VW казва сбогом на двигателите с вътрешно горене през 2026 г.

Тогава ще излезе последното поколение с такива мотори
Обновена: 5 дек 2018 19:42 | 5 дек 2018 19:40, Красимир Ангелов
32
VW казва сбогом на двигателите с вътрешно горене през 2026 г.
Снимка: Reuters

Volkswagen Group очаква сериозното навлизане на електромобили да се случи след 2026 г. Тогава концернът ще пусна на пазара следващото си поколение бензинови и дизелови модели, което ще бъде и последното в историята.

В момента традиционните производители са подложени на огромен натиск от регулаторните органи за намаляване на вредните емисии, което трябва да подобри екологичната обстановка. Именно това кара Volkswagen да направи радикална промяна и да се насочи към електрически превозни средства.

"Нашите колеги работят върху последната платформа за превозни средства, които не са с нулеви CO2. Целта ни е постепенно да сведем използването на двигатели с вътрешно горене до минимум", коментира изпълнителният директор Михаел Йост, който отговаря за стратегията във VW Group.

За преминаването към електрическо задвижване на 12 марки от концерна са предвидени 50 млрд. долара за следващите 5 години. Още през 2019 г. трябва да бъдат готови електрическият хечбек Neo, който ще е първият от семейството Volkswagen I.D. Едновременно с него ще се появи и първият електромобил на Porsche – Taycan.

Йост все пак уточни, че двигателите с вътрешно горене няма да бъдат напълно забравени дори след 2050 г., когато в голяма част от Европа ще влезе в сила пълната им забрана. Автомобили с бензинови и дизелови мотори ще се предлагат в региони, където няма инфраструктура за зареждане на електромобили.

"Проблемите с дизеловото замърсяване в големите градове могат да бъдат решени с тези ограничения, но като цяло по-голямата заплаха идва от емисиите CO2, които допринасят за глобалното затопляне", допълва Йост.

Още новини от света на автомобилите четете в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


32
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
28
0
 
32
 
! Отговори
да,ама не преди 5 години
Значи новите коли ще се движат с ток,произведен от ТЕЦ-ове на въглища!!!На практика ще се задвижват от парните турбини ,произвеждащи електричество...Е,браво-това ако не е псевдоинженерство здраве му кажи!Имаме и друго малоумие-шофирането с фарове през деня-понеже само в България има 4 милиона автомобила и включването на фаровете изисква едни 250 вата допълнителна мощност -та общо 1000 мегавата!Един блок на Козлодуй,само,че на дизел и бензин!Малоумието дебне от всякъде и спасение няма!
27
0
 
33
 
! Отговори
111 преди 5 години
А хората откъде ще намерят пари за новите скъпи електромобили?
26
2
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Значи по скоро VW парен двигател ще направи отколкото електрически.Те са лъжци и измамници!
25
0
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Искам да видя трактор на акумулатори.....
24
3
 
42
 
! Отговори
Констататор преди 5 години
Казва сбогом на ДВГ, а каква е алтернативата - въглища (над 50% от световната енергетика)??Чао течни горива и здравейте въглища с нерециклируеми литиеви батерии???!!!Vw е добре да увеличат годината, че изглежда като спекулация!
23
3
 
37
 
! Отговори
do 24 преди 5 години
кое точно да пали, че не ми е ясно. То електромотор, ***, има ли ток "пали". В норвегия и канада е в пъти по студено и тесли навсякъде. батериите имат по дълъг ивот на студен климат дори
22
4
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
само дето Тесла зимата в Германия не можела нито да пали ,нито да върви
21
2
 
36
 
! Отговори
do popa ot razgrad преди 5 години
Прав си, но и това го има, че масово хората живеят в големи градове. Представи си само колко милиони литри гориво дневно изгарят вътре в града и замърсяват с газове, шум и топлина. Е, точно тея неща ще бъдат изнесени далече от жилищните райони.
20
2
 
43
 
! Отговори
popa ot razgrad преди 5 години
леките автомобили са погрешна мишена или поне второстепенна мишена...най-големите замърсители и първостепенна мишена би трябвало да бъдат камионите, тракторите, автобусите, самолетите и корабите...да ни кажат какво мислят да правят в тази насока...
19
1
 
34
 
! Отговори
Да вметна преди 5 години
Суровият петрол е нужен за нуждата на синтез на пластмаси и хиляди други неща
18
1
 
37
 
! Отговори
do 17 преди 5 години
Това е един от проблемите на Германия - имат огромен ИЗЛИШЪК на ток. Причината е, че на теория могат да се захранват на 100% от възобновяеми източници, на практика обаче тези източници не са рантабилни - вятър, слънце, води и затова са принудени да имат резерв ТЕЦ и АЕЦ.За сведение, около нова година и по празници често тока в Германия е безплатен, което обаче не отменя огромите суми които се плащат за преноса му.
17
2
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Едно не ми е ясно- от къде в Германия ще вземат ток за толкова ел. коли след като си закриват атомните и на въглища централи. Едно изследване сочи, че ще се очертае голям недостиг на ток и част от тези централи ще трябва да се отворят пак.
16
5
 
42
 
! Отговори
Smurf преди 5 години
Бате Илон вече врътка по 7000 Тесли на седмица. Скоро време ще почне да произвежда по толкова и в Китай. Ако старите оядени котараци от Германия Япония и САЩ не се преориентират да не се окаже че са безнадежно изостанали и ще трябва да се преориентират към нещо друго
15
5
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Наближава краят царството на Голяма Бензоколонка !
14
1
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Това с ел. колите ще стане полека лека. Първоначално с батерии ще са малките градски коли донякъде и средните класове. Също и градския транспорт. А най-накрая ще се предадат и А8-ците, 7ма серия и S-класите. Камиони, селскостопанска техника самолети кораби ще си останат на фосилни горива. На тях основното им място на работа е извън населени места.
13
0
 
39
 
! Отговори
Burzum преди 5 години
Е значи до 2050 ще има нафтови печки из Бойковистан...
12
1
 
34
 
! Отговори
снайпера преди 5 години
VW бръфират, иначе кво ще го правя новия ЕКО дизел 20% безвреден я!!?
11
2
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Морето е пълно с литий.
10
3
 
44
 
! Отговори
Леополд преди 5 години
Най-големите мини за компоненти за литиево-йонни батерии са в Китай. Ел-автоиндустрията става зложник на китайците, тъй както сега е заложник на козарчетата от арабския свят. От трън, та на глог. Ето защо японците, които не щат да се дупят на китайците, развиват технологията на водородните клетки.
9
0
 
45
 
! Отговори
Перничанин преди 5 години
Ша сабирам мангизи, та 2026 да си купя Голф ГТИ, последен модел.