Чисто и просто: Колите – замърсители с по-високи данъци!

Финансовото министерство с поправки за местните данъци и такси
Обновена: 1 сеп 2018 13:17 | 1 сеп 2018 11:30, Петя Славова
209
Чисто и просто: Колите – замърсители с по-високи данъци!
Снимка: архив, Булфото

От догодина всички автомобили до 3.5 тона да се облагат от нова концепция, предлагат от финансовото министерство с поправки в Закона за местните данъци и такси. Формулата за изчисляване на данъка вече ще включва два компонента: имуществен и екологичен. Така коли, които замърсяват околната среда, ще плащат по-висок налог от останалите, обяснява "24 часа".

Имущественият компонент както досега, ще отчита мощността и годината на производство, а екологичният - категорията според стандартите Евро. От досегашната таблица за мощностите до 37 и до 55 kW са обединени в една до 55 kW. Добавени са два нови диапазона - за най-мощните коли между 150 kW и 245 kW и над 245 kW.

Екологичният компонент ще бъде коригиращ коефициент към размера на данъка. Той трябва да гарантира по-нисък данък за коли със стандарт Евро 4 и нагоре и по-висок за такива, които са със същата мощност, но нямат екологичен стандарт или той е по-нисък от Евро 4.

Това означава, че за автомобил над 110 kW и на възраст над 10 години, каквито са повечето автомобили, сегашният данък от 380-480 лв. в зависимост от вида на двигателя, годината на производство и това кой е екологичният му стандарт, както и от общината, в която е регистриран, може да падне с между 50 и 200 лв. Ако е под Евро 3, данъкът ще се вдига рязко, ако е над Евро 4, той ще намалява значително.

Тъй като се увеличават диапазоните за облагане по скалата за новите автомобили, реално това ще намали влиянието на екологичната компонента. Най-чувствително ще усетят по-нисък данък собствениците на среден клас коли на възраст 10-15 години.

Заради новият начин на изчисляване досегашната отстъпка за катализатор на автомобила отпада. Така едновременно със стимулирането на по-нови и чисти автомобили , ще се пресекат и измамите с катализатори, смятат от финансовото министерство.

Предложено е и да отпадне лимитиращата граница от 74 kW за ползване на данъчни облекчения за автомобилите. Така реално с коефициента за екологична категория се дава възможност за ползване на данъчно облекчение за всички автомобили с категория равна на или по-висока от Евро 4, независимо от мощността. Товарните автомобили, които имат аналози и като леки коли ще се облагат с еднакъв данък.


209
Още от Коли
Опасност на пътя: Интелигентни машини ще предупреждават за ПТП
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
177
2
 
21
 
! Отговори
65 преди 2 седмици
И по-високият данък ще прочисти въздуха?
176
1
 
17
 
! Отговори
Партиен член преди 2 седмици
До преди няколко години 4,5 не пишеха в талона на автомобила кой евро стандарт е. Като ги попитах ми казаха че нямало проблем. След месец смених талона и пак поисках да ми впишат този евростандарт. И ми отговориха че, трябва да отида в официален сервиз на марката за да ми издадът докумен. Казах им че в италиянския талон го е писало и при първата регистрация не са го отразили. Но такива били правилата. Сега ще падне едно ходене и плащане по сервизите естествено за наша сметка.
175
15
 
16
 
! Отговори
Гост преди 2 седмици
Така трябва да бъде! Не става за кола до 5 години 163 коня Евро 5В, данъка да е 326 лв., а 163 коня, ама на 10 години данъка и е 163 лв.
Логиката досега е колкото по - нова е колата толкова по - висок е данъка, а следва да е точно обратното.
174
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
А самолетите, които преди обикаляха София преди да кацнат,а сега Боко тиквата остави да летят ниско през средата на града на колко стари коли и печки с дърва се равняват някой от корифеите на мисълта смятал ли е?
173
4
 
25
 
! Отговори
мачкай! преди 2 седмици
Българинът има здрава гърбина и може да понесе и още. И ако трябва да съм откровен, мисля че българинът напълно заслужава съдбата си. Не пазим своето, цапаме, оправдаваме се, завистливи сме, дребнави сме, все друг ни е виновен, не ни се занимава с нищо, не се борим за свободата си. Лоши хора сме си. Ами, и аз да съм управляващ, не бих се борил за тази ***. Само *** останаха и хора с ОГРОМНО его.. Всеки се мисли за много велик и всеки мисли, че другият му е длъжен. Сърбайте сега попарата си..
172
1
 
21
 
! Отговори
планът за България преди 2 седмици
Богатите ни управници режат ленти и строят паметници, но патриотщината им е лицемерна. Всъщност целят да останем 3 милиона българи, останалото да е внос от чужбина - чужденци. Никой не ви иска вас - хората приличащи на сенки, едва оцеляващи. Богатите искат чужденци тук, за да им правят добри обороти. Гнус ме е от алчността на тези хора. За тях вие сте просто матрЯл. 2 милиона българи от 7 в момента живеят на прага на безността от 300-400 лева. И по-зле ще става.
171
0
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Чисто и просто- в нормалните обшества има пари за хубави пътища защото баровците(истинските и тези които се правят на такива) си плащат по 2-3000$ и повече за това да карат скъпи и мощни коли.. бюджетните хора с евтини малолитражки лащат 10 пъти по малко.. НО на пътя всички са равни


