Как да шофираме върху замръзналия път?

Два прости, но работещи съвета от Automedia.bg
6 яну 2019 13:35, Нели Христова
39
Как да шофираме върху замръзналия път?
Снимка: Pixabay

Днес в България бе отчетена най-ниската температура за тази зима - минус 17 градуса. Студът е сковал цялата страна, а пътищата са заледени. В този момент адекватен въпрос е, как да шофираме безопасно върху лед? Ето и отговорът... Двата начина може да ви се сторят банални, но те са единствените работещи.

ПЪРВИЯТ Е ДА ИНВЕСТИРАТЕ в качествени зимни гуми - което от рационална гледна точка е далеч по-смислено, отколкото да инвестирате в най-скъпия смартфон на пазара.
Вторият начин е просто да карате по-бавно. Прилагайте правилото на третината: на сняг и лед карайте с поне една трета по-бавно, отколкото бихте карали на сух път. Ако в нормално време минавате отсечката с 90 километра в час, при сняг намалете до 60.

ПРОВЕРЯВАЙТЕ ТЕМПЕРАТУРИТЕ, преди да тръгнете на път, и бъдете подготвени за риска от трудно забележим лед. Внимавайте също на участъците от пътя, където той е най-вероятен - примерно на попадащи в сянка завои, или по мостове, чиято повърхност винаги е по-студена от тази на нормалния път. Избягвайте резките ускорения и спирания, и влизайте плавно в завоите.
Ако сте спазили тези две неща - хубави гуми и ниска скорост - шансът да загубите контрол над колата намалява драстично.

Но какво се прави, ако все пак това се случи?

НАЙ-ВАЖНАТА ВИ МИСЪЛ, ако усетите, че колата ви се плъзва, трябва да бъде да не пипате спирачките. Когато колелата са загубили сцепление и се пързалят, единственият начин за измъкване от поднасянето е те да започнат да се търкалят отново. Което няма как да се случи, ако ги блокирате със спирачката.
Инстиктът да натиснете спирачката е силен, но трябва да се преборите с него. Колетата трябва да се въртят свободно, за да спрете пързалянето.

ВМЕСТО ТОВА ОПИТАЙТЕ ДА ГО КОРИГИРАТЕ волана. Просто завъртете леко в обратна на поднасянето посока. Не е нужно да се замисляте, за да го направите - това е съвсем интуитивна реакция. Само внимавайте да не прекалите. Много хора се паникьосват и навъртат волана прекалено силно. Тогава колата, вместо да се изправи, тръгва да се плъзва в обратна посока, налага се нова корекция, и така нататък. Запомнете - при каране на лед всичките ви движения трябва да са овладяни и умерени.

Още за автомобилите четете в сайта на "Аутомедия"

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


39
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
По-добре да не шофираме ;)
14
4
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Никакво въртене на волана в ляво и дясно, просто превключвате на по ниска предавка и отпускате газта. Понижавате скороста с моторната спирачка без да пипате спирачките и успокоявате автомобила. А за да не се стига до такива гимнастики най доброто на хлъзгав път е да се кара на ниска предавка и ниска скорост което дразни много любителите на високите скорости. При карането на ниска предавка например трета само с отпускането на газта овладявате подхлъзването на автомобила.
13
21
 
8
 
! Отговори
Shark преди 5 години
Ейй добре че сте вие тук да ни кажете как да шофираме на лед. Божеее. Когато аз съм карал по лед, и то тогава нямаше летни и зимни гуми, сте ходели прави под масата.
12
1
 
5
 
! Отговори
от 10 преди 5 години
По този начин примерно колата ви занася но гумите са по посока на пътя, колата ви е под ъгъл но пред цялото време се движи единствено по посока на пътя и не се отлонява страни от пътя ,След като премине да кажем примерно 20 метра в които колата ви е била под ъгъл се изравнява успоредно на пътя което е и целта.
11
0
 
17
 
! Отговори
Рок енд рол преди 5 години
"Най добре е да се опита на широк пуст път - след няколко опита разбираш че това е вярно и може да те спаси."... Съгласен! Все се каня да го направя и все забравям. Един приятел преди време всяка зима го правеше. Практиката е най-верния път, само с теория не става.
10
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Рок енд рол - естествено е ограничение - но така имаш шанс да се измъкнеш - иначе колата си е просто 'шейна' - и за шейните ограничението от пътя също важи. Най добре е да се опита на широк пуст път - след няколко опита разбираш че това е вярно и може да те спаси.
9
6
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Просто завъртете леко в обратна на поднасянето посока.това правило е много объркващо , много шофьори се опитват точно това да правят но не се получава.Правилото е завъртете гумите по посока на посоката по която искате да се движите.Затова идва завъртането в обратна на поднасянето посока. Но завъртането не е цел а целта гумите да са по посока на движението.
8
1
 
7
 
! Отговори
Барселона преди 5 години
До Рик енд рол...Зацепването става за секунди трябва да си готовя да изправиш волана на момента да не отидеш в другата посока.Може и да се чукнеш в бордюра но поразията ще е по малка...
7
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Bravo, Nelly!!!
6
0
 
6
 
! Отговори
Рок енд рол преди 5 години
До МинувачОк, ама широчината на пътя е ограничена все пак. Няма ли да колата да излезе от пътя или платното?
5
2
 
12
 
! Отговори
ss преди 5 години
къде е *** да обясни, че няма нужда от зимни гуми !
4
3
 
14
 
! Отговори
минувач преди 5 години
Това за завъртане на волана в обратната посока е грешно! Макар че не е 'интуитивно' трябва да се завърти в посоката на плъзгането - за да може гумите да направят сцепление - ако са под ъгъл спрямо плъзгането не могат да го направят.Едва когато се получи сцепление - може с волана да се коригира посоката!
3
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ако занася колата примерно надясно,волана също трябва да се завие надясно,авторката нещо бърка...
2
0
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
При сняг и лед намалявайте скоростта чрез смяна на предавките вместо с натискане на спирачки.И бийте спирачки едва ,когато скоростта е минимална.
1
0
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ще ви дам един *** съвет от мене.Когато е заледен пътя, или даже само имате СЪМНЕНИЕ, че е заледен, карайте в завоите така, с такава скорост, че да не ви се налага да ползвате спирачките.Примерно, ако на сух път влизате в един завой с 55 км в час, когато пътят е заледен, влезте в същия завой с 35-40 км в час максимум.Е, ще се забавите половин час, но е важно да стигнете...