Арестуваха главния изпълнителен директор на Ауди

Задържането на Руперт Щадлер е във връзка с Дизелгейт
18 юни 2018 15:00, Елка Василева
26
Арестуваха главния изпълнителен директор на Ауди
Руперт Щадлер. Снимка: архив, Reuters

Главният изпълнителен директор на Ауди Руперт Щадлер е арестуван в Германия във връзка с дизелгейт, съобщи в."Зюддойче цайтунг", цитиран от световните агенции.

Шефът на луксозната марка на Фолксваген е бил задържан заради манипулациите с показанията за отделяните газове от дизелови коли на групата, потвърди Фолксваген.

Германската прокуратура заведе дело срещу Щадлер миналата седмица по обвинени в измама и подвеждаща реклама във връзка с манипулираните тестови данни за отделени вредни газове при дизеловите автомобили на луксозното подразделение на Фолксваген.

Близо три години след като Фолксваген призна, че е манипулирал данните от тестовете за отделени вредни газове, мюнхенската прокуратура обяви, че сега разследва 20 души и че е претърсила апартамента на Щадлер и на друг член на управителния съвет.

Новината се появи, след като германското издание "Билд ам зонтаг" съобщи, че при близо един милион автомобила Даймлер са открити незаконните устройства за манипулиране на данните от тестовете. Това показва как последиците от скандала дизелгейт продължават да преследва автомобилния сектор.

От 30 май председателят на управителния съвет на Ауди Щадлер и още един член на управителния съвет са обвиняеми, съобщи мюнхенската прокуратура.

Разследването може да предизвика управленска криза в Ауди и в компанията майка Фолксваген, където Щадлер бе повишен през април до ръководител на продажбите на групата.

Мюнхенската прокуратура обясни, че двамата заподозрени са разследвани по подозрение в измами и подвеждаща реклама и за предполагаемата им роля в пласирането на колите с манипулиращи устройства на европейския пазар.

Щадлер е подложен на критики още откакто Ауди призна, че е използвал манипулиращия софтуер през ноември 2015 година, два месеца след Фолксваген, но той се радва на подкрепата на семействата Порше и Пиех, които контролират двете компании.

Според прокуратурата Ауди е продала най-малко 210 000 дизелови коли с манипулиращия софтуер в САЩ и Европа от 2009 година, отбелязва ДПА, цитирана от БТА.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


26
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
16
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А Борисов, Костов и Станишев кога?
15
0
 
2
 
! Отговори
Пич преди 5 години
Бойко кара Тойота брат.
14
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Бушонът изгоря за да спаси по-големите консуматори във веригата.
13
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
всички немци са мошенници и престъпници.понеже не могат да правят коли само мамят. всичко тяхно е гола вода
12
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Бойко Борисов кара самодизелови автомобили оттези марки .
11
1
 
5
 
! Отговори
Сандо преди 5 години
крайно време беше
10
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Споко. Русия, Великобритания и Норвегия добиват природен газ. Пазарния дял на дизела ще се поеме от автомобилите на метан и пропан-бутан.
9
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Дизела започна да умира, още преди да открият тези манипулации, тъй като вече става все по трудно да покриват новите екологични норми и инжинерните способи започнаха да се изчерпват. Но Дизелгейт ускори този процес многократно и сега нафтата ще си тръгне от Европа и Америка доста по-рано от предвиденото.
8
15
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Довчера - чакаха за лади по 10 години...и си ги предаваха по наследство...Сега плюят Ауди и Мерцедес...Няма такива смешници
7
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Като цяло колите са им многократно надценени, японските автомобили са къде по-практични и ефикасни."Имаше тестове на дизели от Honda, Mazda и Mitsubishi. И техните са няколко пъти над нормата в реални условия. Във всчики европейски столици ги забраняват постепенно.
6
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Я ние да си гледаме нашата колибка,германците сами ще се оправят!Що не пишете за Борша че е оправдан и делото е прекратено,демек узаконяване на гепеното!
5
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
всички немски автопроизводители мамят, мерцедес и тях ги хвахана, БМВ също лъжат. Като цяло колите са им многократно надценени, японските автомобили са къде по-практични и ефикасни. Време е за глоби, съд и затвор за виновните, на останалите да им е като обеца на ухото.
4
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Почти всички дизелови автомобили в реални условия превишават нормите на азотен оксид 4 или 5 пъти. Групата WV, Porshe, Audi обаче надвишава 30 - 140 пъти нормите и затова BOSCH им достави специален софтуер, който да им крие мизериите, когато са в тестов режим. Тък като дизела постепенно го забраняват в белите страни, в България ще се напълни с евтини дизеляци, да ни тровят децата.
3
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Audi ne e BMW hybavo e da se znae ... aktiite otidoha ... S8 20k leva smehhhhj
2
1
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Съборят ли автомобилната корупция си тръгва и Меркел- явно нещата са сериозни.
1
3
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А Тиквата и Прасчо КОГА???Това е ВЪПРОСА!!!!!