Екотаксата за стари коли скача на 310 лв., за новите – намаление

Министерството обмисля такси и за МПС-та, които досега са нямали
Обновена: 21 май 2018 07:52 | 21 май 2018 07:10, Анисия Иванова
87
Екотаксата за стари коли скача на 310 лв., за новите – намаление
Архив: Булфото

Екотаксата за коли, които са над 10 г., която се плаща еднократно при първа регистрация, се увеличава с 43 лв. и от сегашните 267 става 310 лв. Плаща се само за леки, лекотоварни коли под 3,5 тона и автомобили с висока проходимост. Това показват приложенията към пакет от документи, които Министерството на околната среда и водите пусна за обществено обсъждане.

Ако возилото е между 5 и 10 години, таксата от сегашните 253 става 290 лв. За колите под 5-годишна възраст има намаление – от 200 на 194 лв., а за новите – от 146 на 125 лв.

Ведомството на министър Нено Димов възнамерява да сложи продуктови такси и за други категории МПС, за които досега е нямало. Например за микробуси с над 8 места и за товарни коли до 12 тона се въвежда такса. За новите ще е 625 лв. и се увеличава с възрастта на возилото, за да стигне 1550 лв. за тези над 10 години.

Още по-големи са за тирове, като в мотивите е посочено, че са най-големите замърсители, а досега не са били обхванати от системата на продуктовите такси. Чисто нов автобус и камион над 12 тона ще може да се регистрират за 938 лв., а такъв над 10 години – срещу 2325 лв.

При хибридните коли, които се движат с ток или с бензин и дизел, таксата започва от 100 лв. за новите и стига до 255 лв. за най-старите. Електромобилите ще плащат 102 лв. независимо от това кога са произведени, но тази такса се въвежда от 1 януари 2022 г., т.е. засега те са освободени от нея. Останалите промени влизат в сила от 1 януари 2019 г., съобщава "24 часа".

В пакета от документи се предвиждат също нови по-строги правила за рециклирането на излезли от употреба гуми и масла, които засягат пунктовете с лиценз да ги оползотворяват.


87
Още от
Напиши коментар Коментари
78
5
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
МНОГО Е НИСКА ТАЗИ ЕКОТАКСА.
НЯМА ЗА ИМА ВЪЗПИРАЩ ЕФЕКТ. БУЛГАРО ПАК ЩЕ КУПУВА ТРОШКИ, СЕГА И НЕМСКИ БРАКУВАНИ ДИЗЕЛИ.
77
1
 
4
 
! Отговори
хм2 преди 2 месеца
Ама как го измислиха уро ди те, да се казва ЕКО такса. Евала! 1ст. не влиза за нещо ЕКО а директно в джоба на частните 2 фирми.
76
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Ха ха ха бедняка пак *** ! От къде да вземе пари за нов автомобил ? С този закон се дава право да се увеличават кражбите, изнудванията, шмекериите, дава се възможност да се укриват данъци, да се увеличава ръстът на сивата икономика.....така е когато в една държава управляват бандити и престъпници от БКП под формата на свои клонинги като ГЕРБ,ДПС,Атака,БСП, Патриотични сили и т.н.
75
1
 
5
 
! Отговори
НОвите са ОПАСНИ преди 2 месеца
Само автомобилите на газ са ЕКО..
Новите автомобилиз аради високовредни радиоактивни фарове са НЕДОПУСТИМИ За ДВИЖЕНИЕ.Увреждат тежко Земята и въздуха завинаги..НАркомани на власт в Брюксел чрез техи съучастници в София и другаде прецакаха тежко ЕВропа и Азия с нови високовредни скенери бели радиоактивни вкл лед,ксенон,ласер и халоген.
Милиарди кубически километри въздух за увредени трайно..чрез включени фарове денем управляващите доказаха че не са НОРМАЛНИ.Увреждат денем с фарове против мъгла
74
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
пак под предлог че е за нещо добро ви се бърка в джоба.а парите даже не постъпват в бюджета а се дават на определени фирми които и без тях печелят от рециклирането на автомобилите.
73
1
 
5
 
! Отговори
До ониятам преди 2 месеца
А ти ако трябва да платиш примерно 20 лева паркинг на ден до работата, щот' вече не дават на тротоара, кое ще избереш - градски или колата?
72
0
 
