Рисковете на пътя пред новаците: Дрифт на сухо, дрифт на мокро...

Да караш и на суха повърхност крие опасности, обяснява автопилот
20 юни 2018 08:55, Петя Славова
58

МВР с нова мярка срещу катастрофите на пътя. Вътрешният министър Валентин Радев представи идея, според която всички млади шофьори ще трябва да преминават курс по екстремно шофиране, които ще включва управление на автомобил на лед, мокра настилка, при силен дъжд и други. Ако новите водачи не изкарат курса, то тяхното свидетелство за шофиране ще бъде невалидно.

Още по темата

Според дрифт пилота и рали състезател Ива Русинова шофирането понякога крие доста големи опасности, дори и на суха повърхност.

"Полезно ще бъде ако има курсове за екстремно шофиране. И в момента се провеждат такива, но малко хора се интересуват. Доста от българските шофьори си мислят, че са родени научени и не се впечатляват от подобни неща", категорична е състезателката пред Bulgaria ON AIR.

По думите ѝ доста от шофьорите не знаят как да се държат зад волана при непредвидени ситуации.

"Понякога едно заобикаляне на дупка може да ни коства много. Трябва да избягваме резки движения или да знаем как да отреагираме в следващия момент. Най-опасно става зимата или след дъжд. Лятото често се получава аквапланинг на магистралата. Автомобилът започва да се плъзга по водата и няма сцепление", уточни дрифт пилотът.

Тя е на мнение, че винаги трябва да съобразяваме скоростта ни с пътната настилка.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


58
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
35
2
 
10
 
! Отговори
! преди 5 години
Аквапланинг е недопустимо да има по магистрали!Но както си знаем от нашата родна картинка, как се кърпят на парче пътищата ни, за да се *** повече!
34
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Напълно съм съгласен с 123. Има доста фактори и е изброил главните. Основният е иди0тското каране, несъобразено с обстановката.
33
0
 
11
 
! Отговори
! преди 5 години
Ако и коланите си бяхте сложили!
32
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Аквапланингът на магистралата се дължи ГЛАВНО на шофьорите. Преди седмица в Централна Европа се нахлузих във внезапно връхлетял силен дъжд. Карах с колкото си беше ограничението - 130, намалих веднага (чрез отпускане на газта естествено, не чрез спирачка) плавно до 90-100. В този момент млади иди0ти със спортна кола ме задминават с около 180, след две секунди се нацепват в дълга локва и почват да се въртят пред мен. Разминах се на косъм, главно защото бях намалил и в локвата не давах изобщо газ
31
0
 
8
 
! Отговори
123 преди 5 години
До ДимитърВсъщност аквапланинигът зависи от много неща: 1. Скорост, тук трябва да се има предвиди и факта, че различните гуми реагират различно, някои гуми избутват водата по-зле от други и почват да "плават" по-рано. 2. Дълбочината на водната покривка, колкото повече е водата, толкова по-голям е шансът за аквапланинг. По нашите пътища бързи се натрупва вода на някои места и това е много опасно.3. Тегло. Всъщност ако си на прав участък и си по-тежък е по-добре в тази ситуация.
30
1
 
4
 
! Отговори
боян преди 5 години
а що също така не ги блъскат и в някоя стена, както и да преминават успешно тест за газене на бабички и велосипедисти???тикви, сър
29
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
*ичето не е лошо!
28
3
 
5
 
! Отговори
Димитър преди 5 години
Само да отбележа, че аквапланинга на магистралата не се дължи на шофьорите.
27
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
По-глупаво предложение едва ли може да има на тоя свят.Просто насърчават младите диви селяни да си показват още повече магарията.Към курсът би трябвало да има и задължително размазване на майка с детска количка на пешеходна пътека.Поне с 120 в час километра градско.
26
0
 
6
 
! Отговори
СатаНАТО преди 5 години
Министърът се самодиагностицира, когато заповяда на подчинените си да отидат на работа с пиратски превръзки на окото. Сега само оре дъното за рекорд.
25
1
 
11
 
! Отговори
123 преди 5 години
Тази ми напомни за времето, когато ходех по цяла нощ да се въртя като луд. И девойчета имаше. ащо няма една писта като хората и да ходя да се въртя на спокойствие. Вече не ми се правят простотии по пътищата.
24
1
 
9
 
! Отговори
СатаНАТО преди 5 години
Вътрешният министър е кръгъл ....... Когато условията са лоши, на шофьорите изобщо не бива да им минава през ума да карат екстремно.А не да им създавате фалшиви илюзии, че имат някакви свръхспособности.
23
1
 
11
 
! Отговори
мен преди 5 години
Да бяхте показали и как се слагат колани след като влезнете в автомобила.... А за "обезопасеното" трасе на Булгара да не говорим....
22
1
 
8
 
! Отговори
сс преди 5 години
тази що кара без колан? алооо КАТ самосезирайте се документирано е в чужбина на полигона са и с каски в колите...
21
0
 
14
 
! Отговори
СС преди 5 години
Сега лед този курс новаците съвсем ще си мислят че владеят колата и могат да се правят на шумахери в дъжд сняг, само да не забравят шумахер до каде я докара, макар и със ски...
20
1
 
17
 
! Отговори
Борис преди 5 години
И от кога тези *** вдигащи шум, произвеждащи дим и миризми, се нарекоха пилоти?! Какво смислено има в това, да форсираш двигатели, въртиш гуми и тормозиш хората в радиус километър?! Вредно, безполезно и нагло спрямо околните занимание! Не се кичете със званието Пилот, защото не ставате на пилотите вода да носите!
19
2
 
5
 
! Отговори
семкаджия преди 5 години
Иве, що не слагаш колан, това ли е примерът, който даваш на младите?
18
6
 
5
 
! Отговори
Койчо преди 5 години
Баси яката девойка. На жена си не давам да кара колите ни, само аз или някой шофьор, обаче на тази хубава булка с удоволствие ще й услужа с която кола каже.
17
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Докато няма промяна в мисленето на обитаващите РБ, няма да има промяна в обстановката по пътищата, мезависимо от наказания, обучение и т. н. инициативи. Искам, някой "учен" от БАН да изследва и анализира една дълбока българска черта(не тая отзад), а прословутия БЪЛГАРСКИ БАБАИТЛЪК. УСПЕХ.
16
0
 
11
 
! Отговори
SS преди 5 години
"Понякога едно заобикаляне на дупка може да ни коства много. Трябва да избягваме резки движения или да знаем как да отреагираме в следващия момент. Най-опасно става зимата или след дъжд. Лятото често се получава аквапланинг на магистралата. Автомобилът започва да се плъзга по водата и няма сцепление", уточни дрифт пилотът.ОЩЕ ОТ ПЪРВОТО ИЗРЕЧЕНИЕ И ТИ СТАВА ЯСНО 90% ОТ ПТП ЗАЩО СТАВАТ "ЗАОБИКАЛЯНЕ НА КРАТЕР" ТОВА Е БЪЛГАРИЯ ПОСЛЕ СА ВИ ВИНОВНИ КОЛИ ШОФЬОРИ НЕВКЛЮЧЕНИ ФАРОВЕ, КОЛАНИТЕ ГРАЙФЕРИТ