40% от колите в Бургас... стари и цапащи

35% от замърсяването в градовете се дължи на трафика
53
40% от колите в Бургас... стари и цапащи
Снимка: pixabay

Зад вдигането на данъка за стари автомобили стои екологията, заради което принципът му е "замърсителят плаща", както е в цяла Европа. Има автомобили, на които ще се вдигне, има и коли, на които ще намалее данъка.

"На стари автомобили ще е средно между 2 и 12-13 лв. на годишна база, което е сравнително малко", коментира пред БНТ кметът на Бургас Димитър Николов.

"Основно искам да повторя, че идеята от страна на местната власт, е голяма част от автомобилите, които са стари и не се ползват, да се мотивират собствениците им да се разделят с тях. Да имат мотив да си купят нови автомобили, които са по-екологични и ще са по-полезни за околната среда", обясни той.

Още по темата

"Официална цифра ще обявим, след като този закон влезе в сила, ако това се случи. В момента има наложено вето. Принципът е следният - замърсителят плаща, както и за този данък, така и за другия, на който също е наложено вето - този за такса смет. Сега ще бъдем принудени от 31 януари до 1 март всички домакинства да внесат декларации за броя членове на семейството, за да прецени всяка община каква да бъде таксата смет", коментира Николов.

По думите му това са мерки, които са представени от всички политически сили в страната и това е тема, която се дискутира от няколко години.

"Колите, замаскирани като баничарки, сега ще бъдат принудени да плащат реалния си данък", смята той.

"Нашето опасение е, че до няколко години България ще бъде залята от стари автомобили, които ще замърсяват околната среда. Ефектът ще се отрази на екологията и на здравеопазването. В Бургас има 100 хил. регистрирани автомобили. 40 хил. са от тази категория, като повечето от тях не се ползват по предназначение - ползват се за запазване на паркомясто или с друга цел и на собственика им това е изгодно", каза още кметът на Бургас.

Той цитира и данни, че между 33-35% от замърсяването в градовете се дължи на автомобилния трафик.
 


53
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
49
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
"Цапат" кубиците в пъти. Годините "цапат" в %.
48
0
 
0
 
! Отговори
Трол Горянин хахаха преди 4 месеца
Какво общо имат старите коли със замърсяването, навремето , "Лада"-та като я минах на газ и ауспухът беше побелял , и това че си беше 35-годишна ,
47
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Не всички стари коли са цапащи. Цапащи са мислите на управляващите. На тях им се искат пари в бюджета за сметка на неработещата икономика. Защо не бръкнат в джобовете на капиталистите. Там има много пари. Пиша,т че в българия всяка седмица се появяват нови 3-ма милионери. На всеки милионер се пръкват по 3000 нови голтака, т.е. по 9000 на седмица. Но за това никой не пише. В България е трудно да търсиш правда.
46
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Вместо да мият улиците всеки ден, качествено при това, тръгнали таксите за автомобилите да вдигат, и диоти.
Всичкия прахоляк идва от неспирните ремонти и калта, която е навсякъде. В моя квартал / в София/ ремонтираха един парк, забележете, асфалтираха алеите, а зелените площи ги разровиха, като орана нива и всичко е в кал по тях в момента, когато изсъхна тази кал, при най-лекия полъх на вятъра се разнасят облаци от прах. И там играят деца, има детски катерушки!
45
0
 
4
 
! Отговори
До 44 преди 4 месеца
Основно човешко право е правото на собственост.
--
Ограмоти се поне малко преди да пишеш дивотии!
44
9
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
И като Саудитска Арабия да станем, всеки да е с Бентли, пак българинът ще твърди, че е беден и му е скъпо. Това ни е народен спорт...оплакването.
Превърнали сме се с гробница за таралясници. Само по площадките на блоковете още не сме започнали да паркираме. Считаме, че колата е основно човешко право и смятаме за гейщина да се кара колело или да се ползва градския транспорт.
Навсякъде по света колата е скъпо удоволствие, защото замърсява и влошава комфорта на живот в градовете.
43
5
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Всички тези решения за "такса смет" и вдигане на данъка за старите коли, са лобизъм и изпълняване на многогодишните желания на бизнескартелите. Постепенно отнемат правата на работниците, служителите, гражданите и си осигуряват по-ниски данъци или никакви данъци. Сегашните коалирани кокалодържачи патриоти и европеиди изпълняват поръчките.
42
2
 
