Dacia - "златната кокошка" на Renault

Колите им са достъпни заради евтината работна ръка в Източна Европа
7 яну 2013 19:15,
35
Dacia - "златната кокошка" на Renault
Карлос Таварес до "златната му кокошка". Снимка: Reuters

Когато през 1999 г. Renault закупи Dacia, анализаторите определиха този ход на французите като рисков. Както изглежда обаче, рискът си е струвал, тъй като само за няколко години Dacia се превърна в огромен успех за Renault.

Румънската марка има оперативен марж от около 9%, което е присъщо за производителите на премиум автомобили, призна изпълнителният директор на Renault Карлос Таварес, който в интервю за Automotive News определи Dacia като "златната кокошка" на Renault.

Въпреки че колите, които предлага Dacia, са на много достъпна цена, марката генерира повече от добра печалба. А формулата е много проста, обяснява финансовия анализатор Морган Стенли пред изданието.

От една страна, румънците предлагат нови автомобили, чиито цени могат да се конкурират с тези на колите втора ръка. От друга, ако тези возила са добре оборудвани и носят емблемите на Renault (в някои страни Dacia се продава с марката Renault), цените им могат да достигнат почти 27 000 евро. В Европа например Duster се продава за около 12-19 000 евро, докато в разрастващия се пазар на Бразилия цените му варират между 21 и 27 000 евро, обяснява Стенли.

Друга предпоставка за добрата печалба на бранда е евтината работна ръка. В Източна Европа, където марката има завод, средното възнаграждение за час е с около една трета по-ниско от това в Западна Европа, където достига до 30 -35 евро на час. А в Мароко, където Dacia също откри завод, възнаграждението на час е само 4 евро.

Има редица други причини Dacia да върви нагоре, допълва Стенли. Новите поколения на Logan и Sandero, например, предлагат много повече от предшествениците си, но въпреки това цените им са останали непроменени. Освен това румънците навлязоха в много нови сегменти, заговори се дори за спортна кола.

Всичко това е предпоставка за розово бъдеще пред Dacia. През 2011 г. продажбите на марката достигнаха 813 000 единици, а през 2012 година - около 950 000. За тази година се очаква нов скок.

Още любопитни новини за коли чете в Automedia.bg
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


35
Още по темата: DaciarenaultИзточна Европа
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
31
0
 
1
 
! Отговори
Дофтур оф були преди 11 години
До АнонименНай-добре се върни в първо отделение да се научиш да смяташ.1408 лева или около 700 евро взимат на месец в Дачия.При Гришо в Ловеч дават между 900 и 1200 лева в зависимост от позицията която можеш да заемеш там.Така че разликата е много малка.И запомни-Иван Костов няма да стане премиер!
30
0
 
1
 
! Отговори
Дофтур оф були преди 11 години
До АнонименЧетем бе главо проста ти кат си от центъра на Шопия и верваш в Иван Костов тва не значи че всичко се изчерпва с тебе.
29
8
 
5
 
! Отговори
citroen cx преди 11 години
Най-телената и кекава кола, която познавам. Удар с 15 км, с дясна гума в бордюр = криво магаре, крив носач. Карам служебен логан, и мога да кажа с ръка на сърцето, от тази "кола" не става съвършено нищо. Спирачките са уникално слаби за размера и. Всичко е къде турско, къде много турско. На 88 000 км, навъртяни лично от мен за 4 години, тази зима сутрин я пали зорлем. Личната е само на 420 000, 27 години, качвам се и заминавам, без дори да се замисля. А това нещо, набедено за кола... НЕ става!
28
0
 
2
 
! Отговори
До 26 преди 11 години
Бате, ако черпиш косвени сведения от това, че баща ти кара такси дачия, да знаеш, че си в голяма грешка. Дачия продава над половин милион коли годишно. От тях едва 30000 се продават в Румъния и да кажем 5000 у нас.
27
3
 
6
 
! Отговори
vrv до 29 преди 11 години
Последния път като гледах информация за продажбите на нови автомобили на БГ пазара Great Wall, бяха на първо място по продажби. Аз лично имам Рено, но ако трябва да избирам м/у джипа на Дачия и китайските (ловешките), бих си взел GW. Мисля, че китайските коли са силно подценени и не са толкова зле. За цената, гаранцията и екстрите GW си е добра покупка.
26
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
...бе и Грейт Уол вече може да се види по нашите пътища. Има ги вече, но в сегмента в който трябваше да влязат вече са се настанили Дачия и Шевролет. И понеже и двете не са лоши, особено в години на криза, на нашенския производител хич няма да му е леко...
25
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Какво става с автомобилите, които се произвеждат в БГ? Изглежда нищо не се продава на местния пазар, защото не се виждат по БГ пътища от тези автомобили............пълно фиаско!!! Така ще е докато не се въведат някакви данъчни облекчения за покупка на автомобил произведен в БГ.
24
3
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
До Минува42Правилно си забелязал евтиния журналистически трик. Ако вземаха по 10 евро на час румънците нямаше да се избиват за 400-500 евро на месец в Гърция, Испания и т.н.Това "достига 30-35/час" може и да се отнася за работници с опит, квалификация и преминали специфично обучение, натоварени с допълнителни отговорности и прочее. Ако се даваха 35е/чисто никой нямаше да може да си позволи автомобил
23
1
 
