако става въпрос за такава техника.
170
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
"Това, което от нас се искаше - да построим пътя и администрацията да помага бързо да става, сме го направили"Тоя май си вярва - я да каже защо завода се построи край някакво село а не край Ловече...
169
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
И то какви коли!КИТАЙСКИ!?Ха-ха-ха!
168
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Ами да му е.а майката.... Работя в една фирма където са закупили бус мерцедес-спринтер, но направен в Турция. Двигателя е немско производство направен от немци, но всичко останало по тази кола е дело на турците. Един проблем за 200 000 км нямахме с двигателя, много части правени в Турция взеха да дават фира. Ще кажете че е на 200 хиляди, нали? Затова е нормално да му светят всичките датчици? Като се започне от ABS та се стигне до там че не можеш да разбереш на таблото на дълги или къси си.
167
5
 
4
 
! Отговори
sadefchov преди 12 години
po dobre da karam stara baraka iaka otkolkoto nov balgarski *** praven ot bezdarnici koito osven motikata i onaia rabota drugo mai ne sa pipali--ia begai da igraesh
166
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Може да разчитате на една от най-добрите сервизни мрежи в страната с едни от най-добрите специалисти. Доставката на резервна/и част/и се извършва в рамките на 24 ч. за територията на България.Не знам кой друг го прави?
165
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Не знам дали са Китайски ама са с ДВГ на Тойота
164
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
от 199обърках до 195 е
163
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
На Ховъра (базова цена 28000лв) му е конкурент Каптива (базова цена 48000лв). Дъстера не го броим, щото е по-малък клас,а и се издънил много яко в краштестовете (цяла звезда по-малко от Хувъра)
162
2
 
10
 
! Отговори
до 197 преди 12 години
Ами то всичко се прави в Китай бе умник...Фотоапаратът ми SONY, хладилникът ми Candy, телевизорът ми Philips...
161
3
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
до 159 Съгласен съм с теб.Ние Българите винаги гледаме да оплюен всичко.На мен ми омръзна да чета как големи марки отварят фабрики в Румъния,да гледам по Дискавъри как Румънците строяли магистрали и нищо за България.Не знам вие зле настроените какво мислите а аз ще кажа БРАВО БАТЕ ГРИША,НЕ СЕ ДАВАЙ.
160
6
 
0
 
! Отговори
kuncho преди 12 години
shte mi se pukne smeshnika ia ne me razsmivaite, a shte imali chukove tesli kopachi-kak shte se praviat tezi koli kato na balgarina racete mu sa navriani v gaza-osven da kopa ganiu mai za drugo ne stava-iaaaa vzemete motikata i u levo bezdarnici--ostavete tova na mojashtite a vie se zaemete s kopaneto - vij tam sme nomer 1
159
3
 
3
 
! Отговори
е това е преди 12 години
С една дума - Китайска.
158
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Не били български автомобилите, защото не били конструирани от българи, а само се сглобяват тук :-) Ами то и Дачията е само емблема върху старото Клио, което продават румънците, но едва ли има толкова прости хора в Румъния, които да псуват местното си производство!P.S. Предпочитам Great Wall Voleex /Toyota Yaris/ пред Dacia /Renault/ :-)
157
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Стига де, една-единственна добра новина има за днеска , и вие по български... Браво на китайците, щото спокойно можеха да отидат в Румъния, Словакия , Словения и т.н , както правеха досега шевролет, форд , фиат,рено и мн.други. И не се тревожете, че "нямало луди да купуват колите" , като има луди да купуват Дачия и Шевролет- пазар има. При това производството е в пъти по-малко от на дачиите, ще ги продават като топъл хляб.
156
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Що за изказ "българчетата"?!? Звучи много несериозно, да не би там да работят дечица?
155
2
 
37
 
! Отговори
Астор преди 12 години
Австрийците са прости - карат нови Шкоди, Гърците и те са прости - карат нови Дачии, Италианците и те балъци - карат нови ФИАТ-и...Само *** е умен, кара 20 годишните ***, изхвърлени от цивилизована Европа и коментира по форумите колко лоши и некачествени били новите коли!
154
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Преди 16 години се сглобяваха руски коли, сега продължаваме с китайски коли, после вероятно ще се продължи и с индийски коли. Американските, немските и японските коли просто не стават за България.
153
3
 
7
 
! Отговори
до Скептик преди 12 години
И като си купиш БМВ за 15 хиляди, което ще е на поне 10 години, с какви пари ще го поддържаш? Или то няма да се чупи? :-) Сигурно си някой селски първенец с 318ка от 1992 година, но иначе мнения за нови автомобили даваш :-) Никой производител няма да даде 5 години гаранция за автомобил, който се чупи всеки месец! Хората са по-умни от теб и са си преценили, ти си купувай автомобили на милион километра и се мисли за първа ръка човек! :-)