Колко ток ще харчи камион на Tesla? Колкото 4 000 домакинства

Данните са според проучване на енергиен консултант в Европа
30 ное 2017 22:50, Красимир Ангелов
98
Колко ток ще харчи камион на Tesla? Колкото 4 000 домакинства
Снимка:Tesla

Наскоро представеният електрически влекач на Tesla, чийто подобрена модификация ще може да изминава около 800 км с едно зареждане, ще се нуждае от електричество, колкото за 4 000 домакинства.

Според изследването на Aurora Energy Research, публикувано от Financial Times, 30-минутно зареждане, което ще осигурява около 650 км. пробег, възлиза на 1600 кВт. Така новите специални зарядни станции Megacharger ще трябва да осигурят 10 пъти повече количество заряд, в сравнение с обикновената система на Tesla.

Информацията бе представена от Джон Федерсън, директор на проучващата компания, по време на конференция миналата седмица в Лондон. Тогава Федерсън сподели, че е нужен по-задълбочен дебат относно развитието не само на електрическите превозни средства, но и на електропреносната мрежа. Според други експерти пък, зареждането на влекач за половин час изисква технология, която все още не съществува.

Засега от Tesla отказват коментар по темата. В предишни изявления основателят на компанията Илън Мъск бе посочил, че Megacharger ще използва соларен панел за зареждане. От друга страна, голяма част от системата за зареждане на Tesla частично се захранва от възобновяема енергия, а към момента производителят тества и специални акумулаторни батерии.

Изцяло електрическият камион ще се появи на пазара през 2019 г. Смята се, че дотогава компанията на Мъск ще е стартирала инсталирането на Megacharger системата.

Още новини от света на автомобилите четете в AutoMedia.bg
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


98
Още по темата: teslaелектрически влекач
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
54
4
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Емоцията с електроколите ще се изчезне, след като се разбере, колко ток ще е необходимо за, примерно 2 милиона коли. Още една АЕЦ за да бъдат заредени за една нощ!!! Преди да се въвеждат всякакви забрани и ограничения да се мисли, а не да се говори наизуст! А самото производство на батериите замърсява много повече от работата на ДВГ. Петрола ще играе важна роля още много години!!
53
9
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Стига плюхте всичко бе, пр0стаци!Хората мислят и откриват с ума си всичко, което вие използвате! Всичко е трудно и отнема време, но в крайна сметка го постигат.А българина само дреме и намира косури!
52
0
 
3
 
! Отговори
Голям прос преди 6 години
Какво се трепете, бе? Задачата може да не е с правилно условие
51
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
За половин час щял да зарежда 800 киловатчаса... 10 киловолта, може би. Тогава електроизолацията на колата ще тежи повече от батерията ;)))))-При положение, че с батерия от 100 киловатчаса тесла 3(примерно) изминава 700 км, то за камиона можем да предположим, че за същото разстояние ще му е нужно ПОНЕ 800 киловатчаса. А да ги закараш до кола или камион за половин час си изисква такава инфраструктура, че цялата работа се обезсмисля. Желая им успех, защото и аз печеля, но едва ли...
50
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Спецовете, дето са ЗА тоя камион, биха ли ми сметнали колко трябва да е дебел кабела, който ще пуска 1600 киловата на 220 волта? Защото това е зарядната мощност , нужна на зарядното. ХИНТ: на квадрат - киловат ;)Ако е 600 волта става 3 киловата на квадрат. Тоест, кабела пак е 1600/3=533 кв.мм Някой да е виждал случайно 533 квадрата кабел? Аз от 35 години гледам тоци и още не съм и чувал за такъв, а камоли да видя кабел с РАДИУС на ЕДНОТО жило 13 санта ;))))----
49
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
800 киловатчаса по 0.70 лева(ветрен или слънчев ток, нали сме с екотранспорт, няма да го правим от въглища или от атом). Та:800х0.70=560 лева. 560 лева за 650 километра=0,86 лв/километър--> 86лв/100км.Дизел 2 лева/литър разход 35/100 --> 70лв/100км.Добавяш цената на 1 електроцентрала и персонала и за всеки 500 камиона + десетократно увеличение на цената на електропреносната мрежа и става...
48
2
 
