Десетте златни правила за шофиране през зимата

Е-асистентите и качествените гуми не винаги могат да помогнат
Обновена: 27 ное 2017 13:52 | 27 ное 2017 12:15, Красимир Ангелов
16
Десетте златни правила за шофиране през зимата
Снимка: AutoMedia.bg

Съвременните автомобили понякога провокират отпускане от страна на шофьора, който се доверява изцяло на електронните асистенти. Само че нито най-модерните системи за безопасност, нито добрите гуми, нито задвижването на четирите колела са всемогъщи през най-тежщия период на годината – зимата.

AutoMedia.bg събра за вас 10 златни съвета, които могат да спестят много неприятности на шофьорите през следващите няколко зимни месеца. Ето ги и тях:

1. Основното правило, което пренебрегват много водачи, е че през зимата трява да се промени стилът на шофиране. Трябва да се действа по-внимателно – плавно и деликатно, тъй като ледът под гумите не търпи резки маневри. Така например обличането на обемни дрехи и на обувки с дебели подметки не е за препоръчване, тъй като те пречат на управлението на автомобила.

2. За да се избегне буксуване при тръгване върху ледено покритие, е нужно внимателно натискане на педела на газта. "Скачането" върху него почти сигурно ще навлече проблеми. Нужно е също е да се следи внимателно за ъгъла на завиване на колелата – те трябва да сочат направо.

3. През зимата водачът винаги трябва да бъде с един ход напред, тоест да предугажда и съответно да изпреварва събитията на пътя. Това означава да следи не само за случващото се пред него, но и за останалите автомобили в близост. Увеличената дистанция от предното превозно средство е задължителна. Основно правило е "гледаш, не където отиващ, а там, където искаш до отидеш". Това означава, че следиш не за влизането в завой, а за излизането от него. И не за препятствието на пътя, а за неговото преодоляване.

4. Как да разберем какво е покритието под колелата, за да бъдем наясно с поведението на автомобила? Ако няма никой друг на пътя, може на няколко пъти да се натиснат спирачките. Вибрациите на ABS-системата ще предупредят шофьора дали пътят е хлъзгав.

5. Ако автомобилът занесе, в никакъв случай не бива рязко да се маха крака от газта или да се натиска спирачката. За да се компенсира занасянето, трябва бързо да се обърне волана, след което да се върне в изходно положение.

6. При хлъзгава настилка винаги се опитвайте да насочвате колелата там, където сцеплението с пътя е най-добро в дадения момент. Петната от чист асфалт, снежните островчета и старият лед позволяват на гумите по-добро сцепление с пътя и често стабилизират колата, когато тя започне да поднася.

7. При покрит със сняг път е най-добре да се придържаме към коловозите, образувани от преминали преди това автомобили. Ако по една или друга причина това е невъзможно, трябва да се държи здраво волана, за да не се позвоява на автомобила да се "разхожда" в различни посоки.

8. Дори най-полезните знания, усвоени на теортия, няма да помогнат в екстремна ситуация. Затова е добре тези движения да бъдат отработени по-рано. Хубаво е да се "тренира" на празно място, където няма други автомобили. За да се научи един шофьор да се справя с леда и снега през зимата, основното е той да не се страхува от тях.

9. Не забравяйте да подготвите колата си за зимата. Освен стандартните процедури (смяна на антифриз и слагане на зимни гуми) е желателно да се направи обработка на каросерията, на уплътнителите на вратите и ключалките. Не е излишна и смяна на филтъра в салона, тъй като заради лошата циркулация на въздуха прозорците се изпотяват по-бързо. Задължителна е и смяна на чистачките – ако те са износени, по-добре не излизайте на пътя.

10. Последно, но не и най-маловажно – зимните гуми. Техният протектор трябва да има дълбочина от минимум 4 мм, но дори той не е гаранция за безаавирийно придвижване. Гумите имат свойството да остаряват и да губят еластичност. Затова е нужно старите гуми да бъдат заменени с нови.

Още новини от света на автомобилите четете в AutoMedia.bg


16
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
0
 
0
 
! Отговори
Правило № 1 преди 1 година
Кормило за компютър и подходящ монитор.
14
9
 
5
 
! Отговори
Девил преди 1 година
Добре, че е на власт господин Борисов, че пътищата да се поддържат в добро състояние. Да му даде господ още дълги години управление!
13
6
 
1
 
! Отговори
Михаил преди 1 година
Автора чужд или собствен опит споделя
12
5
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
"Нужно е също е да се следи внимателно за ъгъла на завиване на колелата – те трябва да сочат направо."

Извинете, на какви наркотици сте? :)
11
0
 
12
 
! Отговори
Az преди 1 година
Така е - тук са дадени добри съвети, но пак се намира някой, дето се мисли за по-умен, дето повече разбира.
Иначе до Номер 5 - по принцип е по-добре да се кара на висока предавка, а не на ниска, поради по-малата вероятност колелата да избуксуват (или да се приплъзнат при отнемане на газта).
10
0
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Целта на състезателите в участаците е да стигнат първи.Целта на Шофьорите от точка А до точка Б е да стигнат без инциденти.И добрият шофьор е не този който може да кара бързо,а този който може да спре бързо.
9
5
 
23
 
! Отговори
До шматка преди 1 година
За твоята неизмерима любов към управляващата ни престъпна Кратуна ти набивам минус където те видя, независимо какво си писал!
8
1
 
19
 
! Отговори
Flame преди 1 година
Румене .. съветите по-горе са дадени от журналист а не от Агенцията по пътищата .. не чакай журналисти да ти почистват пътното платно ( но виж почистването на тротоара пред дома ти е твоя грижа. )
7
15
 
17
 
! Отговори
zeus преди 1 година
До Анонимен 5
Пълни глупости, ако си с предно предаване и рязко пуснеш газта, особено на ниска предавка, предните гуми веднага губят сцепление и отиваш където е рекъл Господ. При поднасяне газта не се променя, работи се с волана. Връщането на газта може да работи при автомобили със задно предаване при определени условия.
6
10
 
20
 
! Отговори
шматка преди 1 година
Румене света не се върти около теб.Хората ти дават съвети как да шофираш безопасно въпреки властите а пътищата ще бъдат чисти когато първо си изчистим тротоарите пред входовете.
5
6
 
59
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Когато пътя е хлъзгав се кара на ниска предавка например 3 -та. Скороста не трябва да надвишава 60 км. Когато усетите че колата се подхлъзва не пипайте спирачката а само отпуснете педала на газта при това положение ако сте на 3-та предавка и с 60 км. моентално колата ще спре да занася и скороста ще падне което ще ви осигури контрола над автомобила. Никога на хлъзгав и мокър път не се правете на състезател защото ще свършите или в болницата или в гробищата!
4
6
 
16
 
! Отговори
Авторче преди 1 година
"Боксувам"?! Какво е това :))
3
3
 
23
 
! Отговори
Шофьора преди 1 година
трябва бързо да се обърне волана, след което да се върне в изходно положение
----------------

Страхотно обяснение, благодаря!
2
0
 
63
 
! Отговори
zeus преди 1 година
Като цяло правилни съвети, най-важното е да се кара плавно, внимателно и с мисъл. Който не се чувства сигурен или колата му не е подготвена по-добре да не шофира при тежки условия.
1
27
 
55
 
! Отговори
Румен преди 1 година
Точно така!
Много хубави съвети!
Обаче колите не ги караме по пистите на Пампорово,а на пътя.
Чистете пътя,не ни учете как да караме на сняг и лед,глупации такива!