Каним автобранша на Европа в индустриалните ни зони

България е ключов играч в автоиндустрията, смятат в сектора
19 мар 2018 13:52,
25
Каним автобранша на Европа в индустриалните ни зони
Снимка: НКИЗ

България предлага на автомобилния бранш на Европа да инвестира в българските държавни индустриални зони. Предложението е било отправено пред водещи представители на сектора по време на  второто издание  Automotive Leaders Summit Europe във Виена миналата седмица.

Форумът се проведе с партньорството на "Национална компания индустриални зони" и Automotive Cluster Bulgaria и в него участваха мениджъри на някои от най-големите компании в автомобилния сектор. Участници в лидерската среща посочили България като ключов играч в производството на компоненти за автоиндустрията.

Позитивната динамика на глобалната икономика, рискът от протекционистични мерки, налагани от трети страни, както и навлизането на информационните технологии са основните фактори, които ще влияят на развитието на сектора у нас, обяснил пред форума зам.-министърът на икономиката Лъчезар Борисов.

Още по темата

В рамките на събитието са били проведени индивидуални срещи с водещи компании за обсъждане на конкретни възможности за бизнес и инвестиции в България. Българската делегация е обсъдила с представители на LKW Walter и Robert Bosch AG потенциала на България в сферата на логистиката и транспорта, както и изграждането на R&D центрове за автомобилната индустрия.

От LKW Walter вече работят по изграждането на интермодални терминали в България във Видин, а при успех, ще разширят проекта в други градове, съобщиха от НКИЗ.

Изпълнителният директор на "Национална компания индустриални зони" Антоанета Барес предложила и конкретни възможности за изграждането на интермодални терминали на подходящи терени в Икономическа зона София-Божурище и в "Свободна зона Свиленград". Според Барес изграждането на подобни терминали на територията на индустриалните зони или в близост до тях би било изключително подходящо с оглед на възможността за създаването на вериги от доставчици от автомобилния сектор, които да са си взаимополезни.

В държавните индустриални зони вече оперират или предстои скоро да започнат работа водещи световни производители от автоиндустрията, в ход са и мащабни логистични проекти, които гарантират реални потребители на бъдещи интермодални терминали, информираха още от държавната компания.

Автомобилният сектор в България бележи положителен тренд – около 170 компании, произвеждащи части и системи за основните автомобилни производители, създават 4% от БВП и генерират заетост за над 40 000 души, съобщиха още от НКИЗ.

Проекти на стойност 800 млн. лв., създаващи близо 13 000 работни места, са сертифицирани по Закона за насърчаване на инвестициите и подкрепени от Министерството на икономиката.

Автомобилният сектор в България бележи положителен тренд – около 170 компании, произвеждащи части и системи за основните автомобилни производители, създават 4% от БВП и генерират заетост за над 40 000 души, съобщиха още от НКИЗ.

Проекти на стойност 800 млн. лв., създаващи близо 13 000 работни места, са сертифицирани по Закона за насърчаване на инвестициите и подкрепени от Министерството на икономиката.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


25
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
3
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Никой не ще да идва в рая на Бойчето!Що така бе братя?Да не би да има корупция а ?Бойчо каза че няма а има само усещане!Защо не инвестирате а бягате като Чез Еон и т.н.Май само го лъжете Бойчето и за Шенген и за еврото не е хубаво така!
2
6
 
19
 
! Отговори
943849865 преди 6 години
Не съм чел статията, а само заглавието. Искам да Ви кажа едно - в момента бизнеса в България НЕ МОЖЕ да се справи с проблема "липса на кадри". Дори и да извадиш добри пари, пак на интервютата идват ***. Накъде още фирми, които след като направят проучване ще разберат, че всеки четвърти работник тук е *** без образование, а при остналите образованието е на сравнително ниско ниво? Разберете, че тук вече няма хора за екплоатиране. Просто няма хора, а още по-малко кадърни хора.
1
0
 
22
 
! Отговори
SA преди 6 години
Стига с тия ключови неща бе-за нищо не ставаме,а все сме ключови,я за полуострова,я за нещо друго!!А беднотията и анархията тресат яко!!