Български дизайнер рисува топ-моделите на Renault и Dacia

Емануил Клисаров започва кариерата си в Букурещ, сега е в Париж
26
Български дизайнер рисува топ-моделите на Renault и Dacia
Снимка: AutoMedia.bg

Трудно ли е за един българин да пробие в автомобилната индустрия, след като страната ни няма особени традиции в нея? Със сигурност, но това не пречи на наши сънародници да работят за някои от най-големите производители на планетата. Такъв е случаят с Емануил Клисаров - софиянец, който вече близо 10 години е част от дизайнерския екип на Renaut, разказва историята му AutoMedia.bg.

Нещо повече - българинът е старши дизайнер, като играе основна роля в създаването на някои от най-важните модели на френската марка, както и на дъщерната компания Dacia. Сред тях са Renault Scenic и актуалният Dacia Duster, както и някои от последните концептуални модели на френския производител.

Историята на Клисаров звучи познато - напуска страната със семейството си преди 30 години. Първоначално живее с родителите си в Австрия, след което цялото семейство се мести в Канада. Именно там Емануил започва да превръща страстта си към автомобилите в професия. Записва се да учи дизайн, а само година по-късно се мести в Париж, където продължава образованието си.

"Нещата се оказаха по-сложни, най-вече финансово, и се наложи да се завърна в Канада, където да довърша следването си. За една година във Франция обаче създадох контакти, които след това се оказаха доста полезни за бъдещето ми", признава Клисаров.

Кариерата на младия дизайнер стартира през 2008, когато успява да убеди хората от центъра на Dacia в Букурещ в качествата си. Работата му не остава незабелязана от шефовете на компанията и след 3 години се мести в Париж. Любопитното е, че в Румъния той не е сам - в екипа има още трима българи. Един от тях е харесан от Nissan и в момента е в централата на японската марка в Токио.

"Трябва да правиш всичко със страст, а не да отбиваш номера. Аз винаги съм обичал автомобилите и съм се опитвал да предам това и в рисунките си. В нашата професия трябва да си напълно отдаден на това, което правиш, за да можеш да постигнеш успехи", разказва дизайнерът.

В момента в центъра на Renault в Париж работят близо 30 дизайнери, като 26 от тях са чужденци, така че конкуренцията наистина е огромна. Всички те се борят, за да може да участват в създаването на един модел, но само трима от тях стигат до истинската работа по даден автомобил.

"Създаването на началния дизайн на един модел отнема до 2 месеца. Всички в екипа предлагат своите идеи, които се разглеждат от главния дизайнер (в случая това е Лорeнс ван дер Акер) и в по-голямата си част се отхвърлят. При второто пресяване отпадат и останалите, за да останат трима. Един от тях започва да работи по автомобила, а другите двама му помагат", допълва Клисаров.

Още за историята му вижте в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


26
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
23
2
 
0
 
! Отговори
шшш преди 6 години
към коментар 21.....Простотията и завистта нямат почивен ден.....пълен *** си пълен
22
2
 
0
 
! Отговори
Хирам преди 6 години
Хора сипете си ракията със салатката и не умувайте... простисте и не ги разбирате тея работи :)
21
12
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
А аз се чудех и маех защо тия автомоби са толкова грозни
20
9
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Шшшшш, не казвайте че е български дизайн че ще се смеят. Много са грозни, особено джипа им.
19
1
 
3
 
! Отговори
mdaa преди 6 години
Дървен дизайн ? Вие гледате ли изобщо какво коментирате или E46 двойка дизел forever?
18
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Този не знае български , вие за българин го броите..
17
11
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
аз се чудех що им е толко дървен дизайна
16
2
 
8
 
! Отговори
байсандо преди 6 години
не че нещо, ама такива марки имат наложен лимит за дизайнерско въображение. Трябва нарочно да са грозни - това е въпрос на маркетинг. Защо мислите че евтините модели са почти винаги грозни, това е политика. Иначе се радвам за момчето.
15
12
 
9
 
! Отговори
Сандокан преди 6 години
То па тия Дачии с един дизаааааааайййййййййййннннннн ... !!!
14
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До 13Никой не го очаква от вас, не знам защо толкова се впрагяте. Като не ви интересува просто не го четете...
13
10
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Анонимен 11Да работи където иска , ама това не означава, че трябва да сме в *** възторг нали.
12
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До 5Теб лично не те бърка абсолютно нищо. За други които света не се върти около тях се радват на успехите на другите.
11
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Абе вие нали знаете, че света не свършва с държавната граница? И това, че всеки е свободен да живее и работи където си иска?
10
9
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Анонимен 9ОК да жив и здрав ама не мога да се възхищавам на хора работещи за френска държавна компания.
9
2
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Какво ви еня ли? Това са загубени кадри, които не работят за български производители, а за чужди. Знаете ли защо? Защото им е писнало от корупция и най-вече от *** като долу коментиращите.
8
4
 
27
 
! Отговори
Дедо Гого преди 6 години
Браво на човека ! Българи, що се не държим и подкрепяме, бе ? Що за хора сте, мама му стара...
7
10
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Те за тва са на туй дерече продуктите на.... Какви бяха моделите.
6
6
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Че и аз ги рисувам
5
11
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Кво ме бърка, че някой си работи за чужда държава?
4
16
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Еничари , еничари къде да се обърнеш само еничари и предатели..