Audi въвежда пружини от полимери

Първият модел с новата технология ще видим още тази година
Обновена: 2 юли 2014 11:51 | 2 юли 2014 11:51, Диян Пенев
5
Audi въвежда пружини от полимери
Снимка: Audi

Германската компания Audi, която наскоро анонсира първото в индустрията генериращо енергия окачване, представя още една технология, свързана с шасито на автомобила. Става дума за пружини, които са изработени от армирани със стъклени влакна полимери (GFRP).

Иновативният продукт ще се появи при моделите на марката още тази година, като от Audi споделят единствено, че първият им автомобил с новите пружини ще бъде седан със средни размери.

Изработените от GFRP пружини са с около 40% по-леки от стандартните. Масата на всяка една от тях е само 1.6 кг, докато стоманен аналог тежи приблизително 2.7 кг.

Проста сметка показва, че изработените от усилен полимер от стъклени нишки пружини ще спестят на превозното средство незначителните 4.4 кг. Според инженерите на Audi обаче, промяната ще бъде усетена от шофьорите, тъй като олекотяването се прави на ключово за управлението и поведението на автомобила място.

Освен по-леки, новите пружини са и по-устойчиви. Те не корозират и издържат на химическите елементи, с които се обработват пътищата. Сравнени със стоманена пружина, изградените от GFRP компоненти са по-дебели и имат по-малко спираловидни навивки.

Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg


5
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
4
0
 
0
 
! Отговори
до 1 преди 6 години
Абе много хора забравят, че японците си копират до ден днешен колите от немците. Дай им на азиатците да цъкат яко електроника, а на японците да правят роботи, които да ти бият чи***и и други безсмислени функции.
3
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
японците още не са открили топлата вода ти за полимерни пружини ги чакаш
2
1
 
0
 
! Отговори
до 1 преди 6 години
Германците са номер 1 на химия. Японците са само едни копирджии.
1
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ако полимерните пружини са по-добри от стоманените, японците отдавна да са ги интегрирали в автомобилите си.