11
 
! Отговори
Пепо преди 6 години
Не разбирам колко трябва да са дебели кабелите за такова зареждане, или каква мини електроцентрала трябва, но знам, че кола, камион, мотор- всичко това, произведено в Америка е пълен провал. Отворят ли пазара , икономиката им ще се срине под нулата!!
47
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Статията предполага, че за 30 минути се зареждат 1.6 мегавата, тоест 800 киловатчаса влизат в акумулатора. И с тях се изминават 600 километра - нормален дневен преход за ТИР. А ако преминава през Шипченския проход натоварен, разстоянието се съкращава 2 пъти поне. Тоест, ако имам транспортна фирма с 400 камиона за локални превози ми трябва малка електроцентрала. А за кабелите на зарядните ще ми трябва капацитета на най - голямата медна мина в България за половин година. Евтино излиза...
46
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
10 пъти по - голям заряд означават 10 пъти по - дебели кабели. Значи, ако имам транспортна фирма с 200 камиона ще ми трябва собствена централа ;)Диверсификацията на енергоносителите в транспортната система няма алтернатива, освен ако е базирана на въглеводороди. Няма нужда да се преекспонира проблема с батериите, при положение, че има още 20 - 30 технологично и финансово нерешени ощше проблеми.
45
2
 
6
 
! Отговори
Anon преди 6 години
Хаха. Сега погледнах. Капацитета на батерията не е известен. Пробега е 750км с едно зареждане. Пак някой сине изсмуквал нещо от пръстите...
44
2
 
5
 
! Отговори
Anon преди 6 години
Сгреших. $2.60 за 3.7 литра. 260 литра са 70 галона х 2.60 = $182 което е по- евтино от разхода на електричката. Статията трябва да е сбъркана... ;)
43
4
 
4
 
! Отговори
Anon преди 6 години
Не е така сметката... едно зареждане на 1600квт батерия струва $350. С нея камиона минава 650км... един нормален дизелов влекач минава 10км с 4 литра нафта- 260 литра за 650км. Нафтата в Щатите е $2.60 на галон примерно. $2.60х260= $680. Почти двойно. Добави и липса на консумативи- масло/ накладки (електричката спира предимно с мотора ако не трябва внезапно) и.... така...
42
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Дявол на магаре! 54 цента на километър
41
1
 
0
 
! Отговори
Anon преди 6 години
Тесла продава КВТ за 22 цента на стоянките си за зареждане в Щатите.... смятайте...
40
0
 
1
 
! Отговори
До 40 преди 6 години
Няма значение, живи и здрави, лека!
39
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Извинявай братле,не съм карал камион.Може би си прав.Имах предвид изчисленията с домакинства.Много е тъпо.И неграмотно.
38
1
 
0
 
! Отговори
До 37 преди 6 години
Аз няма проблем да си отида на село Мише, правя го винаги когато имам възможност. Но да обяснявам на *** ми е трудно!
37
0
 
0
 
! Отговори
До 35 преди 6 години
Аз нищо намеря, в статията пише че ае равнява на 4000 домакинства. Аз просто се опитвам да направя правилното сравнение, ако приемем че. Средноаретмитично едно домакинство потребление 1 кв електроенергия за вдин час(т.е.24 кв/ч на ден) то статията е написана правилно!
36
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Или за сто километра, ако товате обърква.Или за да си идеш до село.Може би това щете ориентира най добре.
35
1
 
2
 
! Отговори
До 30 преди 6 години
160$ за 650 км са 272 Лева за 650 км!272 лева са приблизително 136 литра за 650 км, което е приблизително 20 литра на сто километра!!!Дали е много този разход за камион??? И дали идва скъпичко???