14
 
! Отговори
Истината преди 4 месеца
Истината за такса смет е друга. Големите замърсители - фирмите, да плащат малко, а малките замърсители - гражданите, да плащат и заради фирмите.
41
4
 
18
 
! Отговори
Истината преди 4 месеца
Истината е, че зад повишеният данък за старите коли не стои екологията, както лъжат герберастите, а е начин да се компенсира намаления данък за новите коли на мафиотите.
40
1
 
11
 
! Отговори
Истината преди 4 месеца
В България единственото значимо замърсяване е с фини прахови частици (ФПЧ), но то е главно заради използването на твърдо гориво за отопление, и то се концентрира в малка част от дните в годината, когато е най-студено. Манипулират ни като показват това замърсяване като средно за годината, за да излезе, че е по-малко от действителност. Когато има надноремно замърсяване с ФПЧ, повече от половината е заради отоплението, а ауспусите на колите имат незначителен дял в това замърсяване.
39
2
 
5
 
! Отговори
Истината преди 4 месеца
Замърсяването с ФПЧ заради колите се дели на две части - замърсяване заради движението на колите, което вдига във въздуха прахоляка от неизмитите улици и второто е замърсяване от двигателите на автомобилите. 96% от замърсяването с ФПЧ е заради движението по неизмитите улици и 4% е от ауспусите на колите. Тези проценти са от изследване по поръчка на Столична община, което трябва да "докаже", че колите замърсяват най-много.
38
2
 
7
 
! Отговори
Фалшива новина преди 4 месеца
Герберастите пак лъжат. За старите коли, повишението на данъка е най-малко между 15 лева и 33 лева, ако за киловат се плаща по-долната граница и между 84 лева и 113 лева, ако за киловат се плаща по горната граница.
37
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
"Замърсителят плаща" е стар лобистки девиз на бизнескартела. Идеята им е да не плащат такса смет за промишлените сгради и офиси. Насочено е срещу населението и гражданите. Цялата тежест на такса смет искат да се поеме от гражданите.
36
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Новите коли са много опасни с финното си разпрашаване на горивото,което преминава директно през кожата на човрка в кръвта!
35
0
 
8
 
! Отговори
Емо преди 4 месеца
Използването на прилагателното цапащ за автомобил е признак на ниска култура
и неграмотност в писането на български език. Капо цапа автомобила (той дали може да цапа във вода) го глобете него, а не собственика.
34
0
 
14
 
! Отговори
Цапо Цапов преди 4 месеца
И правителството цапа гащите ама...........!
33
2
 
19
 
! Отговори
Пена преди 4 месеца
Е тези коли дето са на газ и не замърсяват що им вдигате данъка?!?Шведите от факултето горят гуми и парцали, цапат повече от всички 30годишни дизелови голфове нищо не плащат?!?Колко е гражданската за каруците, винетки за тях има ли, акциз...гтп...?!?Явно поредното первазене пак ще бъде за бедните Българи...
32
5
 
14
 
! Отговори
До Гашо преди 4 месеца
Преди две години и половина закупих джип 304 к.с., който беше регистриран като N1. Сега ще ми промените закона и ще ми искате 800 лв.данък. Но аз нямаше да го купя, ако законът тогава беше такъв! Тоест постфактум променяте правилата, а за много хора това е било основен мотив при решението им.
Мафиотска държава, оставка!
31
1
 
14
 
! Отговори
Цветан Ц преди 4 месеца
Тиквата като се върне и запали камината какво мислите че става. Дали ще отиде някой да му вземе дървата?
30
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
До Гашо
Това е политиката на тиквата.