Чиновниците в Китай - само на местни автомобили

Правителството забрани държавните служители да се возят на чужди коли
Обновена: 1 мар 2012 09:06 | 1 мар 2012 09:06, Диян Пенев
46
Чиновниците в Китай - само на местни автомобили
Снимка: AutoMedia.bg

Всички държавни служители в Китай са длъжни да се возят само на автомобили на местни компании. Целта е да се стимулира допълнително производството на коли в страната.

Министерството на промишлеността и информационните технологии на азиатската държава публикува списък от 412 модела, които ще бъдат закупени за местните чиновници, като сред тях няма нито един чуждестранен бранд.

Списъкът ще бъде "отворен" до 9 март, като в него ще могат да се нанасят корекции. Според експертите обаче това няма да промени решението да се помогне на местните производители.

През 2010 г. Китай е похарчил 12.7 млрд. долара за закупуване на служебни коли, които представляват 4.5% от автопарка в страната (при средна цена на автомобил около 25 000 долара).

От 2007 г. досега броят на служебните автомобили е нараснал до 5.2 млн., като 80% от тях са произведени от чужди компании. С най-голяма популярност се ползват моделите на Volkswagen, General Motors и Toyota Motor.

Веднага след публикуването на списъка акциите на борсата на водещите китайски производители скочиха - тези на Dongfeng Automobile с 10%, на FAW с 4,9%, а наGreat Wall Motor с 3,6%.

Още автомобилни новини вижте в Automedia.bg

 


46
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
36
0
 
2
 
! Отговори
Hristov1984 преди 6 години
90% от населението ни никога няма да се научи, че евтиното накрая излиза скъпо.
35
1
 
2
 
! Отговори
Hristov1984 преди 6 години
Не, мерси, предпочитам по- стара но преминала успешно краш-тестовете кола, отколкото имитация на такава. Не ми харесва идеята да седя върху бомба със закъснител.
34
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
За 16 000 лева, по хубава няма да намериш. Който има повече пари естествено ще кара по-скъпи и сигурни коли.
33
1
 
3
 
! Отговори
до Софиянец преди 6 години
Софиянец, преди повече от 20 години беше почти невъзможно да видиш друга стока освен такава, на която да пише 'Произведено в...' и Сделано в....'. Затова сам по себе си етикета 'Made in....' се превърна в символ на качествена и изтънчена стока, недостижима от бившите соц. 'чукурки'.
32
0
 
9
 
! Отговори
Софиянец преди 6 години
Аз пък не мога да си обяня защо пише :"Made in Ловеч.Много тъпо е.Как ще мешате кирилица с латиница? Никакъв made не трябва да има,след като колата е производство на българската икономика/колкото и умряла да е тя/.Направена/о в Ловеч-просто,вярно ,кратко.И българско.
31
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
неможе да се гласува такъв закон у нас, ние не сме Китай:
1. Защото вече ( от 2007) сме част от единния европейски пазар - ЕС. ЕС няма да позволи държавата да субсидира по този начин дадена частна компания
2. Дори и да се приеме трябва да има конкуренция,а има ли други прозводители освен литекс моторс? Отговор: Няма. Защо тогава държавата да налива пари в частна компания?
Тук не е Китай! Ако докажат , че автомобилите им са добри и на конкурентна цена тогава пазара ще ги наложи от само себе си!
30
4
 
28
 
! Отговори
... преди 6 години
Да приемат закон, с който да задължът държавния апарат да използва коли само правени в Ловеч.
29
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Гошо, верно си ***, едно и също постваш под всички новини свързани с автомобилостроенето.
28
3
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Сега ще излизат и на европейския пазар. Вече 300 българи са си купили коли от новия завод. Колите явно са хубави, щом дават 5 години гаранция. За толкова пари толкова екстри. Предполагам могат да ги направят и по-скъпи, но ще е безсмислено, защото във високия ценови диапазон има вече наложили се марки.
27
4
 