3
 
! Отговори
Минува42 преди 11 години
Не искам да взимам страна в напиращото недоволство, но само искам да вметна, че часовата ставка, описана в статията не е възнаграждението, а всички разходи на завода (възнагражденията на целия персонал; всички регулярни разходи; инвестиции за машини) за една счетоводна година в наменател, в числител: броя на персонала, умножен по броя работни дни в годината и умножен по броя работни часове.Мисълта ми е, че това не са пари, които влизат в джоба на работника...
22
10
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Dacia-та се купива единствено и само от румънците (патриотизъм) и чат-пат българските бакшиши
21
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
До Чаушеску...вярно е,нашия манталитет е чалгарски,простотия отвсякъде и по форуми и по блогове....аз също ходя редовно до Румъния,манталитета им е коренно различен от нашия,и работят за държавата си...
20
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Извинявайте.Бихте ли ми казали в Бг колко се получава на час?И работят ли хората или само ви скубят?
19
0
 
19
 
! Отговори
хидко преди 11 години
Радвам се за Рено. Още навремето им се чудех защо не са купили Дачиа и не започват производстовото там. Е, направиха го. А миналата година направиха и друго - купиха ВАЗ. Сега пазара им ще се разшири още повече. Очаквам след 5 до 10 години да са съзимерими с най-големите. Времето ще покаже. А качеството е перфектно за цената си. И ще се подобрява, защото технологиите вече го позволяват. Браво на румънците и срамота за нашите управници. Макростабилността е важна, но мизерията е повсеместна тук!
18
1
 
5
 
! Отговори
marti преди 11 години
А не беше ли такава ситуацията при предишните,по-предишните и тези преди тях???
17
9
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
ГРОБ докара България до дъното .как може марокански бедуин да работи за 2 дни колкото българин за цял месец ,в Мароко ,само за сведение ,ЩАИГА / поне 15 килограма/ с прясна сардина струва 5 евро ,зеленчуците и плодовете са още по евтини .Тоест един мароканец тип Ахмак Ал овчар Ал козар ,МОЖЕ ДА СИ купи повече блага от един работещ българин .да живее ГРОБ и пак да гласувате за тях ,аз съм *** и няма да го направя
16
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
преди 10 години Румънската икономика изоставаше от нашата, сега е различно. По статистика ни изравниха по БВП през 2006 и след това ни задминаха (кое ли правителство управляваше тогава?).Просто през миналото десетилетие не използвахме достатъчно потенциала на региона за растеж. Някой хора просто се оляха с краденето.Иначе Дачията си пристига от Франция в контейнери и румънците просто я сглобяват...и нашите правят същото край Ловеч в по-малки размери, но ние ревем, че били Китайски колите...
15
0
 
12
 
! Отговори
Чаушеску преди 11 години
Та исках да кажа, че Рено демонстрира явно, че качеството не е най-важното. По-важни са цената и съотношението и спрямо качество и други очаквани разходи. А иначе с Дачия, Рено наистина изтрепа рибата в Европа, както с Нисан в Америка.
14
2
 
23
 
! Отговори
Чаушеску преди 11 години
Привет на всички форумни ***. По стечение на обстоятелствата прекарах Нова Година в Букурещ. В резултат искам да ви уверя, че някой жестоко ни пързаля, че вървим ръка за ръка с румънците. Румъния е дръпнала поне 5-10 годинки, не само като стандарт и благополучие, а и като манталитет. А пък най-важното е, че вървят в най-правилната посока, за разлика от нас.Иначе по темата: като маркетинг и стратегия Рено са номер 1 в света за последните 10 години. КПД на инвестициите им вероятно бие любимит
13
1
 
32
 
! Отговори
чшертъ преди 11 години
4 еврака на час си е оферта. 8лв * 8 часа= 64 лева на ден * 22 раб. дни = 1408лв преди данъци. кой в Бг работи такава НИСКОПЛАТЕНА работа, а това ми се струва, че е минимума? направо сме си за централна Африка с по 50 цента на ден.
12
11
 
10
 
! Отговори
Заслужавате си преди 11 години
Нищо няма да взимате, защото сте форумни плъхове. Най-обича българина да реве и да се оплаква, повдига ми се от вас мишоци досадни. Който работи взима пари, който го мързи плюе по форумите.