Краят на дизела наближава? Българинът все още го харесва!

Само на 3 пазара в Европа колите с такова гориво са по-популярни
133
Краят на дизела наближава? Българинът все още го харесва!
Снимка: Reuters

Продажбите на дизелови двигатели в Европа продължават да падат, като през първото тримесечие на 2018 г. разликата със същия период на 2017 г. е 17%.

Според експерти, дизеловият икономически модел е напълно изчерпан и отстъпва място на електрическия и хибриден транспорт. Какво обаче показва стастистиката?

Изследване на френската маркетингова агенция AAA Data показва, че през периода 1999-2007 г. броят на продадените дизелови коли в Европа расте стабилно. Максималният резултат е постигнат през 2011 г., когато 55,7% от продадените на континента нови автомобили са били дизелови. След това идва спад, който според експертите се дължи на активното развитие на хибридите и електромобилите.

Особено показателни за това са резултатите в Норвегия, където екологияга е от ключово значение. Докато дизелите все още имат статут на "зелени" мотори, техният брой стабилно расте. През 2000 г. в Норвегия колите с този тип гориво са под 10%, но през 2007 г. достигат 74,7%. С развитието на пазара на още по-екологичните хибриди и електромобили популярността на дизелите рязко спада и в момента е един от най-ниските в Европа – 22,7%. А електромобилите вече са над 50%.

Последните данни обаче не сочат категорична връзка между увеличаване на продажбите на електрически модели и хибриди и спадането на търсенето на дизели. За първите 3 месеца на 2018 г. най-сериозен ръст записват бензиновите модели – с 300 000 до 2,3 млн. бройки, което е 55,5% от пазара. При дизела продажбите за същия период са 1,5 млн. бройки (39,7% от пазара, спад със 17%).

Само на три пазара в Европа дизелите продължават да са по-популярни, като един от тях е българският. У нас за първото тримесечие са продадени 4810 нови дизелови коли срещу 4546 бензинови. Другите два са Италия, където разликата е почти два пъти – 316 317 дизел срещу 189 768 бензин, и Португалия – 34 138 дизела срещу 25 314 бензин.

Що се касае до резултатите на автомобили с електрическо задвижване (електромобили и плъг-ин хириди), техният общ брой за първото тримесечие е 271 122. Това е едва 6,5% от пазара, като най-малко е търсенето в Словакия, Словения и България. Според статистиката на AAA Data у нас са продадени общо 55 такива коли.

Още новини от света на автомобилите четете в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


133
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
25
23
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 19Половината държава е с Lenovo и нещо подобно. В скандинавия, дори не знаят, че има и телефони леново. А последен модел лаптоп - ми HP имат за по 600 лева. Все още трябва да видя, в софийска библиотека, да ми икзарат макбуците и XPSте, дето струват по 4000 лева. И таблетите за деца, са разни за по 100 лева, не iPad Pro за 2 бона. Сега, ако 1500 лева, спестени от тези неща, щяа д ами опраявят живот,щеше да е добре, ама не точно ...
24
12
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
защо у БГ-то дизелът е любим? Защото масово се ползва крадено гориво, нафта! Няма да се лъжем я!
23
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 8Аз бих си взел, дори и зареждането да отнема повече, стига да става на сегашните цени. В смисъл, ако излиза по 15 лева, да мина 1000 километра, ще се примиря с това, да си зареждам колата през ноща,л па аз така и така, повече от 500 км за един ден никога не съм миналва, с изключение на летене със самолет, но това не се брои.
22
10
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не само българинът, а и поне половината от другата Европа го харесва. Проблем?
21
11
 
12
 
! Отговори
МНЕНИЕ преди 5 години
По времето на СОЦА и Бай Тошо нямаше Дизел Леки Автомобили . След това се чудех - абе соца казваше че дизелите са гадни , а Демокрацията казваше че са перфектни и са Бъдещето на Европа . Сега какво става ???Съвет - България се напълни с трошки дизел , всяка къша стана борса . Не се лъжете да ги плащате повече от 1000 лева - дори Мерцедес , Ауди и Тойота .Няма значение коя година са - те са *пътници*.
20
0
 