8
 
! Отговори
Гошо Тъпото преди 6 години
Моят Москвич-403 е правен от...немски каски и затова е здрав.Ако китайските коли ги правят
от...японски каски,ще са още по...здрави.
26
6
 
0
 
! Отговори
така така до 34 преди 6 години
ние, българите, мога да ти кажа, че разбираме от всичко - коли, политика, футбол, световни конспирации и т.н. Обаче това си е наш проблем. Ами ти палячо що дириш в български форум и пишеш на българска азбука?
25
2
 
7
 
! Отговори
До 31 преди 6 години
Да вземе да се запознаеш с кейнсианството, протекционизма, либерализма и тогава да коментираш. Както виждаш ЕС в момента води протекционистична политика, колкото и да не ти се иска. Аман от хора говорещи, но не прочели един ред... Българите само за политика знаете да говорите, ама сте цъфнали и вързали. Седни да прочереш нещо, вместо да пишеш на шльокавица колко си необразован.
24
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
в коя западна страна няма протекционизъм !? Да, в ЕУ м/у страните членки няма мита за внос на кола, но я пробвай да вкараш нещо извън ЕУ, примерно някоя американска или японска тойота (не правените тук ярис, авенсис и тн.) Глупости говорите и само комунисти са ви в главите, за капитализма няма разлика м/у еврейн, комунист, мюсюлманин или ***, важното е парите да се върят, па вие си живейте със скелетите от гардероба
23
11
 
2
 
! Отговори
така така до 30 преди 6 години
хубави коли, друг път. колите им са в най-ниския ценови пояс за всеки клас. ако бяха наистина хубави, според теб, западняците и американците нямаше ли да се изтрепят да ги купуват? всичко се произвежда за вътрешния пазар, понеже по-голяма част от населението не може да си позволи "чуждестранен" автомобил. м/у другото е забранено да караш червена кола, но не това е причината да има малко ферарита там :D
22
9
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Eh protekcionizym. Tipi4en samo za komunisti4skite strani. Za6to na zapad nqma protektionizym i se borqt sre6tu nego. Mnogo prosto. Protekcionizmyt uni6tojawa konkurenciqta, koeto uni6tojawa inowaciite, koeto pyk ot swoq strana uni6tojawa estestweniq raztej i razwitie na firmite, koeto pyk wodi do totalen tehnologi4en zastoj. Poznato ot CCCP. No komunistyt si e komunist. Ne zawisimi dali e rusnak, polqk, kitaec, bylgarin pa dori i nemec.
21
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Не , просто вече имат хубави коли собствено пройзводство и държавата ще си ги купува. В Германия, Франция, Италия , Япония и САЩ е същото. Протекционистична политика щеше да бъде, ако по някакъв начин задължат и населението да избира само китайското. Иначе нормално кризата да се отрази и там, разликата е, че имат собствен огромен вътрешен пазар и ще я преживеят по-лесно. Криза няма само в Северна Корея.
20
9
 
2
 
! Отговори
така така преди 6 години
кризата започна и при тях. както съм казвал и преди - видят ли чудото на средната класа китайците са свършили. а, коли на които ел. стъкла и абс им се водят екстра, не ми ги хвалете.
19
11
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Въвеждат протекционистична политика защото го закъсват усещат вече първите стъпки на кризата.
18
1
 
14
 
! Отговори
Малей... преди 6 години
Още един пирон в ковчега на Запада и Япония! Сега значи от момента икономиките им са още с $20 млрд. назада на годишна база. Добре че си имаме завод в Ловеч!!!
17
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Е то иначе е смешно. Имаше едни продаваха Киа но всички до един се возеха на Ауди. Съответно и фалираха, кой ще си купия техните коли при положение, че самите те им нямат вяра. В България е ясно -кой даде повече комисионна той ще снабдява държавата.