6
 
! Отговори
ониятам преди 2 месеца
До Анонимен

А когато с градския транспорт пътуваш до работа и се налага да смениш повече от 1 автобус, и пътуваш 1 час и 30 мин, а с лек автомобил 20-25 мин ти какво би избрал ? Градски транспорт?
71
1
 
5
 
! Отговори
резултат преди 2 месеца
Единствено 40 лв на регистрирана кола повече в бюджета. Ако някой смята, че с това ще се ограничи вноса на стари коли или нещо друго- въобще не си струва да се напъва.
70
0
 
4
 
! Отговори
Я па я...! преди 2 месеца
До До 64 66 Да те поправя. Еко таксата е за влязъл в употреба автомобил а не за излязъл.
69
0
 
5
 
! Отговори
Обективен преди 2 месеца
Тъй като едни без да знаят почти нищо по въпроса, коментират "истини от последна инстанция", май ще трябва да им поясня. Тази такса няма никакво отношение към замърсяването от автомобила докато е в движение, както си мислите. Второ, в България има данък МПС, който е данък собственост, но и в който е вкарана и политиката на държавата по отношение на колите. Насърчава се закупуването на коли до 100 к.с. и за тях има отстъпки в Данък МПС, което води до почти еднакъв данък за нови и по-стари коли.
68
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Този данък(такса) няма нищо общо с възрастта на колата или с вида на двигателя й?
ГЕРБ пак са пуснали Калинките си да ни обират.
67
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Такса за някаква бъдещо действие след предаването на автомобила за скраб, което може и да не се извърши в България. Само мутри може да измислят такава такса.
66
1
 
1
 
! Отговори
До 64 преди 2 месеца
Това, с което си съгласен е примерно и като таксата за регистрация на автомобила ти, да влезе в цената на горивата по непонятен за мен начин, точно както и тази такса. Нищо общо няма между такса свързана с излязъл от употреба автомобил, с горивата.
65
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Тази такса служи единсвено, за да се приберат едни пари от фирми приближени на ГЕРБ и срещу които пари получаваш една хартийка, че си платил този данък, за да си регистрираш колата. Парите ти след това потъват в джобовете на мафията, а всички занят, че мафията винаги не се съобразява с екологията. Ако изобщо има такава такса, то тя би трябвало да се плаща когато си предаваш колата за скраб,нали уж за това е таксата. Някои без да знаят за какво е тази такса искат да се включи в цената на горивата
64
0
 
9
 
! Отговори
до3 преди 2 месеца
Панов те пита нещо...и аз чрез него..
До 3 Анонимен
Ти къде точно на запад живееш, та пишеш глупости?
Искаш ли да ти покажа колко точно са данъците на нова и на стара кола? И изискванията за Тюв? Ще ти споделя за мойта 17-годишна баба - данък 94Е/година, застраховка 35Е/месец. Тюв го мина веднага, защото отговаря напълно на изискванията, които са били по време на производството и. Има и зелен стикер Е4. За сведение, ако пазаруваш за седмица, харчиш повече пари в магазина. Толкова за мита с огромните данъци на Запад. Колата не е лукс
63
1
 
5
 
! Отговори
Така е преди 2 месеца
До Анонимен 58 Браво приятел. Един наистина правдив коментар. Всички такси в акциза на горивото и това е .Просто и справедливо.
62
0
 
6
 
! Отговори
Да добавя преди 2 месеца
До Анонимен 48 Как няма да решат нищо? Капка по капка , вир става. Това е целта , да си приберат едни пари. А за екологията , майната и .
61
0
 
8
 
! Отговори
Питам преди 2 месеца
Значи увеличението е с 43 лв., а намалението само с 6 лв. Що така бе Мунчо? Що не го направихте еднакво? Гад. ове.
60
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
как се пъне народа долу в коментарите, все едно има нещо ново...
взимат с 43лв повече за измислената еко такса, която е еднократно, ако си купя кола на 20 години и я платя, то мога да си карам колата и 10 години още без катализатор или да не си я карам и 10 години да я държа пред блока => няма разлика! 15% нагоре за еднократна такса.

това се прави само за пари, за нищо друго. Като взимаш кола за 2000 примерно точно тези 300лв те спъват...
59
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Файда, като се плащата в пъти по-високи данъци за нови коли, че един път ще се плати повече за стара.