Заводът в Ловеч затихна! А Great Wall?

Уволнен е половината персонал на автозавода
13 яну 2016 16:00,
82
Заводът в Ловеч затихна! А Great Wall?
Заводът в Ловеч. Снимка: Automedia.bg

Единственият в България завод за сглобяване на автомобили спря работа, като се раздели с половината си персонал.

Причината е, че произвежданите коли не отговарят на стандарта Евро6, който ЕС въведе като задължителен за новите автомобили, съобщава "Телеграф", позовавайки се на три независими един от друг източника.

От Great Wall коментираха пред Automedia.bg, че наистина има спиране на производството, но то е временно. Причината са множеството коли на склад, както и процесът по подготовка на конвейера за новата гама модели на марката, които видяхме на салона в София. Въпросните нови модели покриват нормите на Евро6.

Към момента няма яснота кога точно ще бъде възобновено сглобяването на коли. От Great Wall бяха категорични, че заводът няма да бъде закрит. Потвърдиха обаче също така, че информацията за съкращаването на персонала е достоверна.

От компанията допълниха, че продажбите им в България през 2015 година са били с 4% по-високи спрямо предходната година. Така пазарният дял на Great Wall у нас достига 2,12%.

Припомняме, че заводът в Ловеч бе открит през февруари 2012 година. Към момента сглобените в България коли се пласират на няколко европейски пазара, сред които Италия, Румъния, Македония и Сърбия.

Още по темата четете в Automedia.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


82
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
58
3
 
2
 
! Отговори
живия живот преди 8 години
едно приятелче си взе чисто нов Н6, кара го седмица и половина и една прекрасна сутрин намери този прекрасен автомобил мъртъв - баш като великата стена... айде в ловеч, дадоха му нов, да го компенсират докато оправят неговия... преди да се случи заместващият и той хвърли топа... предпочитам си е60-та на 7 години, отколкото чисто нов китайски тpуп...
57
1
 
6
 
! Отговори
:D преди 8 години
До гн другарюКакви хиляди работни места, писаха че са 120 души персонал. И даже са уволнени 60. Че те кол центровете са с по 1000 места.
56
0
 
3
 
! Отговори
:D преди 8 години
Това ли им е завода? Готови ли ги получават? Само дооборудване :DДано имат истинска линия от-до, а не само това. Иначе си е едно избягване на облагането за внос на нов автомобил от китайците.
55
3
 
6
 
! Отговори
Григоров преди 8 години
Е няма такъв дарак като Бююк Дувар-а!! Трябва да си луд за да дадеш парите които искат за това нещо. Под 10000 евентуално може. Над 20 .. ??
54
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
ams.bg/content/evro-6-aktualni-fakti-za-po-strogite-standarti-za-emisiite-014873Считано от 1.09,2015 дизеловите автомобили ще могат да излъчват само до 80мг азотен оксид на км.
53
7
 
55
 
! Отговори
Г-н. Другарю преди 8 години
А относно стандарта Евро-6, който ЕС наложи, този мач вече сме го играли. Големите брандове налагат правила непосилни за по-малките - с цел отстраняване на конкуренцията! А на края дори, както в случая с "волксваген", самите те неспазват, че дори маниполират данни.Тия на запад и мартенички ако запонат да правят и там ще вкарат такива правила, че ни бабите ни, ни децата ни ще могат легално да си правят мартенички ;)
52
4
 
63
 
! Отговори
Г-н. Другарю преди 8 години
Ако сме умни и имаме истински национални политики този завод ще е един от приоритетните.1. Осигурява хиляди работни места (защото не всичко е София, а всеки знае какво значи да имаш сигурна работа в малък град)2. Осигурява износ. А това е най-важното за една държава за да съществува. Няма как да внасяш повече отколкото изнасяш и да си мислиш, че си ОК.3. Произтичат допълнителни работни места на подизпълнители и др.Защо полицаите с ОПЕЛ... кметовете с джипове за по 50бона! Да карат Great Wall
51
10
 
35
 
! Отговори
Цзяо Маке Вардарски преди 8 години
Китайският автомобил е като македонската подводница ... звучи красиво и грандиозно.
50
15
 
31
 
! Отговори
Оптимист преди 8 години
Хубава работа, ама не стига, че е българска, ами и китайска ... от тази комбинация няма начин да не излизат само шедьоври.
49
5
 
31
 
! Отговори
Под килима преди 8 години
Затихна... А бушуваха такива продажби, особено на българския пазар...
48
8
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До 1Да, Баховица е на цели 5 км от Ловеч. Направо не е в България, в друга държава. Как не ги е срам да кажат, че заводът е в Ловеч... Аман от глупави коментари...
47
11
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Това е много смотана кола, нищо не става от нея!
46
10
 
21
 
! Отговори
само за гледане преди 8 години
Много хубав автомобил! Но само за гледане.
45
11
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
наи добре е джуджето да прави това което може наи добре а това е да зглобява къщички за кученца и къщички за пиленца
44
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Е за Ровъра не сте се прави той още тогава си беше в предфалитно състояние, него го закриха заради проблем в компанията майка. При Стената е сходно Китай е в криза Гриша Ганчев и той не е цъфнал на последък, а и скандала с проблемния заден мост на С10ката дето хептен им срина реномето. А и да по скъпи от Дачия, което е абсурдно. Но с едно ново двигателче о една баничарка в портфолиото може и да рестартират производството
43
7
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Продават се в Италия, Румъния, Македония и Сърбия, но не и у нас - защо ли?1. Защото сме гъзари и караме потрошени и съсипани каруци, но с емблемата на МБ, БМВ, Ауди2. Защото караме МБ, БМВ, Ауди, ама нямаме пари дори за китайска кола3. Много са грозни и са скъпи за това, което предлагат
42
14
 
42
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
С други думи членството ни в Европейски съюз увеличава безработицата, заради бюрократичните изисквания на Европа.
41
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До АнонименСамо уточнявам - 80% са на 121000км :))
40
5
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Май не отговарят на БОЙКО2?
39
2
 
29
 
! Отговори
1 преди 8 години
Защо на село Баховица казват Ловеч ?Колите се сглабят в близост до едно ловешко село, това не е град Ловеч. Затихването е очаквано. Българинът някак си не разпозна марката: Great wall made in България (колкото и ужасно да изглежда това написано) като родна и затова не пожела да си купи от китайските коли.Резултата е налице.