Заплаха: Дизелите на Западна Европа ще дойдат у нас!

Най-големите замърсители в родните градове са старите коли
3 авг 2017 21:44, Екип на Bloomberg
48
Заплаха: Дизелите на Западна Европа ще дойдат у нас!
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Най-големите замърсители в българските градове са старите автомобили. Това коментира климатологът доц. Георги Рачев в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

"Ние сме известни с това, че сме задния двор на Европа, в който са внасят доста стари, бракувани автомобили, които започват да се движат у нас", смята той.

По думите му с ограничаването на дизеловите автомобили в Западна Европа, България ще стане притегателен център за колите, които ще излязат от обращение там.

Климатологът коментира и "неосветената" страна на електромобилите: "Без значение на каква основа е батерията, в повечето случаи производството ѝ оставя феноменален екологичен отпечатък. Тя живее няколко хиляди цикъла, след което става абсолютна ненужна. Ще трябва да създадем един цял клон, който да рециклира тези батерии".

Според Рачев е нужна адаптация – едно или две десетилетия, в които да се разработят нови технологии, при които двигателите на фосилни горива да работят екологично.

Вижте повече във видеото на Bloomberg TV Bulgaria

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


48
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
20
1
 
34
 
! Отговори
свидетел преди 6 години
През лятото видях как едни съседи стовариха 3 тона въглища и в края на зимата си докупиха още един тон.Значи 3 тона дизел аз с моята дизелова кола ги изгарям за 12години.В градовете ни мирише на въглища и то най вече на *** в които има много сяра.Усеща се по миризмата.А черният прах който се носи цяла зима се натрупва навсякъде.Въглищата са основният замърсител,а не дизеловите коли!
19
3
 
36
 
! Отговори
Ви пауър дизел преди 6 години
Най-големия замърсител в градовете не е дизела, а "новите граждани", които се отопляват на твърдо гориво. Всички тези платени драскачи се опитват да набутат все още неефективните и скъпи електромобили на бедния народ. Поне още 20-30 години ще караме дизели и трошки от Европа
18
3
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
И някой кара.... Колееелоооо....
17
2
 
19
 
! Отговори
hmn преди 6 години
Да идват! Че им резнеме катализаторчетата с флексо да ги отпушиме и хем ше вървят, хем няма да цапат! Тва немчоците нищо не разбират от коли...
16
4
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
От къде го изкопахте този псевдоучен със звучната титла доц.? Не желая да му коментирам дори простотии, всичко е фейк.
15
7
 
6
 
! Отговори
Дарвин философ преди 6 години
Ми в Бг. данаците на стари дизели са по -мали от на нови еко двигатели....1,9 дизел около 60к плаща 15 пъти по малко от чисто нов 1,0 еко бууст бензин 108 коня...
14
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Електрическият двигател ще им съсипе бизнеса. Не бързат да правят хибриди.
13
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Да дойдат. Ще плашите куче със салам?
12
15
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Аз карам дизел. И не замърсявам.Набеденият дизел е като лов на вещици.Какво стана с програмата за биодизел?Рапицово олио или всякакво друго, растително или от водорасли е природно. Не замърсява.От ауспуха ми нищо не се вижда да излиза, докато гледам пред мен много бензинови коли - бълват кълбета пушек!Защо не ги погнат тях??? Бензинът замърсява много повече.И батериите на електрическите коли са ***, но и токът който ги зарежда ако идва от ТЕЦ на въглища да не би да е "чист"???
11
19
 
23
 
! Отговори
бензин преди 6 години
Да сложат данък дизел. Старите нафтови печки кадят най-много. Веднага усещам че карам зад кадилник.
10
3
 
46
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Тя половин България се топли на дърва и въглища , че седнали да ни плашат с дизел :))
9
3
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Че какво , като дойдат ? Те и сега идват. Ще дойдат по нови модели на ниска цена. Ние нямаме чак такъв парк че да се кораме.
8
4
 
10
 
! Отговори
!? преди 6 години
Всяка година производителите на автомобили плащат стотици милиони в глоби, колко е за тях да платят 100-200 хил на правилния човек и да внасят каквото си искат
7
3
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
ЦЕЛИЯТ ЕВРОБОКЛУК ИДВА В БЪЛГАРИЯ- И КОЛИ, И ХРАНИ, И РАЗНИ БЮРОКРАТИ.
6
4
 
23
 
! Отговори
+-" преди 6 години
Въпрос. Магарицата ми Донка към автомобилите с био гориво ли се пада или към тези с дизелово???Щото и тя пуска газове...
5
8
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Вярно е, че като цяло колите ни са доста стари, но релаността е доста по-различна. В цяла България, по-страите коли като правило се използват доста по-рвдко и ако се направи процентно съотношение по възраст на колите в зависимост от пробега им, нещата изглеждат много по-различно. Замърсяването в малките населени места заради колите е пренебрежимо малко, там отоплението е замърсителя, а в големите, особено в София, колите са доста по-нови и пак отоплението е големият замърсител.
4
1
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Айдеее,тоя го е прехвнало от Боко и плещи яки дивотии.
3
13
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Поредната манипулация.Няма ограничаване на движението на дизеловите коли в Европа. Има идеи да се спре производството на нови дизелови коли в някакво засега далечно бъдеще и само в няколко държави. Който си има дизелова кола в Европа, продължава да си я кара. В цяла Европа има доста голям процент стари автомобили - над 15 годишни. Има някакви идеи за центъра на 3-4 града нещо да се забранява, но дали ще стане е под въпрос.
2
11
 
25
 
! Отговори
Истината преди 6 години
Истината е, че ни манипулират за това замърсяване, защото явно не могат да се справят с паркирането и организацията на движението на колите и гледат да ги намалят под измисления предлог, че те замърсявали най-много. Една от манипулациите е доста интересна - замърсяването от неизмитите улици, манипулаторите го прибавят към замърсяването от колите Колата се движи, вдига замърсяването във въздуха с движението си, значи колата замърсявала, като освен колите тук влизат и вятъра, велосипедите, пешехо
1
7
 
36
 
! Отговори
Истината преди 6 години
Истината е, че най-големият замърсител не са автомобилите, а използването на твърдо гориво за отопление и в индустрията. Тази зима замърсяването в Пекин беше от ТЕЦ-овете на въглища до Пекин - това го писаха по новините. В София замърсяването през декември 2016 и януари 2017 заради използването на твърдо гориво беше 6-7 пъти по-голямо в сравнение с вискчи останали замърсители. Вторият голям замърсител в София са неизмитите улици, които замърсяват над 2 пъти повече от колите.