В нашата реалност - Кайен със N1 и данък 10 лв се прережда най нагло пред обикновените хорица които си плашат по 200лв за трошките защото се има за ВИП

НИКОЯ ВЛАСТ досега не се напъна да промени това..
170
0
 
33
 
! Отговори
алтернатива преди 2 седмици
А няма ли да е по-добре да спрете далаверите и корупцията на по-високо ниво, да накарате богатите с бентлитата да си плащат данъците за скъпите коли, вместо да ги водят товарни, да спрете да давате парцели за строителство в парковете, да се спре с незаконното изсичане на дървета, освен това да посадим и тови, и да си продължим да си караме старите коли с леко завишените данъци? Няма... защото Онези хора за Ваши, а мерките целят да се хвърли пясък в очите на обществото. RIP Bulgaria
169
0
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
САМО В БГ съществува гаврата голям скъп джип с N1и данък 20 лева

ЕСТЕСТВЕНО че колкото по мощна и/или замърсяваща е колата толкова по голям трябва да е данъка. НОРМАЛНО за 600 коня АМG годишно да се плащат 3000+ лв .. така ще има пари за пътища, така е навсякъде в развитите държави

А какво стана с гражданските които шяха да зависят от това колко простотии по пътищата правиш? Сако се дъвчат дъвки в тая пародия на държава. Никаква работа не се върши
168
2
 
28
 
! Отговори
Не си давам колата преди 2 седмици
Вдигайте каквото искате. Аз ще си доливам всякакви течности (защото имам течове), ще цапам, но пак ще си карам старата кола. За тея дупки и тая кочина, на която ни обричате, тая кола си е супер. Имам възможност да си купя 10 пъти по хубава и то без кредит, но няма да го направя. Пари на вятъра са това. Да ви таковам и застраховките, и пътищата, и местата за паркиране, и злобните хора, които умишлено чупят по улиците. По-добре да се разпадне всичко по-бързо... и после да го изградим наново...
167
1
 
24
 
! Отговори
Vilislav преди 2 седмици
Ма аре стига сте ревали бе, както имаш пари за 400 коня кола, така ще имаш и да данъка и. Не 400, 800 трябва да ти е.

Както купувате, тъй ще плащате. А то не може хем да искаш AMG хем данък 5 лв.

Подкрепям новите закони, време е и да спре с тия товарни глупости. Кайени и туазрези с 10 лв. данък на по 300 400 коня а ние лудите със 110-120 коня коли да плащаме по 140-150 лв. данъци.

Като имаш хилядите за кола, ще имаш и стотиците да я поддържаш. Това включва и данъците. Като не - не купуваш.
166
0
 
16
 
! Отговори
Бобчо преди 2 седмици
Вие какво разбрахте от описанието в статията? Нищо, нали? Ей така някакви словесни полюции във въздуха. Целта май е да се опипа почвата или по точно дълбочината на аHуса на избирателите, после да подберат подходящото дилдо. Сега сериозно - за пореден път ни пробват колко сме склонни да позволим да ни дерат за пореден път с данъци и т.н. Освен това болшинството от нас нямат избор - има ли ЖП читаво, има ли градски транспорт? Има само фирми с автобуси, ама все наши хора ги притежават. Та така...
165
1
 
9
 
! Отговори
Този дето преди 2 седмици
И как определят кой замърсява повече? На боб ли? Защото по документи се оказа, че не е много вярно.
164
2
 
7
 
! Отговори
Бг преди 2 седмици
Караш не караш плащаш едно и също. Най-справедливо е да се плащат таксите за винетка, гражданска и данък като процент от горивото. Караш повече плащаш повече.
163
0
 
18
 
! Отговори
Уууу! преди 2 седмици
E нали ще правят нова служба,която да отговаря за намаляване на ПТП-тата.Тряба за сграда,за заплати,за автомобили,за компютри,за да може едни наши хора да си назначат,които нищо няма да правят,а ще носят едни чанти и в тях баничка...
162
0
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Данъците ще подобрят ли въздуха. Само питам.
161
0
 
30
 
! Отговори
11 преди 2 седмици
Доенето върви с пълна сила.
160
1
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Сега ще стане така че гъзар с нова кола 150-200 коня който прави по 30-40 хил на година ще плаща по малко данък от бай читак който кара 75 коня и прави по 5-10 хил.
159
0
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Ако беше за по-чист въздух, то трябва да се утроят и данъците на ГОЛЕМИТЕ машини. Днес градски транспорт бяха "изкопали" отнякъде Мерцедес-автобус сигурно внесен 2ра-3та употреба от Германия 90те, но вървящ, всички лепенки вътре бяха на немски. Въре мирише на газове и ти сълзят очите за 15мим преход, пуши като че ли гори гуми, а не нафта. Има такива Камази, разни виетнамки за дърва, разни багери и какви ли не "пушачи".Но..ооо фирмите ще гракнат, че им пречат на бизнеса, виж Ганьо е хрисим, душа.
158
0
 
2
 
! Отговори
von преди 2 седмици
До L PATRON
Да бъдем точни 6.75 лв