Как Volkswagen стана феномен

Големият проблем пред концерна е кой ще наследи успешния дует Винтеркорн - Пийх
Обновена: 12 окт 2012 17:12 | 12 окт 2012 17:00, Бойчо Попов
7

„Мениджмънтът на Volkswagen показа много ясна стратегическа предвидливост," е оценката на Пипер. На ранен етап групата се е разширила в развиващите се пазари, като Бразилия, Мексико, Южна Африка и Китай. "Volkswagen действа на широка нога в световен мащаб и затова е много по-добре разположен от много от своите конкуренти," казва анализаторът.

И автомобилният експерт Фердинанд Дуденхьофер от университета на Дуисбург-Есен вижда най-голямото предимство пред конкуренцията именно в глобалната линия: "Това позволява на компанията да не е толкова уязвима от регионалните кризи, като настоящата в Южна Европа, за разлика от всеки друг производител". 

Един прост пример за позиционирането на бъдещи пазари е Китай: Народната република е не само най-големият пазар за коли в света, но и най-важният пазар за групата VW. През 2011 г. там концернът е продал 2,26 млн. превозни средства, което е над една четвърт от общия обем на продажбите. Volkswagen със своите марки контролира една пета от китайския автомобилен пазар.

Курсът към тази посока е положен рано -  през 1985 г., когато главен изпълнителен директор е Карл Хан, а сегашният председател на Надзорния съвет Пийх контролира съдбата на Audi, VW сключва първия джойнт венчър с китайския автомобилен производител SAIC. По онова време там няма и половин дузина активни производители, тъй като масите на китайския народ все още мечтаят за собствена кола. Като първи „Volkswagen made in China“ се появява моделът Santana, по онова време това е горният клас автомобили на марката и превозно средство за партийни функционери. През 1991 г. VW вече основава второто си съвместно предприятие с FAW.

Междувременно Китай е най-горещият автомобилен пазар в света. Volkswagen и нейните дъщерни дружества оперират в страната в дванадесет завода, още три се строят в момента. Групата е инвестирала там от 80-те години насам значителна двуцифрена сума в милиарди евро и сега за нея в Китай работят около 50 000 души. Повече от 13 млн. коли са излезли досега от заводите ѝ. А растежът продължава: до 2016 г. още 14 млрд. евро ще бъдат вложени в нови заводи и автомобили. Преди всичко ухажван сега е по-слабо индустриализираният Запад.

Въобще, изглежда че готовността да се предоставят пари за развитието на бизнеса е гаранция за успеха на тандема Винтеркорн - Пийх. През следващите четири години за развойна дейност и оперативни разходи концернът от Волфсбург ще осигури почти 62,5 млрд. евро, като от тази сума са изключени китайските инвестиции.

Но VW завладява не само нови пазари. В продължение на дълги години групата е на шопинг: От 2000 г. насам бяха придобити четири традиционни компании: Scania, MAN, Ducati и - след зловеща битка - дори Porsche. И точно затова империята с дванадесет марка е толкова широкоскроена и по отношение на марките – както вероятно нито един друг производител на коли в света.

Продължението на материала прочетете в Investor.bg


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

« Предишна12


7
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Наистина е феноменално как от 7 поколения може да различиш само 2 с разлики в дизайна.- Преди Голф2 и след Голф3 . Всичките други са еднакви
4
0
 
8
 
! Отговори
винкелин джантов преди 11 години
е па то гоуфо си е феномен...
3
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Как Volkswagen стана феномен--------------------------В Перник ли?
2
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
И защо е казал "фак ***"... Няма логика това ...
1
14
 
5
 
! Отговори
Историк преди 11 години
Немците направили нова кола. Харесали я, оглеждали я отвсякъде, и решили да й дадат име. И понеже всеки давал различно предложение, питали единствения чужденец там - говорещ английски - как да я кръстят.Англичанинът я огледал и рекъл: Фак ***. И немците единодушно решили да я кръстят фолксваген. Оттогава, и досега.