SUV захранва с ток цял университет

В основата на проекта е водородния Hyundai ix35 Fuel Cell
30 мар 2016 17:37,
8
SUV захранва с ток цял университет
ix35 Fuel Cell. Снимка: Hyundai
Водородните коли са всъщност електромобили, като необходимата за задвижването им електрическа енергия се произвежда в горивна клетка. Казано иначе, тези водородни машини представляват мини електроцентрали, които могат да бъдат използвани като доставчик на електричество.

Именно това са направили изследователи от Технологичния университет в Делфт, Нидерландия. Те са монтирали контакт в Hyundai ix35 Fuel Cell, чрез който захранват сградата на университета.

Задвижващата система на Hyundai ix35 Fuel Cell има капацитет от 10 киловата (kW), които са достатъчни да захранят средно десет домакинства, сочи информацията от корейския автомобилен производител.

"Собствениците на автомобили използват своите превозни средства за транспортиране само 5% от времето. За разлика от задвижваните от изкопаеми горива автомобили паркираният автомобил с горивна клетка може да произвежда електричество от водород - по-чисто и по-ефикасно от съвременната електрическа система и с полезни „отпадъчни“ продукти като топлина и чиста вода", споделя професор Ад ван Вейк.

Подобно нещо вече направи японската компания Honda със своя сериен водороден автомобил Clarity. Той може да бъде поръчан със специалното устройство Power Exporter 9000, чрез което автомобилът се превръща в генератор на електрически ток. Пълен резервоар с водород е достатъчен за нуждите от електрически ток на едно домакинство за цяла седмица, но цената на екстрата е малко над 10 000 долара.

Колкото до Hyundai ix35 Fuel Cell, той е вече наличен на 13 европейски пазари. Водородният модел дори се използва като такси в Париж, Франция. Той се задвижва от електрически мотор с мощност 136 к.с., а водородният резервоар с капацитет 5,64 кг. и 24-киловатата литиево-полимерна батерия позволяват автономен пробег от почти 600 км. Водородният кросовър има максимална скорост от 160 км/час и ускорява от място до 100 км/час за за 12,5 секунди.

Още за водородните автомобили четете в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


8
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
4
0
 
7
 
! Отговори
Генади преди 8 години
Статията е писана от пишман учени и предназначена за шаран читателиТази горивна клетка, работеща с водород, наистина е способна да произведе 10 киловата (kW),но дотук с истината.Забравили са да напишат най-важното, че за да се произведе водорода, с който работи горивната клетка, са необходими 12 киловата, тъй като водорода не съществува в свободно състояние в природата, а се получава чрез процеса електролиза.Така че упражнението няма никакъв смисъл, затова и не се прилага никъде
3
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До DSнаписали са - средно. Котлона и фурната не ги държиш непрекъснато 24/7 включени
2
3
 
4
 
! Отговори
DS преди 8 години
10 kW - 3 домакинства. Алооо вие добре ли сте ? Фурната и котлона с ощо 6 kw.
1
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Това е бъдещето! Дали ще доживеем да се смеем на ЕРП тата как смешно загиват!Аз лично бих платил 10000 долара за това удоволствие!Хубав ден на всички моя стана една идея по-хубав!