Новите екотакси: За Golf и Opel – 300 лв.! За стар бус – над 2 бона!

Превозвачи ще обжалват решението на правителството пред съда
Обновена: 12 юли 2018 16:34 | 12 юли 2018 10:45, Вера К. Александрова
311
Новите екотакси: За Golf и Opel – 300 лв.! За стар бус – над 2 бона!
Снимка: архив "Булфото"

Екотаксата на най-често срещаните у нас над 10-годишни автомобили като Volkswagen Golf и Opel Astra ще се увеличи на 300 лева. Това ще се случи след решението на правителството от вчера да промени Наредбата за определяне на реда и размера за заплащане на продуктова такса.

С измененията министрите решиха екотаксата на старите коли да се увеличи с 12-13 на сто, а на новите да поевтинее с 10%.

Таксата за возилата до 5 години се запазва в досегашния размер.

Още по темата

За хибридните автомобили тенденцията е същата, като таксата за новите се намалява с около 20%, а за по-дълго употребяваните се увеличава с 12%. Отпада заплащането за електромобили до края на 2021 г, пише "Монитор".

Новите цени ще окажат съществено въздействие на бизнеса. За нов микробус ще се плаща 625 лева, до 5 години 970 лева, над 5 или 10 години съответно 1450 и 1550 лева.

При тежките камиони и автобуи екотаксата за нови машини ще е 938 лева, до 5 години - 1455 лева, а за над 5 и 10 години сумите скачат съответно на 2175 и 2325 лева.

От бранша се обявиха против решението и го определиха като незаконосъобразно. Представители на превозвачески организации смятат да обжалват нормативния акт пред ВАС. За това потвърди Йордан Арабаджиев от Съюза на международните превозвачи.

Според екоминистерството въведените такси са съобразени с по-голямото въздействие върху околната среда като отпадъци и източници на емисии.

"Като част от комплексните мерки за подобряване качеството на атмосферния въздух те целят ограничаване на вредните емисии от по-мощни МПС двигатели с вътрешно горене, емитиращи по-големи количества вредни изгорели газове, с по-висока средна възраст спрямо леките автомобили с по-голям принос в замърсяването", коментират още в мотивите си от министерството.

Промени в Наредбата за излезлите от употреба моторни превозни средства пък предвиждат излезлите от употреба големи превозни средства - тези за превоз на повече от 8 пътници и за превоз на товари над 3,5 тона - да се оползотворяват на 96% и да се рециклират на 94%.

Любомир Доросиев от Асоциацията на вносители на автомобили коментира пред „Монитор", че не е проблем, че се увеличават екотаксите на употребяваните автомобили, а че не е ясно къде отиват събраните пари. Сметката на асоциацията сочи, че при регистрирани около 255 хил. автомобила у нас годишно би трябвало да има поне 60 млн. лева, докато МОСВ отчита само 3 млн. лв.


311
Още от Коли
АвтоВАЗ не се шегува, представи новия си флагман
Напиши коментар Коментари
22
8
 
32
 
! Отговори
ahahaha преди 1 седмица
Купувайте си нови дизеляци от германия, за да плащате ниска екотакса и да замърсявате 10-кратно повече от 20 г. опел на газ ;) Поредното доказателство какви пълни дебилчовци ни управляват!
21
1
 
33
 
! Отговори
До 8 преди 1 седмица
Не забравяй обаче, че каквато и професия да упражняваш като успял според теб човек, парите за твоите нови коли идват точно от наречените от теб "смотаняци" и "некадърници". Все едно дали даваш кредити, занимаваш се с търговия или имаш някакво предприятие, потребителите са тези хора. Така, че имай уважение към тях. Те те хранят. Парите ти надали са дошли от небето. И не забравяй, че съдбата е интересно нещо. В един момент си самозабравил се, а в друг си от другата страна.
20
2
 
15
 
! Отговори
Мдааа преди 1 седмица
а нещо за презастрояването като основна причина за мръсния въздух? Мммм? Или бичи в Младост сгради докато не остане едно зелено квадратче и после скуби тъпия софиянец дето избира това нещо закмет и онова за премиер.
19
0
 
