Рекорд! Е- автобус измина 1800 км с едно зареждане

Моделът Proterra подобри световния рекорд със 142 км
21 сеп 2017 13:37, Красимир Ангелов
30
Рекорд! Е- автобус измина 1800 км с едно зареждане
Снимкa: Proterra

Американският производител на електрически автобуси Proterra постави световен рекорд по продължителност на пробега. Моделът Catalist E2 измина само с едно зареждане разстоянието от 1772 км, похвалиха се от компанията.

Досегашното най-добро постижение също бе на модел на Proterra – 1631,5 км. То бе поставено от по-малкия и съответно по-лек автобус EV 46. Новият рекордьор catalyst E2 е с дължина 12 метра, като има 40 места и електромотор с 300 к.с. В зависимост от модификацията комплектът батерии е с капацитет от 440 до 660 к.с.

Пробегът на електробуса варира между 404 и 560 км, а максималната скорост е 105 км/ч. Блокът акумулатори се нуждае от 5 часа за пълно зареждане от 120-киловатова станция.

За поставяне на рекорда е използана версията с най-мощни батерии – 660 кВт., а пробегът е бил направен на изпитателния пробег в град Ню Карлай, щата Индиана.

Видео от събитието вижте в AutoMedia.bg

 


30
Още от
Напиши коментар Коментари
29
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Хем с едно зареждане изминал 1772 км, хем средният пробег варирал между 404 и 560 (леле какъв интервал). Нещо не се връзва.
Отделно, автобусът празен ли е били или с пътници, че теглото също е от значение. А времето за зареждане е доста дълго.
28
1
 
0
 
! Отговори
Иванов преди 8 месеца
И както винаги,нашите бг тролове и от автобуси разбират.Универсални ***!
27
0
 
8
 
! Отговори
бай Хой преди 8 месеца
Последно... автобуса 500км ли изминава или 1700км ?!?
... и още - "В зависимост от модификацията комплектът батерии е с капацитет от 440 до 660 к.с." не бях чувал, капацитет на батерии да се измерва в к.с. (конски сили).
Аз не че ме интересува нещо - за един прЕател питам...
26
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
При такъв тонаж батерията трябва да е над 1 тон
25
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
И като сложим средно 40 по 90кг пътници + 40 по 25кг куфари, айде и 3м/с напречен или страничен вятър...що да не сложим и 30% от трасето в 10 градусов наклон....чакам да видя резултатите. В "лабораторни" условия всичко може.
24
2
 
0
 
! Отговори
Сс преди 8 месеца
Не правят в Русия по същите причини по които не правят и в България глупако
23
1
 
8
 
! Отговори
Кратун преди 8 месеца
Бе що не си четете статиите поне веднъж след като ги напишете? Толкова много грешки, като че ли сте я писали през смартфона... Такова отношение към читателя направо отвращава!
22
18
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Защо ли в Русия не направят нещо такова, нещо полезно и добро за хората ?!
Да, Боярищник е добър, но само за руските хора ;)
Русия още е в 13-ти век
21
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Честито на бензиновата държава.
20
6
 
13
 
! Отговори
Бай Некойси преди 8 месеца
Една добра новина за България и Кошмарна за руските навлеци, Лукойл и подлогите им.
19
2
 
2
 
! Отговори
Бам Бам преди 8 месеца
До МОЦЕ
Може да се въведе алтернатива на фаровете и стоповете, щом са толкова енергоемки. Предлагам, ако фаровете не са задължителни, да се се кара с постоянно натиснат клаксон.
18
4
 
20
 
! Отговори
11111 преди 8 месеца
Как така ги мятате тези цифри не знам..
Замисляли ли сте се, че ако с батерия 440 кВ пробегът е 560 километра то някак си чудодейно с по-голямата батерия от 660 кВ пробегът изведнъж става 1772 км. Как си представяте с 220 кВ да измине почти двойно на това което изминава с 440 кВ батерия....... с по-малко да изминеш двойно повече... на някой му куца математиката или съответният предполагам английски език.
17
0
 
4
 
! Отговори
Анадолски преди 8 месеца
И все пак нашите опити са по велики
16
3
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Капацитета на батериите няма как да се мери в к.с.

Иначе това постижение е сигурно направено в оптимален режим - топло веме, без тръгни-спри, олекотен от всякъде.

Само за сведение, Тесла, на немски аутобан, ако я караш, както би карал една дизелова кола с голям мотор, не изкарва и 200км с едно зареждане.
15
6
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Еййй, измислил го руснака!
14
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
До е 10
Прав си, бая вятър ще трябва, май ще викнем и тези каки от ВИП брадър, да правят вятър. Мисля, че ще се справят.
13
7
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Сигурно е бил пълен с акумулатори и няма място за 40 пътници. Може да пътуват на покрива като в Бангладеш
12
3
 
5
 
! Отговори
техник преди 8 месеца
До МОЦЕ
Колега, интересно ми е как изчисляваш, "най-големия разход са фарове и стопове". Два фара+стопове са макс. 200 вата, дори да има и друго, да приемем 500 вата /половин киловат/. Една кола е средно 100 киловата. Много коли са с фабрични днавни светлини, които са добри, е при китайските качеството съответства на цената.
11
0
 
2
 
! Отговори
той преди 8 месеца
До al
Не ти трябва да знаеш...
10
1
 
9
 
! Отговори
е преди 8 месеца
До практичен
Ами с вятърните перки на ново-мутро-богаташите бе, колега...