58
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Края на дизела изобщо не наближава.Просто се преразпределя по браншове.Защото един вид транспорт използва само дизелови горива.Друг използва само керосин.Ама всичките излизат само от едно място.За да има мазут за корабите, керосин за самолетите, газьол за камионите и малки кораби някой трябва да консумира бензина .Иначе трябва да се изхвърля.За това леките автомобили ще се карат на бензин и газ евентуално.Всички горива са процентно съдържание в петрола.И това трябва да се разпредели.
19
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Просот следете цените и всичко е кристално ясно.Ако излиза по-евтино на безнин в дадена година, то бензина е водещ. Ако е дизел, то дизелът взима предимство.
18
18
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Бедни и скромни, а с последен модел мобилни телефони, лаптопи, таблети за децата и интернет - как става този номер? А за колите - като вървя пеша винаги знам коя е дизел по противния монотонен звук и гадния мирис, който оставя, всички и най-новите миришат неприятно спрямо бензиновите.
17
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Загледал съм един японски хибрид, дето харчел 3л бензин/100 км градско.
16
4
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 14Ти сега хвалиш ли се или да. Какви проблеми да имаш с нова кола на 2 километра?! То оставаше и да имаш, а и да имаш щеше да разправяш колко бързо и безплатно са ти го оправили в гсранция :))) Ние скромните българи в България масово караме стари дизели, без гаранция...и само който е карал такъв може да каже каква е мъка като се стигне до сервиз.
15
5
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Мисля да мина на новите бензинови турбо мотори1.4 125 коня , 1.4 150 коня или нещо подобно
14
12
 
23
 
! Отговори
една преди 5 години
Преди година си поръчах поледен модел кола, немска, няма да уточнявам марка. Чаках я 5 месеца да я произведат и доставят. Дизел. Взех я на 2 км, доставка от завода. Преди карах бензинова. Честно казано, почти не виждам разлика и нямам никакви оплаквания. Карам я всеки ден, зареждам изключително рядко. И проблема не е в стойността на горивото, а в това, че ми се налага рядко да губя време на бензиностанцията - едно от най-омразните неща в ежедневието. Страна: Швейцария.
13
5
 
14
 
! Отговори
Disel power преди 5 години
Евала Жо! Само им обяснявай по-елементарно! Не забравяй, че тук мнозинството е набалбукано с реминисценции от преди 30 години!
12
5
 
30
 
! Отговори
srw преди 5 години
сега всички "развити" икономики ще забранят дизелите и още 20 години ще има да си изхвърлят *** в БГ и останалия от третия свят, да се тровим ние. Това е разбрането на западняците за екология: на тях да им е чисто и изгодно, а бедните да го д****
11
6
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
От 6 г имам стар дизел и не съм пипал нищо по мотора. Олимпиада без единият кръг.
10
13
 
37
 
! Отговори
Жо преди 5 години
СЪВРЕМЕННИТЕ ДИЗЕЛИ нямат много общо със старите "пърдялници" с горивонагнетателните помпи /ГНП/.При съвременните дизели впръскването на горивото се командва от компютър, който преди горна мъртва точка /ГМТ/ прави 3 до 5 поредни впръсквания на гориво в цилиндъра. По този начин се постига максимално добро изгаряне на горивото и вече ги няма черните пушеци от ауспуха.
9
6
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Я сакам да карам на свинска мас
8
9
 
54
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ще си купя електричка!Но не по-рано от момента в който с едно зареждане мога да мина 1000 км, и това зареждане да ми отнема не повече от пет минути! Както при дизела...
7
15
 
51
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Като човек, който кара дизел мога да кажа...следващата ми кола определено няма да е дизел.Каквото икономисаш от гориво го даваш по три за безумни ремонти по сервизите.Преди години дизелите може и да бяха вечни, но сега са пълни ***, най вече заради системите за екология, които са сърашно ненадежни.
6
8
 
71
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Западняка купува дизел, за да му се откара здраво! После нашенецът го купува "нов внос", на минимум 300 хил.км, ако има късмет. По-често става дума за 400-500 хил.км пробег. И си прави неверни изводи. Естествено грешни! Айде купете си един нов дизел, от магазина, на 10-15 километра пробег, па тогава давайте оценка на дизела.