11
 
! Отговори
хахаха шашш преди 1 седмица
Па то при това положение екотаксата ще повече отколкото струва една астра на 161хил.
18
1
 
34
 
! Отговори
UfO преди 1 седмица
Докато се драчите тука и се делите на бедни - богати, граждани - селяни, тъпи - умни... от последното изречение в статията става ясно, че някъде по веригата изчезват баснословни суми... в случая около 57 милиона лева.
17
0
 
11
 
! Отговори
None преди 1 седмица
Моля ви, дефинирайте "микробус", защото го няма в закона.
16
1
 
12
 
! Отговори
Haha преди 1 седмица
Поредното заглавие, което е своеобразен култ! Интересно за Пасат и Поло цените без промяна ли остават, защото за всички Опели скача? :) А буса ако е Форд, вместо Опел дали е по-евтино? :)
15
4
 
3
 
! Отговори
Ей преди 1 седмица
тоя главанак с фаровете не миряса мизерникът. Светенето му виновно, а че *** в града на 5000 оборота това си е ок и не вдига разхода.
14
2
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
ВСЕКИ ГЛАС ЗА ГЕРБ Е ПИРОН В КОВЧЕГА НА БЪЛГАРИЯ!
13
14
 
9
 
! Отговори
До Анонимен 9 преди 1 седмица
Вие сте още по-виновни! Докарахте Луканов и Виденов, от там тръгнаха Костов, Царо и сега пъдаро. Орешарски и Пеефски са си ваши отрочета. Ако не бяхре вие, да избиете толкова народ и да ни ... мамата през 44-та, сега щяхме да сме светлинни година напред!
12
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Направете бензина 10 лева
11
1
 
20
 
! Отговори
бла,бла преди 1 седмица
Да, да забранят западните кошници, само източни да вкарват...
Чуваш ли се?! Цял свят е пълен с коли, задръствания, нещата са коренно променени, номер 7 говори за една кола в семейството... Хахаха..... Еко таксите да са спрямо това колко замърсява и харчи, ама без манипулации, че харчи 3 на сто, а да харчи 6-7, за да си купуваш ново. Аз карам едно старо бмв, сигурно защото ми харесва да карам стар таралясник, не защото нямам възможност за по-нова.
10
2
 
48
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Някой може ли да ми обясни смисълта на екоданъците като цяло? Ако целта е да се намалят колите, то е безсмислено, защото така или иначе този, на който му е необходима кола ще си я купи, ако без нея не може да си върши работата. Ако целта с въпросните средства да се намалят емисиите, как точно се харчат тези пари и как това намалява емисиите?

Тзи еко *** по света си за мен си е поредния повод за събиране на пари, а полза никаква?
9
2
 
44
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Ааа не.. тия цени да си ги плащат всички, които са гласували за герб... ние другите какво сме виновни?
8
46
 
6
 
! Отговори
Само така! преди 1 седмица
Аз карам само нови коли. Смотаняците и некадърниците които не могат да си позволят нова кола да ходят пеша.
7
23
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Едно време имаше най-много по една кола на семейство и трябваше да се почака за да се купи и въздуха беше чист а сега всеки се качил на някаква западна кошница и одимява всичко, трябва да забранят вноса на западни автомобили и да се ограничи броя на колите
6
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Автоталибаните - пеша! Само това е решението.
5
2
 
53
 
! Отговори
Башка Луд преди 1 седмица
Честито!
Няма екологично решение, има поредно бъркане в джоба на нормалния гражданин!
Столичната община си гласува нов заем за изграждане на инсталация за горене на отпадъци, не спира от движение ковчезите от градския транспорт, не прави нищо срещу своеволията на мурга.вите, дето се топлят на гуми! Но държавата, в интерес на дилърите на нови автомобили, въвежда нови такси срещу старите коли! Как сте касички?
4
2
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Е нали се плаща еднократно.В момента е такава благодат да се купуват автомобили втора ръка. За сума колкото годишната минимална работна заплата човек може да се поглези с няколко вида мерцедеси,ягуари, разни спортни купета ,кабриолети.
3
3
 
46
 
! Отговори
Боко преди 1 седмица
Ей така се пълни бюджет, който да олапам и да си купя още 2-3 острова. Блъскайте, туземци ахахахха